AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #1 Skrevet 25. august 2022 Eller er det fortsatt lønnsomt med flytende? Anonymkode: 0663c...b72
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #2 Skrevet 25. august 2022 Studielånet er det mest lønnsomte lånet man har. Så i utgangspunktet. Nei, du burde ikke binde renta uten reell grunn. Har du stort lån på over en halv million og du betaler på det så kan du vurdere det uti fra økonomien din som en helhet. Det er gode ordninger med å få betalingsutsettelse og sletting av renter. Dersom du ikke får endene til å møtes og det vil være et problem de neste 2-3 årene også. Men du MÅ betale på lånet fordi du har ikke rett på utsettelse eller sletting av renter. Så burde du vurdere å binde renta. Skal du gjøre det, ikke gjøre det for 5+ år. For ting kan snu fort og da kan du tape veldig mye. Anonymkode: 82f59...918
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #3 Skrevet 25. august 2022 Jeg kommer ikke til å binde renta, men i dag satte jeg ned betalingstiden. Jeg sparer penger hver måned og syns det var deilig å heller legge litt penger i nedbetaling av lån enn å ha de på sparekonto med lav rente. Betaler allerede ekstra ned på boliglånet (og har snart 60 % belåningsdgrad), så da syns jeg det virket fornuftig å legge noen hundrelapper mer i studielånet. Nå blir jeg ferdig med det 5 år tidligere. Anonymkode: 69cf8...3ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå