Gå til innhold

Erfaringer med Wellbutrin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått Wellbutrin og starter opp nå. Er det noen som har gode erfaringer med det? Jeg prøvde det en uke tidligere, men det er for tidlig til å felle en dom. Jeg håper på at det ikke gir vektøkning, som er mitt store problem. Ser på bivirkninger at det kan gi søvnproblemer. Gjelder det også om man tar det om morgenen? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den ga meg to kraftige epilepsianfall/krampeanfall som resulterte i sykehusinnleggelse og at sertifikatet røyk i tre måneder. Dette var en bivirkning av medisinene. Vær forsiktig og sørg for å få god oppfølging av lege

Anonymkode: 516ca...533

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Den ga meg to kraftige epilepsianfall/krampeanfall som resulterte i sykehusinnleggelse og at sertifikatet røyk i tre måneder. Dette var en bivirkning av medisinene. Vær forsiktig og sørg for å få god oppfølging av lege

Er det så ille, har fått de av fastlegen, og Cipralex har vektøkning som bivirkning. Gikk opp  kg, noe som ødelegger helsa.  Hvorfor mistet du sertfikatet? 

Endret av jaeols
Skrevet
jaeols skrev (49 minutter siden):

Er det så ille, har fått de av fastlegen, og Cipralex har vektøkning som bivirkning. Gikk opp  kg, noe som ødelegger helsa.  Hvorfor mistet du sertfikatet? 

Man mister automatisk sertifikatet en viss periode ved bevissthetstap  

Skrevet

Wellbutrin er gull for meg! Tar det fordi jeg har ptsd og de tar toppene ift angsten. Er ikke tendens til depresjon lenger heller. Tar minste dose men vært oppi høy dose også. 

Påvirker ikke vekt. Klarer fint å gå ned i vekt på dem. 👍

Bare vær obs på oppstarten.  De to første ukene kan alt bli mye verre. Hos meg ble alt svart og jeg ble nærmest suicidal. Legen hadde forberedt meg godt på dette og sa jeg måtte holde ut til kroppen godtok medisinen, da ville alt bli bedre. Og det ble det, jeg er så fornøyd med disse! 👍 

Anonymkode: ba12c...60b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heldigvis svært sjelden bivirkning! 

Kjipt du har opplevd det, da.... Tipper du ikke fortsatte på wellbutrin etter det? 😬

Skrevet

Da skal jeg prøve den, og holde ut til alt blir bedre. Men håper det ikke blir et helvete. Får jeg med vektnedgang er alt vel. Skummelt med alt som er nytt. 

• Hjerte 1
Skrevet
jaeols skrev (2 timer siden):

Da skal jeg prøve den, og holde ut til alt blir bedre. Men håper det ikke blir et helvete. Får jeg med vektnedgang er alt vel. Skummelt med alt som er nytt. 

Lykke til. Hold ut og tenk at det blir gradvis bedre. Mange går også ned i vekt som følge av denne. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble hypoman og aggressiv av Wellbutrin. 

Skrevet (endret)

Jeg har god erfaring med de. Mistet matlysten i begynnelsen og gikk derfor ned til bivirkningene ga seg. Angående søvn var det et skikkelig problem i et par måneder. Jeg tar alltid medisinen på morgenen, men jeg slet med å få sove. Nå merker jeg overhode ingenting og sovner lettere enn på årevis. Jeg økte dosen i samråd med legen min, og det funka ikke. Da ble jeg suicidal, og det gikk ikke over. Måtte trappe ned igjen og det ble bra. 

Endret av Ugresset
Skrevet

Jeg sliter med store søvnproblemer allerede, så dette høres ikke bra ut. Får du det selv om du tar de på morgenen? 

Håper inderlig at disse vil fungere. Jeg skal ta 150 mg.

Skrevet

Wellbutrin ❤️

Jeg går på wellbutrin og har gjort det i mange år nå - og jeg har kjempegod effekt! Tar de på morgenen og det påvirker ikke søvnen min i noe stor grad. Sliter med søvnproblemer selv, men det er ikke på grunn av medisinen (for å si det sånn så forverres søvnen om jeg ikke tar den).

Jeg har ikke hatt noen bivirkninger hverken ved oppstart eller senere tid! 

Anonymkode: e48ff...ddb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Wellbutrin ❤️

Jeg går på wellbutrin og har gjort det i mange år nå - og jeg har kjempegod effekt! Tar de på morgenen og det påvirker ikke søvnen min i noe stor grad. Sliter med søvnproblemer selv, men det er ikke på grunn av medisinen (for å si det sånn så forverres søvnen om jeg ikke tar den).

Jeg har ikke hatt noen bivirkninger hverken ved oppstart eller senere tid! 

Anonymkode: e48ff...ddb

Det var godt å høre. Søvnproblemene mine kommer av en ødelagt barndom med fyll og vold i hjemmet. Siden er søvnen vært fryktelig dårlig, må ta sovemedisin. Men holder på ¨å trappe ned (må det for å få beholde førerkort) 

Skrevet (endret)

Gikk på wellbutrin et år og syns det var mye bedre enn cipralex. La ikke på meg noe med wellbutrin😊

Slet med søvn selv om jeg tok den på morgenen. Så har byttet til brintellix. 
Ikke sikkert du vil slite med søvn, venninnen min går på wellbutrin  og sover mye bedre enn før. 

Lykke til😁

Endret av Kristanna
Skrivefeil
  • Liker 2
Skrevet

Har prøvd Brintellix , men den fungerte ikke for meg. Tok ikke bort noe av depresjonen. Så det var skuffende. Men fungerer sikkert bra for andre. 

Skrevet
jaeols skrev (2 minutter siden):

Har prøvd Brintellix , men den fungerte ikke for meg. Tok ikke bort noe av depresjonen. Så det var skuffende. Men fungerer sikkert bra for andre. 

Da blir du sikkert veldig fornøyd med wellbutrin. Rettet skrivefeilen over nå, mente at venninna mi sover godt på Wellbutrin😊

• Liker 1
Skrevet
Kristanna skrev (39 minutter siden):

Da blir du sikkert veldig fornøyd med wellbutrin. Rettet skrivefeilen over nå, mente at venninna mi sover godt på Wellbutrin😊

Godt å høre 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...