AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #1 Skrevet 25. august 2022 Okay, føler meg rimelig teit nå men trenger råd. Vi har nesten alle sett åndenes makt og himlet med øyene, selv har jeg aldri trodd på det men finner meg nå i en situasjon som er ganske ubehagelig. Hjemme hos typen skjer det mye rart, som av og på med elektrisk utstyr, dører som går opp og igjen, "gå" lyder i trapp, en av ungene har blitt dyttet i ryggen og mye annet. Han og ungene ler av det hele og flire over at det "spøker" mens jeg derimot er livredd 🙈 I går var jeg helt alene hjemme og sitter i stuen, da blir det kastet en sten fra gangen inn til stuen og hunden min klikker helt, knurrer og bjeffer ut i gangen. Rett etterpå høres det ut som noen går i trappen og hunden har samme reaksjon igjen.... Såååå jeg skal flytte inn her ettervert og typen bare ler når jeg forteller at jeg ALDRI kommer til å sove alene i det huset, har sovet 2 netter alene med ungene hans og begge nettene våknet jeg av at hunden knurret til det ene hjørne på soverommet. Så hvordan gå frem å få til en samtale der vi må bestille et medium som jeg ikke tror på for å få bort noge jeg ikke tror på 🙄 Og hvor finner man slike spøkelse "jegere" 🤣 Anonymkode: 04c8e...eb6 3
klarinetta Skrevet 25. august 2022 #2 Skrevet 25. august 2022 Vet ikke hva man gjør, men har en venninne jeg vet ikke juger om slikt - hun har fortalt mye om lignende historier. Jeg tviler ikke på deg, men skjønner at du velger å være anonym 😅 3 1
DumTomat Skrevet 25. august 2022 #3 Skrevet 25. august 2022 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Hjemme hos typen skjer det mye rart, som av og på med elektrisk utstyr, dører som går opp og igjen, "gå" lyder i trapp, en av ungene har blitt dyttet i ryggen og mye annet. Han og ungene ler av det hele og flire over at det "spøker" mens jeg derimot er livredd 🙈 I går var jeg helt alene hjemme og sitter i stuen, da blir det kastet en sten fra gangen inn til stuen og hunden min klikker helt, knurrer og bjeffer ut i gangen. Rett etterpå høres det ut som noen går i trappen og hunden har samme reaksjon igjen.... Såååå jeg skal flytte inn her ettervert og typen bare ler når jeg forteller at jeg ALDRI kommer til å sove alene i det huset, har sovet 2 netter alene med ungene hans og begge nettene våknet jeg av at hunden knurret til det ene hjørne på soverommet. Skjønner at dette er ubehagelig for deg, jeg vet ikke om dette hjelper, men de fleste slike saker kan forklares innenfor fysikkens lover. Må jo nesten se stedet det dreier seg om, men her er noen forslag til forklaringer: "som av og på med elektrisk utstyr" Det kan være løse tilkoblinger, eller ustabil strømtilførsel som kan medføre av/på av elektrisk utstyr. "dører som går opp og igjen" Det kan være vind/gjennomtrekk, skjevheter i huset, endringer i lufttrykk, skjevheter i dørgjenger..osv "gå lyder i trapp" Huset som 'settler' ned i marka, kan være grunnet utvidelser av materie grunnet temperatur endring(tenk forskjell temp på natt/dag) "en av ungene har blitt dyttet i ryggen" Små muskelkramper kan ofte føles identiske med å bli tatt på, ofte grunnet lave magnesium eller kalium nivåer. "I går var jeg helt alene hjemme og sitter i stuen, da blir det kastet en sten fra gangen inn til stuen og hunden min klikker helt, knurrer og bjeffer ut i gangen. Rett etterpå høres det ut som noen går i trappen og hunden har samme reaksjon igjen...." Noe kan ha falt på steinen og kastet den inn til deg, eller den kan ha ligget i klem så blitt kastet grunnet materie utvidelser. "begge nettene våknet jeg av at hunden knurret til det ene hjørne på soverommet." Kan være mus/dyr i veggene, materie utvidelser som medfører knirking(igjen :P, populær denne), hunder hører opptil 40khz og kan ofte være mer sensitiv til f.eks lyd fra elektriske gjenstander eller kan ha hørt i rettningen av veggen. Håper dette hjelper litt ihvertfall, og ikke føl deg dum, mennesker er laget sånn, det er ikke deg. Ting vi ikke kan forklare er ting vi er evolvert til å være skeptiske til, det er sånn vi har overlevd hittil Endret 25. august 2022 av DumTomat 3 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #4 Skrevet 25. august 2022 DumTomat skrev (2 timer siden): Skjønner at dette er ubehagelig for deg, jeg vet ikke om dette hjelper, men de fleste slike saker kan forklares innenfor fysikkens lover. Må jo nesten se stedet det dreier seg om, men her er noen forslag til forklaringer: "som av og på med elektrisk utstyr" Det kan være løse tilkoblinger, eller ustabil strømtilførsel som kan medføre av/på av elektrisk utstyr. "dører som går opp og igjen" Det kan være vind/gjennomtrekk, skjevheter i huset, endringer i lufttrykk, skjevheter i dørgjenger..osv "gå lyder i trapp" Huset som 'settler' ned i marka, kan være grunnet utvidelser av materie grunnet temperatur endring(tenk forskjell temp på natt/dag) "en av ungene har blitt dyttet i ryggen" Små muskelkramper kan ofte føles identiske med å bli tatt på, ofte grunnet lave magnesium eller kalium nivåer. "I går var jeg helt alene hjemme og sitter i stuen, da blir det kastet en sten fra gangen inn til stuen og hunden min klikker helt, knurrer og bjeffer ut i gangen. Rett etterpå høres det ut som noen går i trappen og hunden har samme reaksjon igjen...." Noe kan ha falt på steinen og kastet den inn til deg, eller den kan ha ligget i klem så blitt kastet grunnet materie utvidelser. "begge nettene våknet jeg av at hunden knurret til det ene hjørne på soverommet." Kan være mus/dyr i veggene, materie utvidelser som medfører knirking(igjen :P, populær denne), hunder hører opptil 40khz og kan ofte være mer sensitiv til f.eks lyd fra elektriske gjenstander eller kan ha hørt i rettningen av veggen. Håper dette hjelper litt ihvertfall, og ikke føl deg dum, mennesker er laget sånn, det er ikke deg. Ting vi ikke kan forklare er ting vi er evolvert til å være skeptiske til, det er sånn vi har overlevd hittil Dette var jammen en god samling av masse "hvis" og "dersom" 😄 Anonymkode: 5dd0d...ed6 7 1
kraftwerk Skrevet 25. august 2022 #5 Skrevet 25. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Okay, føler meg rimelig teit nå men trenger råd. Vi har nesten alle sett åndenes makt og himlet med øyene, selv har jeg aldri trodd på det men finner meg nå i en situasjon som er ganske ubehagelig. Hjemme hos typen skjer det mye rart, som av og på med elektrisk utstyr, dører som går opp og igjen, "gå" lyder i trapp, en av ungene har blitt dyttet i ryggen og mye annet. Han og ungene ler av det hele og flire over at det "spøker" mens jeg derimot er livredd 🙈 I går var jeg helt alene hjemme og sitter i stuen, da blir det kastet en sten fra gangen inn til stuen og hunden min klikker helt, knurrer og bjeffer ut i gangen. Rett etterpå høres det ut som noen går i trappen og hunden har samme reaksjon igjen.... Såååå jeg skal flytte inn her ettervert og typen bare ler når jeg forteller at jeg ALDRI kommer til å sove alene i det huset, har sovet 2 netter alene med ungene hans og begge nettene våknet jeg av at hunden knurret til det ene hjørne på soverommet. Så hvordan gå frem å få til en samtale der vi må bestille et medium som jeg ikke tror på for å få bort noge jeg ikke tror på 🙄 Og hvor finner man slike spøkelse "jegere" 🤣 Anonymkode: 04c8e...eb6 Hadde aldri flyttet inn dit, hvorfor i alle dager skal du det mener du? 😳 Jeg tror på det overnaturlige, og når pappa og jeg flyttet inn i et veldig gammelt hus når jeg gikk på u.skolen - hørte jeg de samme lydene. At noen gikk opp trappa og kom nærmere soverommet. Jeg lukket opp døra, men ingen der. Dette skjedde ofte. Og at PC-en på rommet mitt skrudde seg av-og på, og bare var "låst" på bakgrunnsbildet mitt på PC-en. Pappa hadde flere ekle opplevelser. Det var en mann som hadde hengt seg i det huset, og pappa fant brev fra en dame i veggene på rommet mitt - fra 2.verdenskrig. Jeg skjønte ikke på den tiden at det spøkte, så jeg var ikke redd, pappa fortalte meg først når vi flyttet derfra - hva som hadde skjedd der mtp selvmord, og opplevelser han hadde hatt som var ganske ekle. Leietakerne våre i kjelleren hørte ofte at noen var hjemme og gikk rundt, når vi ikke var hjemme 🥶. Katter og hunder (dyr generelt) reagerer veldig på energi og det vi mennesker ikke ser/legger merke til. Så det at hunden din blir sur og oppfører seg, som om den skal beskytte seg elns - er ikke et godt tegn. Og siden det er så mye aktivitet som du beskriver, inkl gutten har blitt dyttet - høres ikke helt bra ut. Jeg anser det som at det er en veldig negativ energi i det huset, som vil ha menneskene som er der - ut! Endret 25. august 2022 av kraftwerk 6
Conal Skrevet 25. august 2022 #6 Skrevet 25. august 2022 Gud er Bevissthet - Filosofisk og vitenskaplig materialisme er en joke - Overnaturlige vesener og verdener/dimensjoner eksisterer - Ikke-Dualitet er Sannheten; Gud Alene eksisterer, samtidig er Han den Største, ufattelig Stor, som Religion riktig sier - Sann Religion er Sannheten; Bønn, tilbedelse, pris gjort til Gud, lesing av hellige skrifter og resitasjon av dem funker, direkte og kraftig, og dens effekt er ekte, direkte, spirituelt og gudommelig. OG seff, de satanistene og dark-magick utøvererne som eksen min som prøvde huns dark-magick på meg er baby boys; de vil bli gjort stygt om de prøver sitt ondskap på meg. Jeg har allerede røyket 2 av dems demon hjelpere (facts). #SmokeWeedEveryday.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #7 Skrevet 25. august 2022 Høres jo svært påfallende ut med alle disse hendelsene. Det finnes mange klarsynte som tar privatoppdrag, du finner sikkert mange alternativer ved et enkelt Google søk. Personlig er jeg veldig fan av et par av de fra åndenes makt, men de tar seg jo selvfølgelig klekkelig godt betalt fordi de har kjente navn. Du kan jo evt forsøke en enkel utrensing selv også ved hjelp av salvie eller krystaller? Les deg litt opp på temaet, hør en podcast eller ta kontakt med folk som kan mye om temaet. Dersom du er villig til å åpne deg for det alternative og meditere over nettopp hendelsene hjemme hos dere kan det i enkelte tilfeller være nok å kommunisere med energien i huset selv - rett og slett be vedkommende om å la dere i fred. Finnes masse informasjon! Bruker selv beskyttende og rensende krystaller og synes helt ærlig luften er bedre hjemme 😊 Anonymkode: 9edd0...aaf 1 1
Snok1 Skrevet 25. august 2022 #8 Skrevet 25. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette var jammen en god samling av masse "hvis" og "dersom" 😄 Anonymkode: 5dd0d...ed6 …..men likevel 100 ganger mer sannsynlig enn at det spøker. Endret 25. august 2022 av Snok1 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #9 Skrevet 25. august 2022 Conal skrev (20 minutter siden): Gud er Bevissthet - Filosofisk og vitenskaplig materialisme er en joke - Overnaturlige vesener og verdener/dimensjoner eksisterer - Ikke-Dualitet er Sannheten; Gud Alene eksisterer, samtidig er Han den Største, ufattelig Stor, som Religion riktig sier - Sann Religion er Sannheten; Bønn, tilbedelse, pris gjort til Gud, lesing av hellige skrifter og resitasjon av dem funker, direkte og kraftig, og dens effekt er ekte, direkte, spirituelt og gudommelig. OG seff, de satanistene og dark-magick utøvererne som eksen min som prøvde huns dark-magick på meg er baby boys; de vil bli gjort stygt om de prøver sitt ondskap på meg. Jeg har allerede røyket 2 av dems demon hjelpere (facts). #SmokeWeedEveryday. Kva har det med TS sitt problem å gjere? Anonymkode: 5dd0d...ed6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #10 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Okay, føler meg rimelig teit nå men trenger råd. Vi har nesten alle sett åndenes makt og himlet med øyene, selv har jeg aldri trodd på det men finner meg nå i en situasjon som er ganske ubehagelig. Hjemme hos typen skjer det mye rart, som av og på med elektrisk utstyr, dører som går opp og igjen, "gå" lyder i trapp, en av ungene har blitt dyttet i ryggen og mye annet. Han og ungene ler av det hele og flire over at det "spøker" mens jeg derimot er livredd 🙈 I går var jeg helt alene hjemme og sitter i stuen, da blir det kastet en sten fra gangen inn til stuen og hunden min klikker helt, knurrer og bjeffer ut i gangen. Rett etterpå høres det ut som noen går i trappen og hunden har samme reaksjon igjen.... Såååå jeg skal flytte inn her ettervert og typen bare ler når jeg forteller at jeg ALDRI kommer til å sove alene i det huset, har sovet 2 netter alene med ungene hans og begge nettene våknet jeg av at hunden knurret til det ene hjørne på soverommet. Så hvordan gå frem å få til en samtale der vi må bestille et medium som jeg ikke tror på for å få bort noge jeg ikke tror på 🙄 Og hvor finner man slike spøkelse "jegere" 🤣 Anonymkode: 04c8e...eb6 Ser ut som om Norsk Spiritualist Forening tilbyr dette. Jeg hørte dette innslaget fra P4: Flere ønsker åndelig husrens. Norsk Spiritualist Forening sier de hjelper mange flere med å bli kvitt dårlig energi og ånder nå enn tidligere. Anonymkode: 5dd0d...ed6 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #11 Skrevet 25. august 2022 Hvis du kontakter noen, så må du vite at det finnes mange useriøse der ute. Tror nok at de som reklamerer VELDIG mye, er de du kan stole minst på. De som er flink holder en lav profil og stoler på seg selv. Anonymkode: eb6b1...98b 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #12 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Okay, føler meg rimelig teit nå men trenger råd. Vi har nesten alle sett åndenes makt og himlet med øyene, selv har jeg aldri trodd på det men finner meg nå i en situasjon som er ganske ubehagelig. Hjemme hos typen skjer det mye rart, som av og på med elektrisk utstyr, dører som går opp og igjen, "gå" lyder i trapp, en av ungene har blitt dyttet i ryggen og mye annet. Han og ungene ler av det hele og flire over at det "spøker" mens jeg derimot er livredd 🙈 I går var jeg helt alene hjemme og sitter i stuen, da blir det kastet en sten fra gangen inn til stuen og hunden min klikker helt, knurrer og bjeffer ut i gangen. Rett etterpå høres det ut som noen går i trappen og hunden har samme reaksjon igjen.... Såååå jeg skal flytte inn her ettervert og typen bare ler når jeg forteller at jeg ALDRI kommer til å sove alene i det huset, har sovet 2 netter alene med ungene hans og begge nettene våknet jeg av at hunden knurret til det ene hjørne på soverommet. Så hvordan gå frem å få til en samtale der vi må bestille et medium som jeg ikke tror på for å få bort noge jeg ikke tror på 🙄 Og hvor finner man slike spøkelse "jegere" 🤣 Anonymkode: 04c8e...eb6 Prester kan utføre husrens, enten ved innflytting eller etter ønske fra dem som bor i huset. Det finnes et eget rituale (liturgi KR 53.1/12) for dette, med retningslinjer for hvordan dette skal gjøres. Liturgien heter "Velsignelse av hus og hjem". Det er presten eller en annen kirkelig medarbeider som utfører liturgien og det er en forutsetning at denne på forhånd har hatt en samtale med dem som ber om forbønnshandling. Så ikke vær redd for å ta kontakt med ditt nærmeste kirkekontor Anonymkode: 5dd0d...ed6 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #13 Skrevet 25. august 2022 DumTomat skrev (11 timer siden): Skjønner at dette er ubehagelig for deg, jeg vet ikke om dette hjelper, men de fleste slike saker kan forklares innenfor fysikkens lover. Må jo nesten se stedet det dreier seg om, men her er noen forslag til forklaringer: "som av og på med elektrisk utstyr" Det kan være løse tilkoblinger, eller ustabil strømtilførsel som kan medføre av/på av elektrisk utstyr. "dører som går opp og igjen" Det kan være vind/gjennomtrekk, skjevheter i huset, endringer i lufttrykk, skjevheter i dørgjenger..osv "gå lyder i trapp" Huset som 'settler' ned i marka, kan være grunnet utvidelser av materie grunnet temperatur endring(tenk forskjell temp på natt/dag) "en av ungene har blitt dyttet i ryggen" Små muskelkramper kan ofte føles identiske med å bli tatt på, ofte grunnet lave magnesium eller kalium nivåer. "I går var jeg helt alene hjemme og sitter i stuen, da blir det kastet en sten fra gangen inn til stuen og hunden min klikker helt, knurrer og bjeffer ut i gangen. Rett etterpå høres det ut som noen går i trappen og hunden har samme reaksjon igjen...." Noe kan ha falt på steinen og kastet den inn til deg, eller den kan ha ligget i klem så blitt kastet grunnet materie utvidelser. "begge nettene våknet jeg av at hunden knurret til det ene hjørne på soverommet." Kan være mus/dyr i veggene, materie utvidelser som medfører knirking(igjen :P, populær denne), hunder hører opptil 40khz og kan ofte være mer sensitiv til f.eks lyd fra elektriske gjenstander eller kan ha hørt i rettningen av veggen. Håper dette hjelper litt ihvertfall, og ikke føl deg dum, mennesker er laget sånn, det er ikke deg. Ting vi ikke kan forklare er ting vi er evolvert til å være skeptiske til, det er sånn vi har overlevd hittil Har bodd i mange forskjellige hus og aldri vært borti så mange ekstreme materielle utvidelser Anonymkode: 7b7f9...2ba 2
Maskinfører Skrevet 26. august 2022 #14 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Okay, føler meg rimelig teit nå men trenger råd. Vi har nesten alle sett åndenes makt og himlet med øyene, selv har jeg aldri trodd på det men finner meg nå i en situasjon som er ganske ubehagelig. Hjemme hos typen skjer det mye rart, som av og på med elektrisk utstyr, dører som går opp og igjen, "gå" lyder i trapp, en av ungene har blitt dyttet i ryggen og mye annet. Han og ungene ler av det hele og flire over at det "spøker" mens jeg derimot er livredd 🙈 I går var jeg helt alene hjemme og sitter i stuen, da blir det kastet en sten fra gangen inn til stuen og hunden min klikker helt, knurrer og bjeffer ut i gangen. Rett etterpå høres det ut som noen går i trappen og hunden har samme reaksjon igjen.... Såååå jeg skal flytte inn her ettervert og typen bare ler når jeg forteller at jeg ALDRI kommer til å sove alene i det huset, har sovet 2 netter alene med ungene hans og begge nettene våknet jeg av at hunden knurret til det ene hjørne på soverommet. Så hvordan gå frem å få til en samtale der vi må bestille et medium som jeg ikke tror på for å få bort noge jeg ikke tror på 🙄 Og hvor finner man slike spøkelse "jegere" 🤣 Anonymkode: 04c8e...eb6 Norwegian Ghost Hunters
Maskinfører Skrevet 26. august 2022 #15 Skrevet 26. august 2022 DumTomat skrev (11 timer siden): Skjønner at dette er ubehagelig for deg, jeg vet ikke om dette hjelper, men de fleste slike saker kan forklares innenfor fysikkens lover. Må jo nesten se stedet det dreier seg om, men her er noen forslag til forklaringer: "som av og på med elektrisk utstyr" Det kan være løse tilkoblinger, eller ustabil strømtilførsel som kan medføre av/på av elektrisk utstyr. "dører som går opp og igjen" Det kan være vind/gjennomtrekk, skjevheter i huset, endringer i lufttrykk, skjevheter i dørgjenger..osv "gå lyder i trapp" Huset som 'settler' ned i marka, kan være grunnet utvidelser av materie grunnet temperatur endring(tenk forskjell temp på natt/dag) "en av ungene har blitt dyttet i ryggen" Små muskelkramper kan ofte føles identiske med å bli tatt på, ofte grunnet lave magnesium eller kalium nivåer. "I går var jeg helt alene hjemme og sitter i stuen, da blir det kastet en sten fra gangen inn til stuen og hunden min klikker helt, knurrer og bjeffer ut i gangen. Rett etterpå høres det ut som noen går i trappen og hunden har samme reaksjon igjen...." Noe kan ha falt på steinen og kastet den inn til deg, eller den kan ha ligget i klem så blitt kastet grunnet materie utvidelser. "begge nettene våknet jeg av at hunden knurret til det ene hjørne på soverommet." Kan være mus/dyr i veggene, materie utvidelser som medfører knirking(igjen :P, populær denne), hunder hører opptil 40khz og kan ofte være mer sensitiv til f.eks lyd fra elektriske gjenstander eller kan ha hørt i rettningen av veggen. Håper dette hjelper litt ihvertfall, og ikke føl deg dum, mennesker er laget sånn, det er ikke deg. Ting vi ikke kan forklare er ting vi er evolvert til å være skeptiske til, det er sånn vi har overlevd hittil Hvem kastet stenen fra gangen og inn i stuen hvis hun var alene hjemme ? 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #16 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette var jammen en god samling av masse "hvis" og "dersom" 😄 Anonymkode: 5dd0d...ed6 Brukeren kan jo ikke vite nøyaktig hva som er forklaringene uten å ha undersøkt selv, derfor kommer hen med forskjellige ting det kan være. Alle tingene hen nevener har mange ganger blitt grundig bevist at kan skje. Spøkelser og overnaturlige ting er det derimot ingen bevis for i det hele tatt for. Det nærmeste "bevis" man kommer er anekdotiske subjektive opplevelser, altså den absolutt minst pålitelige bevisformen som finnes. Anonymkode: 5cb73...b02 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #17 Skrevet 26. august 2022 Har et lite spørsmål i forbindelse med dette, og det er følgende: Siden det finnes en rekke mennesker som synes at spøkelser er spennende, og gjerne kunne tenke seg å betale for å overnatte i et hjemsøkt hus, så hvorfor satser man ikke heller på dette, og leier ut både dette og andre spøkelseshus til interesserte for et pent beløp, mens man selv flytter til et tryggere sted ...? Man må jo ikke bo der når man ikke trives med spøkelser ...? Anonymkode: f6f76...880
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #18 Skrevet 26. august 2022 Jeg har noen problemer med historien din, som at ungene ler når en av dem ble dyttet i ryggen. Unger pleier ikke å le av spøkelser, og særlig ikke når de blir dyttet i ryggen av dem. Du beskriver ikke steinen, og det at det blir kastet en stein inne i en leilighet når ingen kan kaste steinen, er såpass spesielt at man ville beskrevet det mye mer detaljert, man ville sagt hvilken stein det var, om den lagde merke, lyd osv. Og dessuten, samboeren din både eier leiligheten og har barn der, og han ville blitt redd for skade på begge deler om det ble kastet en STEIN der, han ville ikke ledd av det altså. Noen usynlige dytter barna dine og kaster stein der de er, og det ler man av? Sorry, kjøper ikke. Syns også du er temmelig ofte alene der. Hvorfor er du ikke heller hjemme når han ikke er der? Men jeg skal fortelle deg hvem du kan kontakte. De fleste som har jobbet i Åndenes Makt, gjør også husrens. Så finn ut hvem de er og kontakt dem. Jeg vet ikke om Lili reiser rundt lenger, men Michael Winger gjør det i alle fall, og sikkert flere også. Anonymkode: 9a532...53a
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #19 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har et lite spørsmål i forbindelse med dette, og det er følgende: Siden det finnes en rekke mennesker som synes at spøkelser er spennende, og gjerne kunne tenke seg å betale for å overnatte i et hjemsøkt hus, så hvorfor satser man ikke heller på dette, og leier ut både dette og andre spøkelseshus til interesserte for et pent beløp, mens man selv flytter til et tryggere sted ...? Man må jo ikke bo der når man ikke trives med spøkelser ...? Anonymkode: f6f76...880 Det er noen som eier div. boliger som ikke vil ha husrens fordi spøkelsene er en attraksjon. Men har ikke hørt om at dette har skjedd med privathus. Jeg tenker at de som bor der har mest lyst til å fortsette å bo der, det er jo hjemmet deres, og det er slitsomt å flytte hele tiden. Tviler også på at det ville vært SÅ attraktivt at det ville lønt seg å leie ut som spøkelseshus. Anonymkode: 9a532...53a
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #20 Skrevet 26. august 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er noen som eier div. boliger som ikke vil ha husrens fordi spøkelsene er en attraksjon. Men har ikke hørt om at dette har skjedd med privathus. Jeg tenker at de som bor der har mest lyst til å fortsette å bo der, det er jo hjemmet deres, og det er slitsomt å flytte hele tiden. Tviler også på at det ville vært SÅ attraktivt at det ville lønt seg å leie ut som spøkelseshus. Anonymkode: 9a532...53a Folk flytter med jevne mellomrom fra vanlige boliger, så det burde ikke være noen logikk i at man er mer rotfast i et hjemsøkt hus. Og det siste du skriver, gir mening, for det store spørsmålet er: Er dette virkelig et spøkelseshus? For hvis man er 100% sikker på at det beviselig er det, snakker man om en sann verdenssensajon; omsider har man funnet et vanntett, vitenskapelig bevis på at spøkelser finnes, og at man har funnet porten til en ny dimensjon. I en slik situasjon ville det neppe vært problem å få besøk av både forskere og sprituelle fra hele verden; James Randis' utfordring er ikke lenger der, men man kan invitere TV-kanaler og utallige andre, slik at det økonomiske overskuddet blir stort nok til å kjøpe halve Disneyland. Men så kommer det vanlige problemet, og det er at når slike steder blir besøkt av folk med et vitenskapelig syn og ser på "bevisene", finner man plutselig ut at bevismaterialet er like fullt av hull som en sveitserost - det blir som med James Randis utfordring der billige tryllekunstriks ikke lenger fungerer i kontrollert sammenheng. Det hjelper lite med påstander når dette ikke kan bevises når det kommer til stykket; jeg kan også påstå at jeg er et sjakkgeni som uten problemer kunne ha blitt verdensmester, men når jeg ikke stiller opp til et eneste parti, er påstanden verdiløs. Det samme med dette huset: Hvis det kan bevises med 100% sannsynlighet at det faktisk spøker der, er det bare å ringe hele verdens TV-stasjoner og si at man står foran en av historiens største oppdagelser: Et vitenskapelig bevis på at spøkelser faktisk finnes. Men kan man det ...? Nei. Anonymkode: f6f76...880 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå