Gå til innhold

Tenker alltid at jeg er for "gammel" for ting jeg kunne tenkt meg og gjøre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg er 36 år gammel, og nå har jeg blant annet muligheten til å kjøpe meg et lite sted i Italia. Men jeg tenker alltid at jeg er for "gammel", og at dette er noe jeg skulle ha gjort tidligere. Skulle være i 20 åra og gjort slike eventyr - men per nå (hvor jeg også er alene), føler jeg at det ikke er noen vits. Er en meget dårlig holdning - for har jo mange år igjen av livet...   Og så tenker jeg at det ikke er noe vits og kjøpe en liten "hytte" i Italia, når alle med familie bygger store hytter og hus.. 

Hva tenker dere, feil tankegang? 

Anonymkode: f8a7c...4ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, feil tankegang. Du er 36 år, ikke 96. Hvis du vil ha hytta, har råd til den og får brukt den - just do it. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

De fleste har nok ikke økonomi til å gjøre dette tidligere. Så bare go for it om du har muligheten :)

• Liker 8
  • Nyttig 3
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Du har feil tankegang, ja.  Du er  absolutt ikke for gammel, nyt livet. 

Skrevet

Høres veldig ut som noe man gjør når man skal bli pensjonist dette. Du er jo for ung! 😄 

Anonymkode: 79b58...02f

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Øøøh ikke mange i 20årene har råd til et sted i italia lissom, det er ikke som "hey skal vi reise på grisefest på granca" haha! Er vel nå du har mulighet og økonomi til det atferdsmessig

Anonymkode: 8978f...580

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Høres veldig ut som noe man gjør når man skal bli pensjonist dette. Du er jo for ung! 😄 

Haha, enig! Jeg er 20 år eldre enn ts, og de jeg kjenner/vet om med feriehus i utlandet er oftest eldre enn meg…

Anonymkode: 297f2...b6e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Altså, folk i 20-årene har mer enn nok med å klare å kjøpe seg primærbolig her i Norge. De har ikke råd til å kjøpe seg feriehus i Italia.. De fleste er langt eldre enn 36 når de kjøper seg feriebolig i utlandet - det er sånn jeg forbinder med 50+. 

Anonymkode: 38d79...230

• Liker 2
Skrevet

Ja, veldig feil tankegang. Hvis du har mulighet, gjør det. 

Skrevet

Ja veldig feil tankegang som kommer til å hindre deg i gå gjøre mye i livet, som igjen kommer til å føre til anger senere i livet. 

Anonymkode: d396f...7af

• Liker 1
Skrevet

Hvor mange 20-åringer kjenner du som kjøper hus i Italia? Om noe så er du for ung, feriested i Italia er en skikkelig pensjonistting. Nei, du får smøre deg med tålmodighet og vente 30 år hvis du skal innordne livet ditt etter hva som er alderpassende.

• Liker 2
Skrevet

Det er mange rare tanker om alder på KG...  Det virker som om folk føler seg så gamle, typisk "Jeg er 32 år,  er jeg for gammel til å bli gravid? ",  "Jeg er 52 år,  er jeg for gammel til å date?" eller "Jeg er 45 år,  er jeg for gammel til å begynne og studere? ". 

Nei,  så lenge du har lyst til noe og at fysiske årsaker (eks ved spm om graviditet),  ikke hindrer deg,  er du ikke for gammel. 

Lev livet,  folkens!  Og TS,  har du lyst på hus i Italia og har råd til det - - > Løp og kjøp! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

Det du skriver gir ikke mening for meg. 36 er beste alder for en kvinne etter min mening. Bare ikke finn deg en slesk italiener der nede;)

Skrevet (endret)
Frisk skrev (3 minutter siden):

Det er mange rare tanker om alder på KG...  Det virker som om folk føler seg så gamle, typisk "Jeg er 32 år,  er jeg for gammel til å bli gravid? ",  "Jeg er 52 år,  er jeg for gammel til å date?" eller "Jeg er 45 år,  er jeg for gammel til å begynne og studere? ". 

Nei,  så lenge du har lyst til noe og andre omstendigheter ikke hindrer deg,  er du ikke for gammel. Ønsker ei dame på 47 år å bli gravid,  og klarer det -  da var hun ikke for gammel..... 

Lev livet,  folkens!  Og TS,  har du lyst på hus i Italia og har råd til det - - > Løp og kjøp! 

Endret av Frisk
Skrevet

Herregud, gjør det! Følg drømmene dine! Det er ingen andre som kan bestemme hva vi er for gamle/unge til annet enn oss selv. Vi har bare ett liv, for alt du vet kan du dø om fem år. Gjør det du ønsker NÅ.

• Liker 1
Skrevet

Er det mange som kjøper 'hytte' i Italia lenge før de er 36? 

Uansett, slike ting kan du selvsagt gjøre om du har lyst og råd. Om du er 30, 50 eller 80. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte du mente typiske ungdoms-ting, som f.eks backpacke i Sør-Amerika, seile Jorda rundt, dra på grisefylla, hoppe i fallskjerm, delta på Paradise Hotel.. Den type ting.

Å kjøpe hus i Italia er jo en veldig voksen og edruelig ting å gjøre.

• Liker 2
Skrevet

Hvem i 20 (og 30 forsåvidt) årene har mulighet til å kjøpe noe i Italia? 😅

Kjøp, vi besøker deg 💖🍒

• Liker 3
Skrevet

Du vil gå glipp av mye ved å tenke slik og å tenke på hva andre mener og tenker. Gjør det du ønsker! Du er ikke for gammel, kjør på. Bedre å angre på ting man har gjort, enn ting man ikke har gjort. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er den dummeste tankegangen hvertfall! Ikke sikkert man har helse når man er pensjonist. Nei, livet skal man leve her og nå. 

Anonymkode: 6fb4d...6f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...