Gå til innhold

Jeg får MYE mer oppmerksomhet fra menn med en bmi på 21 vs bmi 24-25 !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er greia med det? Blir både ansiktet mitt og kroppen så mye mer attraktiv ??

jeg opplever det både ift blikk og flørting, men også at menn på jobb plutselig er mer interesserte i mine faglige råd (som om jeg er mer interessant som fagperson). Hva er greia? Jeg føler meg gjerne mer vel nå, så pynter meg mer/mer utstråling og selvtillit. Men allikevel?!

Anonymkode: 48f9a...e3f

• Liker 5
Skrevet

Stemmer det. 
Har opplevd det samme selv. 

Kan ikke si jeg ble tatt mer på alvor faglig med BMI på 18-22, men det var en mer….tja. Positiv oppmerksomhet generelt, du blir sett mer. Ergo hørt på. 

Men: de som responderer slik på også det faglige lytter ikke på selve faginnholdet i samtalen. Det er mer en sjarm/begeistring for utseende og at de liker man også virker smart/oppegående. 

Jævlig døllt, men sant. Det støtter vel forskning og generelt. 

Jeg har vært opptatt siden jeg var 20 år, så har aldri betydd noe i praksis - men det er faktisk ganske irriterende. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du en bmi på 25 er du i øvre grense på normalvekt . Bmi 21 er du slank og dermed er det naturlig at du får mer oppmerksomhet . 
Om du vil teste så gå opp til 30 i bmi og se hvor mye oppmerksomhet du får da . 

• Liker 8
Skrevet

Kan spille inn at jeg da er en mann som ville funnet deg mer attraktiv med høyere bmi, så folk er uansett forskjellige. 

Anonymkode: 9165c...5dd

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

De fleste er penest ved normalvekt, slik du er nå. Dette gjelder også menn. 

Selvtilliten din er bedre, derfor er du mer tiltrekkende og du legger også merke til den økte oppmerksomheten pga dette.

Anonymkode: 37510...27e

• Liker 5
Skrevet

Om man føler seg bedre, vil man utstråle annerledes. Det er også mer tiltrekkende. Kroppens fasong har nok noe å si, men er ikke det eneste som betyr noe.

Selv hadde jeg valgt en utrent og snill mann som faktisk var glad i meg, over en topptrent selvopptatt egoist.

Anonymkode: c65e4...80a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva er greia med det? Blir både ansiktet mitt og kroppen så mye mer attraktiv ??

jeg opplever det både ift blikk og flørting, men også at menn på jobb plutselig er mer interesserte i mine faglige råd (som om jeg er mer interessant som fagperson). Hva er greia? Jeg føler meg gjerne mer vel nå, så pynter meg mer/mer utstråling og selvtillit. Men allikevel?!

Her tror jeg du har svaret. 

Anonymkode: cd360...a16

• Liker 7
Skrevet

Tror enkelte menn har en slags besettelse rundt damers vekt. Har data et par stykker som har vært opphengt i min tynnhet/relativt lave bmi og vekt. Skikkelig rart. Følte meg ikke mye sett som person da, når alle komplimenter gikk på at jeg var tynn. Ble kjapt avvikla, gadd ikke sånt tull.

Anonymkode: a4586...663

• Liker 14
Skrevet

Takk for svarene hitill! 

Det er litt «tåpelig» at jeg føler jeg blir mer inkludert faglig da, med ca 13 kg mindre vekt (og mer trent). Jeg opplever ikke noe forskjell ift kvinnelige kollegaer. Jeg merker også en forskjell fra mannlige klienter i bedriften.  Generelt så opplever jeg at menn etterspør mer min faglige mening, og smiler mer til meg, ser mer på meg, spøker mer. 
Det er jo underlig at jeg merker det i jobb-sammenheng det vekt ikke har noe å si for min kompetanse/jobbutførelse. Jeg var jo ikke veldig stor på bmi 25, heller.. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svarene hitill! 

Det er litt «tåpelig» at jeg føler jeg blir mer inkludert faglig da, med ca 13 kg mindre vekt (og mer trent). Jeg opplever ikke noe forskjell ift kvinnelige kollegaer. Jeg merker også en forskjell fra mannlige klienter i bedriften.  Generelt så opplever jeg at menn etterspør mer min faglige mening, og smiler mer til meg, ser mer på meg, spøker mer. 
Det er jo underlig at jeg merker det i jobb-sammenheng det vekt ikke har noe å si for min kompetanse/jobbutførelse. Jeg var jo ikke veldig stor på bmi 25, heller.. 

TS

Ser vel ett menneske med mer kontroll på livet.

Er du overvektig er det fordi du ikke klarer begrense spisingen. Og er kanskje lat.

Slank og trent, ett menneske med mer tak.

Anonymkode: e75b6...c8e

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så fint for deg. 

Anonymkode: b61fc...ebd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Takk for svarene hitill! 

TS

Hva gjorde at du endret vanene dine og gikk ned de 13 kg i vekt? Her er det mye som spiller inn. Det er både utseende, men også hva slags utstråling du har. Utviser du usikkerhet eller selvsikkerhet? Du heller nok mer på det sistnevnte nå sammenlignet med før, og du får jo flere booster som du forteller om som opprettholder det. 

Bare kos deg med det, rett og slett. Jeg ser også at jeg blir mer sett enn andre kvinnelige kollegaer som ikke er like tilfreds i kroppen sin eller mer trygge på seg selv. Med kvinner er det ganske nøytralt, men med menn merker man en markant forskjell. 

Anonymkode: 35736...fc8

Skrevet

Er det egentlig så sjokkerende?

• Liker 4
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er greia med det?

Er ikke det ganske innlysende da?

Det blir som å spørre hvorfor en mann på 185 får så mye mer oppmerksomhet enn en mann på 175

Anonymkode: 94734...927

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Ghostface
Skrevet

Jeg gikk ned 30 kg på udner et år pga sykdom og fikk ingen oppmerksomhet fra menn, og det gjør meg ikke noe for jeg vet at jeg ikke er pen.

Skrevet

Tenker det hovedsaklig ligger i at du fremstår mer selvsikker osv som du sier. Det har mye å si for hvordan man oppfattes og hvordan folk responderer på deg. Det er helt sikkert noen som også kun er overfladisk nok til å endre innstilling utelukkende pga utseende, men tror ikke det gjelder de fleste, ihvertfall ikke i jobbsammenheng og tross alt en ikke så veldig stor forskjell i vekt/bmi. Absolutt en merkbar forskjell selvsagt, men man er ikke såå stor eller dvask at folk flest helt endrer syn på deg  ved 24/25 heller. 

Men utover det så lurer vi oss selv om vi tror at mye ekstra vekt ikke påvirker hvordan vi blir sett. Selv de som ikke er spesielt dømmende eller bryr seg hvordan andre folk ser ut eller hva de veier. Jeg oppfører meg aldri dårlig når folk og jeg hadde ikke oversett folk eller tatt de mindre seriøst på jobb el om de var overvektig vs slank, men ser man før og etter bilder av folk som har vært store så ser man jo tydelig forskjeller på hvordan de fremstår, pga hvordan klær sitter, ansiktsstruktur, kroppsholdning, ganglag osv. Og jeg tenker at det er naivt å tro at sånt ikke påvirker noe som helst, selv om det kanskje ikke burde det. Men det handler jo om utstråling, hvordan folk ser oss, osv. Men 24-25 er jo ganske normal kropp vil jeg si, så burde jo ikke være noe som påvirker veldig mye for folk flest, men kanskje ett lite fåtall. Utstråling derimot har alt og si 😊

Skrevet
17 minutter siden, Anonymburker said:

Er det egentlig så sjokkerende?

Litt, syns jeg. På den måten at det avslører jo hvor mange fordomsfulle og overfladiske mennesker vi omgir oss med, som ikke "ser" og tillegger positive egenskaper annet enn til personer med "riktig kropp". Nitrist, syns nå jeg. For sånn er ikke jeg.

Anonymkode: 73aae...8c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Litt, syns jeg. På den måten at det avslører jo hvor mange fordomsfulle og overfladiske mennesker vi omgir oss med, som ikke "ser" og tillegger positive egenskaper annet enn til personer med "riktig kropp". Nitrist, syns nå jeg. For sånn er ikke jeg.

Men det er like kynisk mot menn som mot damer. 

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Du tror ikke det er fordi du er med fornøyd med deg selv nå og fremstår som mer selvsikker?

Jeg har hatt BMI på 21 hele mitt voksne liv, kan ikke si jeg får sånn ekstremt mye oppmerksomhet :P 

Skrevet
3 minutter siden, Anonymburker said:

Men det er like kynisk mot menn som mot damer. 

Selvfølgelig.

Jeg er mann, forresten. Har hatt noen overvektige kjærester, og tar meg i å tenke litt på hva enkelte personer i mine omgivelser sannsynligvis har tenkt av negative ting om den jeg har vært så glad i. Og om meg også, sikkert. Hever meg over det, selvfølgelig, men syns det er trist at så mange er så dømmende. Og at de ikke skammer seg over det heller.

• Liker 4
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...