AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #1 Skrevet 25. august 2022 Jeg vil gjerne jobbe halv dag anhver dag i 2 uker. Hvor mye stillingsprosent er det? og får jeg penger fra nav for resten av timene? har 50% kontrakt men jobbet mer enn 100% altså mye overtid. Men kun jobba 1,5 mnd her. Er ny Får jeg lønn i d hele tatt i å med at jeg har 50% kontrakt? Anonymkode: a2930...e50
Mt3 Skrevet 25. august 2022 #2 Skrevet 25. august 2022 Om du jobber 100% så skal du ha utbetalt lønn for 100% eller om bedriften har fastlønn så må du avspasere de timene du jobber over stillingsprosent. Om du har 50% stilling og blir sykemeldt 50% så skal du vel jobbe 25%. Men om du har jobbet 100% og nå føler deg syk og må ned på 50% så har du ikke rett på sykepenger for de 50% men max 25% av de du har jobbet ekstra da sykepenger regnes ut ifra inntekt de 3 siste kalendermånedene og når du ikke har jobbet mer enn 1,5mnd så beregnes de 1,5 andre månedene etter opprinnelig lønn. Men om legen mener du kan klare å jobbe dine faste 50% så får du ingen sykemelding.
Mt3 Skrevet 25. august 2022 #3 Skrevet 25. august 2022 Mt3 skrev (1 minutt siden): Om du jobber 100% så skal du ha utbetalt lønn for 100% eller om bedriften har fastlønn så må du avspasere de timene du jobber over stillingsprosent. Om du har 50% stilling og blir sykemeldt 50% så skal du vel jobbe 25%. Men om du har jobbet 100% og nå føler deg syk og må ned på 50% av opprinnelig jobb så har du ikke rett på sykepenger for de 50% men max 25% av de du har jobbet ekstra da sykepenger regnes ut ifra inntekt de 3 siste kalendermånedene og når du ikke har jobbet mer enn 1,5mnd så beregnes de 1,5 andre månedene etter opprinnelig lønn. Men om legen mener du kan klare å jobbe dine faste 50% så får du ingen sykemelding.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #4 Skrevet 25. august 2022 Mt3 skrev (9 minutter siden): Om du jobber 100% så skal du ha utbetalt lønn for 100% eller om bedriften har fastlønn så må du avspasere de timene du jobber over stillingsprosent. Om du har 50% stilling og blir sykemeldt 50% så skal du vel jobbe 25%. Men om du har jobbet 100% og nå føler deg syk og må ned på 50% så har du ikke rett på sykepenger for de 50% men max 25% av de du har jobbet ekstra da sykepenger regnes ut ifra inntekt de 3 siste kalendermånedene og når du ikke har jobbet mer enn 1,5mnd så beregnes de 1,5 andre månedene etter opprinnelig lønn. Men om legen mener du kan klare å jobbe dine faste 50% så får du ingen sykemelding. Så bra du fortalte. For er ikke vits jeg betaler for sykemelding når jeg kun har 50% kontrakt. jeg klarer fint å jobbe 50%, men ikke 100%. kontrakten min er på 50% uansett. Men da blir jeg vel ulønnet mens jeg har yrkeskade? 😕 dumt ville jobbe som 100% og føler jeg fortjener 100% lønn. Jobber mer enn kontrarkten over 100% ogwå. Men igjen kontrakten sier noe annet. Så regner med at de ser på kontrakten og ikke lønnen. Anonymkode: a2930...e50
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #5 Skrevet 25. august 2022 Mt3 skrev (16 minutter siden): Om du jobber 100% så skal du ha utbetalt lønn for 100% eller om bedriften har fastlønn så må du avspasere de timene du jobber over stillingsprosent. Om du har 50% stilling og blir sykemeldt 50% så skal du vel jobbe 25%. Men om du har jobbet 100% og nå føler deg syk og må ned på 50% så har du ikke rett på sykepenger for de 50% men max 25% av de du har jobbet ekstra da sykepenger regnes ut ifra inntekt de 3 siste kalendermånedene og når du ikke har jobbet mer enn 1,5mnd så beregnes de 1,5 andre månedene etter opprinnelig lønn. Men om legen mener du kan klare å jobbe dine faste 50% så får du ingen sykemelding. Så det er ikke vits jeg sykemelder meg? Er bare å ta fri fra jobb den andre 50%? Anonymkode: a2930...e50
Mt3 Skrevet 25. august 2022 #6 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så bra du fortalte. For er ikke vits jeg betaler for sykemelding når jeg kun har 50% kontrakt. jeg klarer fint å jobbe 50%, men ikke 100%. kontrakten min er på 50% uansett. Men da blir jeg vel ulønnet mens jeg har yrkeskade? 😕 dumt ville jobbe som 100% og føler jeg fortjener 100% lønn. Jobber mer enn kontrarkten over 100% ogwå. Men igjen kontrakten sier noe annet. Så regner med at de ser på kontrakten og ikke lønnen. Anonymkode: a2930...e50 Er yrkesskaden noe som nettopp har blitt? Har du vært ufør? Mulig du kan søke om delvis uføretrygd om dette er en skade som vil vedvare over lang tid.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #7 Skrevet 25. august 2022 Mt3 skrev (1 time siden): Er yrkesskaden noe som nettopp har blitt? Har du vært ufør? Mulig du kan søke om delvis uføretrygd om dette er en skade som vil vedvare over lang tid. ikke ufør. men midlertidig dårlig Anonymkode: a2930...e50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå