Gå til innhold

Porsgrunn og IVF

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ufrivillig barnløs. Jeg har Pcos og har lange sykluser. 
Jeg ble henvist til porsgrunn på våren og hadde oppstartsamtale i mars. 
Jeg fikk beskjed om å hente ut medisiner og skulle starte opp med medisinene ved neste menstruasjon. 
I juni hadde jeg fortsatt ikke fått mensen (syklus var da på 80 dager) så jeg tok kontakt med sykehuset via Crypho om de kunne hjelpe meg med å sette i gang mens ved hjelp av medisiner (provera). Jeg fikk beskjed at de hadde sommerstengt i hele Juli og at jeg måtte vente til september siden de hadde fullt opp. 
Jeg fikk beskjed om å ta nye blodprøver i August slik at alt var klart til September. 
Jeg fikk mensen i begynnelsen av juli (syklusen min endte på 90 dager). 
I dag tok jeg på nytt kontakt med dem for å høre om de kunne hjelpe meg med å sette i gang mensen (i dag er jeg på syklusdag 56) slik at jeg kunne starte på medisinene mine (i og med at jeg skulle inn i september). 
Jeg fikk nå beskjed om at de ikke har mulighet til å ta meg inn i september og at jeg må vente til oktober… 

Jeg merker jeg begynner å miste motet. Det er vanskelig nok som det er å være konstant i en venteprosess, men nå føler jeg at min syklus må passe sykehuset sin tid.. 

Har dere noen gode råd å komme med? 
jeg sitter her nå og klarer ikke å stoppe å gråte.. 

Vet dere om det er mulighet å bli overført til IVF i oslo? Og eventuelt hvordan den prosessen er? 

På forhånd, tusen takk for innspill 

Anonymkode: af42c...249

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går ikke til Porsgrunn, men syns det er fryktelig dårlig av dem. De burde prioritere deg når du egentlig skulle startet i mars! Vet dessverre ikke hvordan det er med overføring, men lykke til ❤️

Anonymkode: be2c0...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som startet denne tråden: 

Ja.. jeg har prøvd siden 2017 med å få barn. Mista et foster i spontanabort, 1 foster til MA i uke 15 og XU for 2 år siden. Spontanaborten opplevde jeg i midten av 2017, MA rundt nyttår 2018 og XU i sent i 2020.. Så ikke nok med at jeg mister, jeg har brukt lang tid i mellom på å bli gravid. Fra 2018 gikk jeg i tillegg på letrozol, progresteronstøtte og blodfortynnende.. 

Etter at jeg fikk påvist PCOs ble jeg heldigvis henvist.. Men nå som jeg endelig er «i gang» så stopper prosessen opp igjen.. Det er tungt nok som det er å konstant være i en vente «loop», men i tillegg begynner de fleste venneparene å starte med barn nr 2 og 3, mens vi fortsatt venter på hjelp.. 

beklager dette ble et skikkelig sutreinnlegg, jeg bare måtte få det ut.. 

Anonymkode: af42c...249

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal fortelle dem at du syns det er svært urettferdig og umulig for deg å forutsi neste mens. De må jo ha vært borte i lignende saker? De kan ikke bare forskyve og forskyve, det er ikke greit! Når de lovet deg oppstart ved neste mens, bør de kunne holde sin del av avtalen! Stå på ditt og vær litt masete. Be legen ringe deg, via crypho, hvis det er enklere å si det på den måten :) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre slik det er på offentlige sykehus, også i Oslo. Før og fremst var det lang ventetid på første prat, og deretter på og starte opp. Vi fikk beskjed at vi kunne ringe inn på mensen etter 3 mnd, og da ville de gi oss beskjed om vi kunne starte opp med medisiner (som skulle ta en måned pga nedregulering og oppregulering). Hvis de hadde kapasitet og plass. Ellers måtte man ringe inn neste gang, og neste gang. Vi gikk privat til slutt for det føltes for samlebånd og usikkerhet kort. I det private er de mye mer fleksible. Alle har jo ikke råd til det umiddelbart, men kan det være noe dere sparer til for og gjøre én gang? I og med at dere ikke kommer noen vei… Da kunne man få eggløsning i helgen, ringe i helgen, konsultasjon, lengre samtaler, bedre oppfølging :) 

Anonymkode: e7a32...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å be om Provera slik at syklusen din kan times med sykehusets kapasitet? Uansett dårlig av dem å stadig utsette. 

Anonymkode: 4f029...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...