AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #1 Skrevet 25. august 2022 For noen år siden fikk jeg en yrkesskade som NAV godkjente som dette. Har allikevel etter omstillinger, vært i full jobb, men da vært avhengig av smertestillende. Har betalt av egen lomme i 5 år (800 kr /mnd..) Men nå har det ikke lenger effekt pga toleranseutvikling. Jeg skal nå over på en annen medisin som er lik den jeg bruker nå, men vil trolig fungere bedre. Da jeg skulle ta ut medisin for 2 -3 uker måtte jeg betale 2200 kr!!!!!!!!!!!!!! Dette har jeg på ingen måte råd til.. Men mener å ha hørt et sted at NAV skal dekke medisinutgifter når man har godkjent yrkesskade -noen som vet om det stemmer/gjelder smertestillende? Evnt hva skal til for å få smertestillende på blå resept? Jeg har brukt de fast i 5 år, og må ha dette for å fungere normalt hjemme og i jobb. Vet at svoger har sterkere smertestillende på blå resept etter å ha blitt ufør for ryggsmerter, og farmor for også smertestillende på blå resept.. Men jeg skjønner ikke helt hva som er mine rettigheter her.. Og føler legen mi ikke kan dette selv/vegrer seg.. (Han er ung og nyutdannet..) Noen som kjenner til regelverket/rettighetene rundt dette?? Anonymkode: 56e21...294
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #2 Skrevet 25. august 2022 Det ser ut til man kan søke HELFO om refusjon på slike legemidler (ikke NAV). Les her, under punktet «Legemidler, næringsmidler og medisinsk forbruksmateriell ved yrkesskade/yrkessykdom» https://www.helsenorge.no/rettigheter/rett-til-helsehjelp-ved-yrkesskade/ Anonymkode: ab4e6...6f1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå