AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #1 Skrevet 25. august 2022 Jeg skal bytte bank pga at jeg får bedre betingelser enn hva jeg har i dag. Casen er at jeg holder på å selge bolig. Derfor lurer jeg på om jeg bør vente med å bytte bank til jeg har solgt? Blir det mye styr å flytte dagens boliglån, for så å innfri det ved salg, å deretter be om nytt til den nye boligen? Mye muligjeg gjør dette større enn hva det egentlig er. Skal/bør jeg vente, eller bare får gang nå? Noen med samme erfaringen? Anonymkode: 61b76...b10
newman01 Skrevet 25. august 2022 #2 Skrevet 25. august 2022 Megler har vel sendt inn en urådighetserklæring som forhindrer visse økonomiske krumspring fra selger i en salgsprosess. Så ikke sikkert banken får tinglyst heftelser og sikkerhet på boligen. Det er jo bare å ringe ny bank og spørre om prosessen.
ekkoet Skrevet 25. august 2022 #3 Skrevet 25. august 2022 (endret) Hvor mye vil du tjene på å flytte lånet før boligen er solgt? Dersom det er noen 100-lapper høres det ikke ut som det er verdt styret. Dersom du må betale gebyr og tinglysning av pant på det nye låne som du bare skal ha i kort tid høres det ut som at du vil tape penger på det. Høres ut som det er like greit å vente. Endret 25. august 2022 av ekkoet 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #4 Skrevet 25. august 2022 Ingen vits i å flytte et boliglån for veldig kort tid. Du må uansett søke om nytt lån for ny bolig. Anonymkode: 94b3b...9c1
Taluno Skrevet 25. august 2022 #5 Skrevet 25. august 2022 Flytting av boliglånet var helt problemfritt, jeg signerte en avtale, og opprettet nytt trekk i ny bank. Men jeg har ikke flyttet de andre tingene, fordi DET derimot er mye styr. Da må jeg få nye kort, endre avtalegiroer og fakturaer, melde til lønningskontor, melde til borettslag, generelt melde/endre i øst og vest.... Men det du bør være helt sikker på er at den nye banken faktisk vil gi deg det lånet du ønsker. For selv om du har lån i en bank, er det absolutt ikke sikkert en annen bank vil gi tilsvarende lån.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #6 Skrevet 25. august 2022 ekkoet skrev (48 minutter siden): Hvor mye vil du tjene på å flytte lånet før boligen er solgt? Dersom det er noen 100-lapper høres det ikke ut som det er verdt styret. Dersom du må betale gebyr og tinglysning av pant på det nye låne som du bare skal ha i kort tid høres det ut som at du vil tape penger på det. Høres ut som det er like greit å vente. SPARE. IKKE tjene!!!! Lær deg å skrive rett!! Anonymkode: aaef0...349 1
Snublefot62 Skrevet 25. august 2022 #7 Skrevet 25. august 2022 Dersom du allerede har engasjert megler så har sannsynligvis megler/meglerhuset tatt pant i eiendommen allerede og lagt inn en heftelse rundt urådighetserklæring på eiendommen. Og da får ikke ny bank gjort noe. Ut over det så må du jo se på hva det koster å flytte lånet kontra hva du vil spare på å gjøre det. Dersom du er i en salgsprosess så snakker vi om 2-6 måneder før den er solgt.
Taluno Skrevet 25. august 2022 #8 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): SPARE. IKKE tjene!!!! Lær deg å skrive rett!! Anonymkode: aaef0...349 Når begynte man bruke fire utropstegn? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå