Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke drikk mer enn at du er edru nok til å ta deg av barnet på en trygg måte 😊 De første 6 ukene skal du unngå alkohol helt pga leveren til barnet. Personlig kunne jeg fint ta 1 glass vin eller 1 cider når jeg ammet, gjerne 2 også så lenge jeg ikke drakk for fort 🫢 Jeg blir fort påvirket… 

Anonymkode: ac82b...289

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen, men det er fordi jeg ikke liker cider. Kunne sikkert tatt 2-3 over en kveld basert på alkoholen

Anonymkode: db628...f13

Skrevet

Det er en promille av din promille som kommer over i melken etter du har drukket alkohol, med andre ord tilnærmet 0,000. 
Det er helt andre grunner til at man fraråder alkoholinntak hvis man har ansvar for baby. Ikke nødvendig å utdype det engang

Anonymkode: b9a83...c30

• Liker 2
Skrevet

Vet at baby ikke får promille men jeg personlig ville ikke ha drukket noe uansett. Dette fordi jeg drikker svært sjelden (er ikke glad i verken smaken eller følelsen)  og har lav tåleransegrense, tror jeg. Blir noe susete og rar i hodet etter en boks og ville ikke følt meg trygg på at jeg kunne håndtert baby helt trygt etter å ha drukket, så jeg ville ha droppet det (men det er meg da).

I tillegg så samsov jeg med baby, og da er det ikke bra å ha drukket. Kan øke faren for krybbedød hvis man sover tyngre enn vanlig. De aller fleste tåler godt en cider og vil ikke være påvirket etter 3 timer på en slik måte at de ikke kan holde baby trygt. Vanlig å sove lite mens man har ansvar for baby, og jeg tipper det ikke er farligere å drikke små mengder enn det er å ta vare på baby når man har skikkelig underskudd på søvn - da er det ikke lett å være 100 % skjerpet.

Og så har vel også de fleste barnefar i nærheten (jeg var alene med baby, så helt greit at jeg ikke hadde noe behov for å drikke). Tror nok du kan kose deg med en cider med god samvittighet. 

Anonymkode: 16bb8...288

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Etter baby er 6 mnd'er; 2-3. Før det; ingrn.

Anonymkode: 99e85...dff

Hva begrunner du det med?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva begrunner du det med?

Bladde tilbake en side og så at andre har svart (sammenblanding av uker og måneder). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.8.2022 den 17.07):

Hvor mange cidere hadde dere turt å drikke om dere skulle amme etter 3-5 timer? Babyen er 10 uker (født 2 uker før termin). 

Anonymkode: 97da4...fe5

Ingen. Ikke med en så liten baby. Fordi du bør vær 100% fokusert og tilstedeværende. Alkohol sløver sansene og kan føre til at du ikke er like oppmerksomhet på barnets behov. 

Anonymkode: d4792...bf9

Skrevet

Ingen. Hadde vært redd for at jeg sov tyngre og ikke våknet eller reagerte på babyen signaler eller mangel på signaler etter så lite som 1 cider, siden jeg ikke hadde drukket alkohol på rundt et år. Ville aldri tilgitt meg selv om noe skjedde. 
Sjansen er liten, men den er der, og det er en enkel risiko å unngå. 

Anonymkode: 99fad...8b8

• Liker 1
Skrevet

Jeg drakk ikke alkoholnår jeg ammet. Så slapp jeg å finne ut av det. Likedan som jeg aldri har testet hvor mye alkohol jeg kan drikke før jeg kjører bil.

Anonymkode: ce694...2de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...