Gå til innhold

Nå som 2 måneders fri er over for lærerne, kommer de hit å klager igjen. Blir dere aldri fornøyde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er som et vanlig år her, fra midten av august kommer alle lærerne hit å lager kvalm. De misliker jobben sin, for mye å gjøre, for lite lønn, for stort ansvar.

Det som alltid også går igjen er "hvordan klom du deg vekk fra læreryrket" eller "Hva kan jeg som er lærer jobbe med, bortsett fra skolen?

Burde du kanskje ikke tenkt på det før du tok deg denne utdannelsen?

Og det at dere klager på lønn? Så ekkelt!! Dere har GOD lønn. Tenk bare på hva en butikkansatt tjener i forhold til alt det de må tåle i jobbene der? Frekke og utakknemmelige er dere! Dere skal bare ha, ha og ha. Ha mer lønn, ha mer ferie, ha mindre oppgaver.

Anonymkode: 92246...53c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger vi virkelig enda en tråd om dette?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Å sammenligne butikkansatte med lærere blir jo en smule useriøst da, i og med at det ikke kreves noen utdannelse for å jobbe i butikk, mens lærere gjerne har en Master…

• Liker 4
Skrevet
Portia Catonis skrev (13 minutter siden):

Trenger vi virkelig enda en tråd om dette?

Trenger lærerne alle de postene da?

Skrevet

Har sett flere poster som klager over lærere enn lærere som klager så du er ikke det minste bedre, ts. Snakk om hakk i plata😘

Det ligger plenty av "hater sutre-lærere"-tråder på KG, hvorfor ikke bruke en av de??

Anonymkode: 86f0e...61c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser det er som et vanlig år her, fra midten av august kommer alle lærerne hit å lager kvalm. De misliker jobben sin, for mye å gjøre, for lite lønn, for stort ansvar.

Det som alltid også går igjen er "hvordan klom du deg vekk fra læreryrket" eller "Hva kan jeg som er lærer jobbe med, bortsett fra skolen?

Burde du kanskje ikke tenkt på det før du tok deg denne utdannelsen?

Og det at dere klager på lønn? Så ekkelt!! Dere har GOD lønn. Tenk bare på hva en butikkansatt tjener i forhold til alt det de må tåle i jobbene der? Frekke og utakknemmelige er dere! Dere skal bare ha, ha og ha. Ha mer lønn, ha mer ferie, ha mindre oppgaver.

Om de butikkansatte har like mye ansvar, like lang utdanning, og like mye ansvar så burde dem absolutt få høyere lønn. 
Skal du sammenligne lønn bør du se på andre som har ansvar og like mye utdanning. En grunnskolelærer har mindre enn en sykepleier, og lengre utdanning... 

Men som barnløs så hadde jeg syntes det var helt supert med kortere "ferie", for det betyr at for oss som ikke har barn så vil vi kunne reise enda mer og billigere på sommeren. For det innebærer selvfølgelig også at familier med barn i skolealder ikke kan reise utenom fellesferien (eller generelt skoleferie). Når alle barnefamilier skal reise i løpet av 4 uker, så vil prisene bli hinsides de ukene, og så kan vi barnløse reise billigere ellers. Det hadde vært greit for meg! 
Og med mindre "ferie", så vil skoledagene bli kortere slik at lærerne kan utføre all jobben inkl planlegging, prøveretting etc i løpet av åtte timer. Skoleruten vil være med avslutning 4 juli, og så ferie til 1 august. 

Så kortere "ferie" for lærere ville vært fantastisk for oss som er barnløs! 
Men selv som barnløs er jeg veldig skeptisk til at man mener en person med høyere utdanning skal lønnes på lik linje som en ufaglært. Jeg mener noen som faktisk tar seg av andres avkom 8 timer om dagen, sørger for at disse avkommene får både oppdragelse og kunnskap, og passer på at de er trygge bør få betalt for det. 

Anonymkode: 339a6...476

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Trenger lærerne alle de postene da?

Å lage tråder om at man vil bytte jobb fordi man vantrives er én ting. Å lage tråder om at man irriterer seg over andre tråder er noe annet. 

Å kalle lærere som gruppe for frekke og utakknemlige synes jeg er uhøflig og lite konstruktivt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Portia Catonis skrev (8 timer siden):

Å lage tråder om at man vil bytte jobb fordi man vantrives er én ting. Å lage tråder om at man irriterer seg over andre tråder er noe annet. 

Å kalle lærere som gruppe for frekke og utakknemlige synes jeg er uhøflig og lite konstruktivt.

Takk! Som kommende lærer (1 år igjen på studiet) har dette forumet skremt meg vanvittig. Det virker som at den største aktiviteten her handler om å hate lærere. Ordene som skrives sårer og det er ubehagelig at folk skal komme med så nedsettende ord og karaktertrekk på folk bare fordi de har en jobb. Kan hvertfall si at de jeg studerer med er like ulike som leger eller butikkansatte er ulike. Lærere er forskjellige, ikke en og samme person.

Anonymkode: 7d492...368

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk! Som kommende lærer (1 år igjen på studiet) har dette forumet skremt meg vanvittig. Det virker som at den største aktiviteten her handler om å hate lærere. Ordene som skrives sårer og det er ubehagelig at folk skal komme med så nedsettende ord og karaktertrekk på folk bare fordi de har en jobb. Kan hvertfall si at de jeg studerer med er like ulike som leger eller butikkansatte er ulike. Lærere er forskjellige, ikke en og samme person.

Anonymkode: 7d492...368

Det er ingen yrkesgruppe som er mer forhatt enn lærer og barnehageansatte. Sykepleiere likeså. 

Anonymkode: a9686...dbb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ingen yrkesgruppe som er mer forhatt enn lærer og barnehageansatte. Sykepleiere likeså. 

Anonymkode: a9686...dbb

Allikevel er det krise når sommerferien kommer og man må være med egne barn... Skal være glad det er noen som gidder avkommet ditt dag etter dag. 

Anonymkode: 0fc1d...dae

• Liker 1
Skrevet

Er det noe jeg virkelig har mistet all respekt for er det lærere (kun få unntak).

Anonymkode: a9ca3...954

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...