Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange cidere hadde dere turt å drikke om dere skulle amme etter 3-5 timer? Babyen er 10 uker (født 2 uker før termin). 

Anonymkode: 97da4...fe5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen

Anonymkode: 6c4fa...18a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mange cidere hadde dere turt å drikke om dere skulle amme etter 3-5 timer? Babyen er 10 uker (født 2 uker før termin). 

Null. Du kan drikke når du ikke ammer.

Anonymkode: 70cd2...169

• Liker 4
Skrevet

Det er bare tøys at alkohol går over i melken. Se Folkeopplysningen sin episode eller les deg opp på dansk forskning.

Jeg ville drukket det du vil, forutsatt at du er i stand til å håndtere baby etterpå. For egen del ville det vært 2-3 cider avhengig av om det var 3-5 timer til jeg hadde ansvar for baby igjen.

Kos deg!

Anonymkode: 47440...34a

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Avhengig av størrelsen og prosent 2-4.

Anonymkode: 7feea...61e

• Liker 1
Skrevet

Etter baby er 6 mnd'er; 2-3. Før det; ingrn.

Anonymkode: 99e85...dff

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Etter baby er 6 mnd'er; 2-3. Før det; ingrn.

Hvorfor? 

Skrevet

Om jeg kan pumpe og noen andre kan gi til baby, da er det fri tilgang på Cider. Om jeg skal sove med baby og amme så tør ikke jeg mer enn kanskje 2 😊

Anonymkode: 56497...4ae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er bare tøys at alkohol går over i melken. Se Folkeopplysningen sin episode eller les deg opp på dansk forskning.

Jeg ville drukket det du vil, forutsatt at du er i stand til å håndtere baby etterpå. For egen del ville det vært 2-3 cider avhengig av om det var 3-5 timer til jeg hadde ansvar for baby igjen.

Kos deg!

Dette!!

Anonymkode: ee618...dcb

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor? 

Fordi leveren til babyer ikke er noe særlig utviklet før 6 mnd'er.

Skrevet

Det fins vel ikke noe entydig svar på dette, du finner nok studier som spriker i alle retninger.

jeg lot være å drikke mens jeg ammet, i tilfelle det kunne være skadelig på noen måte. 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Alkohol går i liten grad over i melka. Det kan ikke sammenlignes med å drikke mens man er gravid. Melk får samme promille som blodet - har du 0,5 i promille har melka di det også. Dvs. mindre enn yoghurt :P 

Det viktigste er at man ikke drikker så mye at det er utrygt at man håndterer babyen. 2 cider/øl eller glass med vin bør dermed gå helt fint.

Skrevet

Jeg fødte i 1996, og drakk maks et halvt glass rødvin eller en liten ølflaske til god mat mens jeg ammet. Trodde det var strengere nå 🙂. Skjedde ikke mange ganger da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vil du gi babyen din kefir eller Youghurt på noe tidspunkt? Det inneholder i så fall langt mer alkohol enn det melken din gjør etter noen glass vin.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sånn ca NULL!! Hva med en alkoholfri cider?

Skrevet

Man skal vente til baby er 6 uker med å drikke alkohol, før det er ikke leveren utviklet nok til å håndtere alkoholen. TS, ville heller lest på ammehjelpen sin nettside enn å lese her.

Anonymkode: a906d...4dd

Skrevet

Kommer an på hvor mye du tåler selv. Jeg vil ikke være full og håndtere baby så jeg drikker vanligvis maks 2 øl/cider/vinglass. Om baby ble passet av andre og jeg ikke skulle amme/holde baby før om 3+ timer kunne jeg sikkert drukket 3. Men jeg har ok toleranse da. 

Anonymkode: baedd...a72

Skrevet

Helt ok å drikke 2-3 sidere når du ammer. Bare ikke drikk så mye at du blir døsig eller i mindre stand til å ta deg av baby. 

Som flere andre allerede har skrevet, omtrent ingenting av alkoholen som går i melken, og ikke nødvendig å vente mange timer heller.

Anonymkode: 7c62e...c05

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Man skal vente til baby er 6 uker med å drikke alkohol, før det er ikke leveren utviklet nok til å håndtere alkoholen. TS, ville heller lest på ammehjelpen sin nettside enn å lese her.

Anonymkode: a906d...4dd

Ikke bare til baby er 6 uker, men 6 uker etter opprinnelig termin. Så hvis baby er født 2 uker før termin så må man vente til baby er 8 uker. 

Anonymkode: fd4c2...996

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...