AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #1 Skrevet 25. august 2022 Alle har vel hatt en dårlig sjef, også er det de som har hatt en sjef som manipulerer, utestenger, mobber og ikke bryr seg om deg eller jobben du gjør. Hva gjorde en slik sjef mot deg? Ble du i jobben eller byttet du jobb? Anonymkode: 671e5...2bf
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #2 Skrevet 25. august 2022 Jeg ble så lenge jeg måtte. Jeg ble utsatt for gjengjeldelse etter varsling. Det var verbal trakassering, ryktespredning, utpressing og diverse annet maktmisbruk i 4-5 uker helt til jeg kom meg unna. Det var grusomt, og jeg unner ingen andre å gå gjennom det jeg gjorde. Anonymkode: 1cc74...65f 4 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #3 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble så lenge jeg måtte. Jeg ble utsatt for gjengjeldelse etter varsling. Det var verbal trakassering, ryktespredning, utpressing og diverse annet maktmisbruk i 4-5 uker helt til jeg kom meg unna. Det var grusomt, og jeg unner ingen andre å gå gjennom det jeg gjorde. Anonymkode: 1cc74...65f Samme historie her. Bare over mye lengre tid. Jeg er fremdeles ikke tilbake i arbeidslivet. En leder som ikke evner å ta tak i problemer og er konfliktsky burde aldri vært leder. Anonymkode: d36b0...afb 2
klarinetta Skrevet 25. august 2022 #4 Skrevet 25. august 2022 (endret) Jeg jobbet på en røntgenavdeling, var gravid, og fulgte retningslinjene. Så ble jeg utsatt for gjennomstråling av en radiograf mens jeg var inne i rommet og skiftet røntgenkassetter. Jeg ba om å få jobbe på en annen avdeling da jeg allerede var utsatt for store mengder stråling. Istedet ble jeg innkalt til møte med sjef, verneombud, HR og hele sulamitten, og forklart at jeg var ekstremt vanskelig. Bare damer (flere av dem mødre) satt rundt bordet. Så banket en mannlig radiolog (lege, altså) på døren og skulle inn og gi en kort tilbakemelding. Husker ikke hva han sa, men det var nyansert og mer i tråd med hva jeg mente var rett. Alle damene smilte og nikket og smilte og nikket og sa ja og ja og ja, alle var SÅ enige. Da legen takket for seg og gikk ut, forsvant alle smilene og damene var like grinete på meg. Jeg skjønte faktisk at dette ikke handlet om meg personlig, så jeg kjente bare forakt for slik misogynistisk oppførsel. Var jeg ikke gravid og trengte å tjene rettigheter til permisjonspenger, ville jeg sagt opp. Men jeg sto på mitt, og ble satt i kontortjeneste istedet. Faen til kjerringer. En slik sjef ble aldri jeg, takket være denne - og mange andre - opplevelser. Endret 25. august 2022 av klarinetta 3 3 3
Gjest Villfisker Skrevet 25. august 2022 #5 Skrevet 25. august 2022 (endret) Har aldri hatt hen som sjef, men han verste var nettopp det, fordi han hadde for mange ansatte, og derfor følte han måtte bli kvitt noen. Kalte ham «navnet hans Hitler» Endret 25. august 2022 av Villfisker
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #6 Skrevet 25. august 2022 En ny sjef ville kvitte seg med meg og sa meg opp. Jeg gikk til sak Hun fikk selv sparken og jeg er her ennå. Anonymkode: 24d08...303 14
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #7 Skrevet 25. august 2022 Han tullet med en tapetkniv. Tok den inn og ut. Inn og ut, og plutselig holdt han den mot halsen min. Tror kniven var inne. Men jeg ble satt ut for å si det sånn. For jeg kunne ikke se om den var inne eller ute. Jeg var så ung at jeg ikke gikk videre med det heller. Anonymkode: 02559...d8b 6 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #8 Skrevet 25. august 2022 Jeg hadde jobbet i årsvikariater i kommunen i flere år og var lovt fast stilling ved neste ansettelsesrunde. Så ble jeg gravid, søkte likevel jobb da utlysningen kom, men fikk beskjed fra overordnet om at «du trenger jo ikke jobb, for du skal jo være hjemme i permisjon uansett». 🤦♀️ Anonymkode: c5ea2...c02 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #9 Skrevet 25. august 2022 Hun løy, unngikk og overså meg, satt opp «feller» så jeg gjorde feil, satt medarbeidere opp mot hverandre, skjøv andre foran seg når upopulære beslutninger skulle tas, presset medarbeidere ut av bedriften gjennom forfølgelse og mobbing. Anonymkode: 99456...642 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #10 Skrevet 26. august 2022 Permittere meg pga jeg liksom ikke hadde nok jobb til å fylle en 8 timers dag. Så nå jobber jeg kun 4 timer. Men kona hans gjør mine tidligere arbeidsoppgaver fra 13-17.. Anonymkode: c8265...6fd 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #11 Skrevet 26. august 2022 Kom hjem til meg på besøk før arbeidstid uanmeldt. Anonymkode: a509b...367 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #12 Skrevet 26. august 2022 Var så dum at jeg godtok er rimelig lav lønn for å få en for innafor, med lovnader om høyere lønn etter 4mnd. Fikk etter 4 mnd tilbud om 5000,- mer i året. Sa opp umiddelbart og fikk tilbud om 120.000,- morgenen dagen etter. Senere samme dag steg lønnen enda mer og jeg fikk tilbud om å bli medeier i selskapet. Fool me once… gikk derfra uten å se meg tilbake. Anonymkode: 20bcf...cac 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #13 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (På 25.8.2022 den 13.09): Samme historie her. Bare over mye lengre tid. Jeg er fremdeles ikke tilbake i arbeidslivet. En leder som ikke evner å ta tak i problemer og er konfliktsky burde aldri vært leder. Anonymkode: d36b0...afb Enig. Min sjef er sånn. Hun vet at det er dårlig stemning hos oss, hun vet grunnen, men gjør ikke noe. Hun er venner med 2 som smisker og de tørr hun ikke å sette på plass. Anonymkode: 86c32...454 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #14 Skrevet 27. august 2022 Min verste sjef har gjort mye mot meg, men det aller verste var de få gangene i året jeg måtte levere inn egenmelding som følge av influensa. Da troppet han alltid opp på trappa til meg for å sjekke om jeg så syk ut. Han kalte det "samtale for tilrettelegging", og ønsket at jeg skulle komme på jobb selv om jeg var syk. Og en gang åpnet jeg ikke døra, da gikk han rundt huset å banket på alle vinduene, gjerne med ringen mot vinduene, ropte og skrek navnet mitt og "jeg vet at du er der inne", og ga seg ikke før han fikk svar. Anonymkode: 83a5e...7eb 9
Miss91 Skrevet 27. august 2022 #15 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Min verste sjef har gjort mye mot meg, men det aller verste var de få gangene i året jeg måtte levere inn egenmelding som følge av influensa. Da troppet han alltid opp på trappa til meg for å sjekke om jeg så syk ut. Han kalte det "samtale for tilrettelegging", og ønsket at jeg skulle komme på jobb selv om jeg var syk. Og en gang åpnet jeg ikke døra, da gikk han rundt huset å banket på alle vinduene, gjerne med ringen mot vinduene, ropte og skrek navnet mitt og "jeg vet at du er der inne", og ga seg ikke før han fikk svar. Anonymkode: 83a5e...7eb å møte opp hjemme hos deg er ikke greit, men en vurdering over telefon skal man ha, hverfall om det er en IA bedrift.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #16 Skrevet 27. august 2022 Jeg jobbet i en klesbutikk da jeg var 18, og sjefen sa til meg at "det ser ikke ut som du vil være her.." Mens jeg sto å fikset på et utstillingsbord. (Jeg jobbet bra, effektivt og gjorde ting der det trengtes) Faket et smil/humøret mitt hele arbeidsdagene også, for å virke ekstra positiv. Sjefen spurte meg også om hvorfor jeg ikke var mer som en kollega, at jeg var så rar. Husker jeg møtte alle kollegaene på byen engang, og alle sa de ville prøve å finne en annen jobb pga. sjefen var så frekk og sur hele tiden. Jeg husker sjefen ble veldig overaska at jeg ville ta meg en 3 ukers sommerferie (hadde 5 uker), og syns dette var veldig spesielt å dårlig osv. Selv om sjefen selv dro på ferie turer hele tiden.. Jeg la en oppsigelse på kontoret, og da ble sjefen brått veldig hyggelig å stressa for at jeg skulle slutte. Men jeg slutta med glede. Vet ikke om det er normalt i de fleste butikker men vi hadde også over 20 ekstravakter, og noen av de så jeg kun en gang på et år. Hadde hørt at alle ville ha flere vakter. Men det var tydeligvis bedre/mer økonomisk for sjefen å ha mange istedenfor å gi noen få høyrere stillinger.. Sto også at jeg var ansatt med 8% stilling, jobbet nærmere 100%.. Anonymkode: 58857...61f 2
Mardrøm Skrevet 28. august 2022 #17 Skrevet 28. august 2022 Miss91 skrev (20 timer siden): å møte opp hjemme hos deg er ikke greit, men en vurdering over telefon skal man ha, hverfall om det er en IA bedrift. Man jobber på en veldig spesiell arbeidsplass (IA eller ikke) om nærmeste leder ber om vurdering av restarbeidsevne når noen tar ut egenmelding pga sykdom (særlig om arbeidstaker faktisk sier at influensa er årsak til fraværet). Jeg ville aldri overprøvd medarbeiderens vurdering. Ved langvarig sykemeldinger bør man ha dialog om tilrettelegging, men aldri ved influensa. 6 1
Miss91 Skrevet 28. august 2022 #18 Skrevet 28. august 2022 (endret) Mardrøm skrev (23 minutter siden): Man jobber på en veldig spesiell arbeidsplass (IA eller ikke) om nærmeste leder ber om vurdering av restarbeidsevne når noen tar ut egenmelding pga sykdom (særlig om arbeidstaker faktisk sier at influensa er årsak til fraværet). Jeg ville aldri overprøvd medarbeiderens vurdering. Ved langvarig sykemeldinger bør man ha dialog om tilrettelegging, men aldri ved influensa. Man skal ha en funksjonsvurdering, mange oppgaver kan i mange tilfeller gjøres med tilrettelegging selv om man har influensa. Og man har ikke influensa bare en dag eller to, da er det forkjølelse. og man bør ikke ha dialog om tilrettelegging ved fravær, man er plikta til det.. Endret 28. august 2022 av Miss91
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #19 Skrevet 28. august 2022 Har en sjef som viser makt ved å gi lette arbeidsoppgaver til de som hun liker og de som hun ikke liker gir hun vanskelige oppgaver og stor mengd arbeid slik at de skal feile. Hun setter tilsette opp mot hverandre og snakker stygt om alle. Hun sniker på fb og bruker det som hun finner mot tilsette. Anonymkode: d351a...484 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #20 Skrevet 28. august 2022 Sjefen forsøkte så hardt hun kunne å bryte meg ned. Fortalte at hun var veldig usikker på om det var riktig å ansette meg. Da hadde jeg nettopp tatt en master nr. 2 pga. vanskelig jobbmarked. Anonymkode: 53032...4e6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå