AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #1 Skrevet 25. august 2022 Hei, Forstår ikke helt utbetaling av sykepenger, og håper at noen kan hjelpe meg! Jeg ble sykemeldt 03.08 og er sykemeldt frem til 26.08 pga. bekkenløsning i graviditeten. Arbeidsgiver søkte om å slippe å betale for de første 16 (?) dagene og NAV godtok dette. Jeg fikk utbetalt lønn for august fra arbeidsgiver 19.08. På NAV sine sider står det at man får utbetalt sykepenger ca. 5 dager etter endt sykemelding. Betyr det at jeg får utbetalt sykepenger, eller får jeg ikke det siden jeg allerede har fått utbetalt lønn fra arbeidsgiver for august? Sliter litt med å forstå. Noen som har et godt svar? Så slipper jeg å høre med NAV. Anonymkode: cf90f...502
Gidavmeg Skrevet 25. august 2022 #2 Skrevet 25. august 2022 Du får vanlig lønn fra arbeidsgiver. Arbeidsgiver får penger igjen fra nav 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #3 Skrevet 25. august 2022 Du får ikke både lønn og sykepenger. Høres ut som om arbeidsgiver forskutterer lønn, og da får de refundert fra Nav. Anonymkode: efa91...de4
Snublefot62 Skrevet 25. august 2022 #4 Skrevet 25. august 2022 Det skal stå et sted på dine sider på NAV om arbeidsgiver forskutterer sykepenger eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #5 Skrevet 25. august 2022 Arbeidsgiver kan pga svangerskap søke om fritak for arbeidsgiverperiode, dette vil ikke ha noen betydning for deg så lenge arbeidsgiver forskutterer sykepenger. Anonymkode: 8a57c...73e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå