Gå til innhold

Plutselig endring i utbetaling av kontantstøtte??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev nå, 6 dager før det skulle bli utbetalt, om at det er endinger i regler og at man ikke får kontantstøtte for måneden barnet begynner i bhg lenger. Dette var penger vi hadde regnet inn i budsjettet for måneden 😩 7500kr mindre enn forventet da. Ikke litt rart å gi beskjed om sånt rett før utbetaling?

Anonymkode: 727af...1bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Fikk brev nå, 6 dager før det skulle bli utbetalt, om at det er endinger i regler og at man ikke får kontantstøtte for måneden barnet begynner i bhg lenger. Dette var penger vi hadde regnet inn i budsjettet for måneden 😩 7500kr mindre enn forventet da. Ikke litt rart å gi beskjed om sånt rett før utbetaling?

Litt ansvar har man vel for å følge med? Den endringen er blitt informert om siden i våres. 

Anonymkode: e5d3a...205

• Liker 5
Skrevet

At du ikke undersøker slike ting selv er jo ditt problem. Jeg visste det heller ikke før jeg skulle søke kontantstøtte, men man gjør jo undersøkelser når man skal søke om noe.

I brevet om innvilget kontantstøtte står det: Kontantstøtten din vil tas opp til ny vurdering fra og med *måned* 2022 når barnet ditt begynner i barnehage.

På nav.no står det: Fra 1. august 2022 stanser kontantstøtten måneden før barnet starter i barnehage. Det vil si at hvis du har kontantstøtte nå og barnet ditt har fått barnehageplass fra en dato i august, får du siste utbetaling i slutten av juli.

Anonymkode: cbec3...165

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får selvsagt ikke betalt når barnet begynner i bhg. Holder du barnet hjemme får du betalt.

Anonymkode: 75c91...ee8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette var penger vi hadde regnet inn i budsjettet for måneden 😩 7500kr mindre enn forventet da.

Slik er det å planlegge når tilfeldige politiske vedtak avgjør hvor pengene havner til enhver tid. Her gjelder det å følge med. En må bruke mye tid på skjemaplanlegging i Norge. Enten det gjelder strøm, elbil, barn eller whatever. Kunnskap om skjema og regler for støtte er viktigste kunnskap i et byråkrati. Alt hadde vært så mye enklere uten.

Anonymkode: 95902...27e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slik er det å planlegge når tilfeldige politiske vedtak avgjør hvor pengene havner til enhver tid. Her gjelder det å følge med. En må bruke mye tid på skjemaplanlegging i Norge. Enten det gjelder strøm, elbil, barn eller whatever. Kunnskap om skjema og regler for støtte er viktigste kunnskap i et byråkrati. Alt hadde vært så mye enklere uten.

Anonymkode: 95902...27e

Enklere uten støtte mener du? 

Anonymkode: bdff7...883

Skrevet

Til og med jeg, som aldri har eller kommer til å motta kontantstøtte, har fått med meg at de endret reglene for dette i vår. Så hvordan du som faktisk mottar dette ikke har klart å sette deg inn i reglene er helt uforståelig for meg. Spesielt når du har lagt opp økonomien din slik at du er avhengig av det.

Anonymkode: 78be9...433

• Liker 3
Skrevet

Til forsvar for ts, jeg mottar kontantstøtte, men har ikke fått meg meg endringene. Det er mye man kan gå glipp av i en travel hverdag. Men så har ikke jeg lagt opp økonomien etter det heller, og trenger ikke de pengene, så der er kanskje forskjellen.

Anonymkode: 496ec...4ce

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du får selvsagt ikke betalt når barnet begynner i bhg. Holder du barnet hjemme får du betalt.

Anonymkode: 75c91...ee8

Man har alltid fått til og med den måneden de får barnehageplass. 

Anonymkode: 7afac...52c

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Man har alltid fått til og med den måneden de får barnehageplass. 

Anonymkode: 7afac...52c

Men nå er det endret 

Anonymkode: 978d2...90d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...