Gå til innhold

ABC-ABC eller ABC-CBA i to vinduer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En elendig tittel, beklager! 

Jeg har to store stuevinduer(de eneste) på samme vegg. Jeg er ikke fan av for mye nips og ræl, og har valgt tre enkle, litt større, pyntegjenstander i vinduene. Det samme i begge. En blomst(A), en lampe(B) og et sett med to lysestaker(C). Men! Jeg får ikke bestemt meg for hva som ser finest ut når det gjelder plassering. 

Bør de tre ha lik plassering i vinduene, altså at de står i rekkefølgen ABC i begge? Eller bør de stå motsatt av hverandre, slik at et vindu har ABC og det andre CBA? 

Anonymkode: a4f61...074

Videoannonse
Annonse
Skrevet

🙄 gjøt det du synes er fint

Anonymkode: 9a1e8...e14

Skrevet

Kan du ikke teste ut hva du liker? Er jo heldigvis små gjenstander som lett kan flyttes på, så om du ikke er helt fornøyd med første valget ditt kan du jo endre :) Personelig liker jeg speilvendte løsninger som regel, synes symmetri som det blir pent!

• Liker 3
Skrevet

Jeg blir ikke enig med meg selv, det er det som er problemet 😁

Skrevet

Begge deler er litt kjærringaktig. Jeg hadde beholdt en lampe i hvert vindu, og samlet lysestakene i ett og blomstene i det andre. 

Anonymkode: 73120...ef6

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg blir ikke enig med meg selv, det er det som er problemet 😁

Ja,  ser den...  Kan kanskje bli litt for "oppstilt"  med to like vindusdekorasjoner?  Ville nok gått for CBA i vindu nr 2. Eller AAC? Eller kun AA? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Begge deler er litt kjærringaktig. Jeg hadde beholdt en lampe i hvert vindu, og samlet lysestakene i ett og blomstene i det andre. 

Anonymkode: 73120...ef6

Men da får jo OCDen min helt fnatt.....🙈

• Liker 1
Skrevet

Jeg takler ikke symmetrisk pynt, da får jeg helt spader 🙈

Så jeg ville kanskje gjort som ...ef6, eller plassert en av lampene et helt annet sted, og i alle fall hatt ulike planter.

Men om du absolutt MÅ, hadde jeg definitivt gått for ABC-CBA. 

Anonymkode: 713bd...92a

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår spørsmålet ditt og ville valgt symmetri, men jeg ville kuttet ut lysestakene. Det er flere grunner til det:

1. Både lampe OG lysestaker på samme sted er litt overkill.
2. Jeg liker personlig ikke lysestaker i vinduer. For det første bør man ikke tenne lys i en vinduskarm pga både varmeforskjeller og brannfare, så det er liksom så åpenbart at det bare er til pynt. (Og stearinlys i vinduer med direkte sollys har en tendens til å bli veldig skakke når de har blitt varme.)
3. Tre ulike ting x 2 på utstilling i vinduene ser fort kunstig stramt og oppstilt ut. 

Med andre ord ville jeg valgt plante + lampe og lampe + plante. 

• Liker 4
Skrevet

Hadde valgt: ACAB

Anonymkode: cec34...4a8

• Nyttig 1
Skrevet

BA-AB

Anonymkode: e51da...67e

Skrevet

Først må du begynne å ommøblere alt en gang i uken (husk å ta bilder) i minst 16 uker, eller om du ønsker, til du når alle mulige kombinasjoner av ting og møbler du har. Bruker du en programvare (housechain decor) som analyserer størrelse, forhold, feng shui og farge basert på bildene dine og lager et estetisk assosieringskart. Når du har studert kartet daglig i minst tre uker kan du begynne å møblere slik som du skal ha det frem til du flytter eller dør. Men husk!! du har kun ett forsøk på dette så vær helt sikker på at løsningen blir den riktige. Det tar litt tid men du får sannsynligvis et resultat som du kommer til å elske.

Anonymkode: 59487...6a4

• Liker 1
Skrevet

Obs dette gjelder alle møbler og gjenstander og burde ideelt gjøres i alle rom 

Anonymkode: 59487...6a4

Skrevet
Ullvott skrev (På 26.8.2022 den 20.04):

Jeg forstår spørsmålet ditt og ville valgt symmetri, men jeg ville kuttet ut lysestakene. Det er flere grunner til det:

1. Både lampe OG lysestaker på samme sted er litt overkill.
2. Jeg liker personlig ikke lysestaker i vinduer. For det første bør man ikke tenne lys i en vinduskarm pga både varmeforskjeller og brannfare, så det er liksom så åpenbart at det bare er til pynt. (Og stearinlys i vinduer med direkte sollys har en tendens til å bli veldig skakke når de har blitt varme.)
3. Tre ulike ting x 2 på utstilling i vinduene ser fort kunstig stramt og oppstilt ut. 

Med andre ord ville jeg valgt plante + lampe og lampe + plante. 

Men en interiør regel er jo 3 og ikke 2 ting? At 3 ting ser finere ut til pynt på bord/vinduskarm osv enn 2. 

Anonymkode: 5f3a0...eb8

Skrevet

Kan du ta bilde av abc i vinduet? Hvor nærme er de to vinduene hverandre?

Anonymkode: 5f3a0...eb8

Skrevet

Hadde hatt 3 planter i et vindu og 1 lampe og 2 planter i andre vinduet. 

Lysestaker er sjeldent fint/ praktisk i vindu og i interiørgrupperinger tenker man oddetall det er "finest" å se på.

Anonymkode: ca764...a29

Skrevet

Symmetri er kjedelig og veldig oppstilt. ABC ABC skriker OCD. Hadde gått for ABC på den ene siden og ikke noe på den andre siden. 

Anonymkode: dd2c9...004

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...