AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #1 Skrevet 25. august 2022 Jeg synes dette med påkledning i barnehage er så vanskelig. Har en på 3 år som begynner i barnehage neste uke. I følge ukeplanen deres skal de mye ut på tur denne uken. Hvordan kle barna når det er 9 til 13 grader ute? Bruker man ull? Strømpebukse? Fleece? Hvilken type lue/votter? Anonymkode: 03d88...ba9
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #2 Skrevet 25. august 2022 Du tar med alt av klær, og overlater resten til barnehagen. Jeg jobber selv i barnehage og vi kler barna etter vær og vind. Bare ta med ulike klær og nok av alt. Anonymkode: da217...79b 6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #3 Skrevet 25. august 2022 13 grader ville jeg sendt barnet i tynn ulltights og ullgenser eller bomullstights og bomullsgenser. Sendt med utetøy i form av pustende og vanntett skallbukse + jakke og en pustende og vanntett heldress. Gode sko. I min barnehage ville de da mest sannsynlig ha kledd på skallbukse - og jakke ved utetid, og kunnet ta av jakken for å regulere temperatur. Husk skiftetøy 😊 Anonymkode: a48a1...193 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #4 Skrevet 25. august 2022 Det må du finne ut av selv. Jeg sender en i shorts og tskjorte og med ekstra tøy i sekken. Den andre i bukse og genser. De har ekstra tøy i barnehagen. Ull ville blitt for varmt for mine. Anonymkode: 26b3d...6b9 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 25. august 2022 #5 Skrevet 25. august 2022 Kommer jo også an på hvor du bor. Men hadde alltid ekstra tøy i bhg etter sesong så tok bhg valget etter hva og hvor de skulle. Skallklær, fleece og Goretex sko slår sjeldent feil. Du vet selv om ungen din er varm eller kald. Ull starter vi med ved 0 grader eller kaldere. Oslo.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #6 Skrevet 25. august 2022 Det kommer an på hvor varm/kald barnet er av seg. I 9-13 grader ville jeg i oppholdsvær bare tatt på vanlig turbukse på mitt barn, en genser, og en vindtett jakke. Om det regner, regntøy, med bare genser under. Men altså, noen sier, man sender med en haug klær, og lar barnehagen styre hva de kler på når de går ut. Anonymkode: 58b3d...d89 1
sommermor Skrevet 25. august 2022 #7 Skrevet 25. august 2022 13 grader er sommertemperatur så da er det vel bukse og genser pluss jakke hvis det er opphold.Ellers er det vel lurt med en tynn dress og regntøy med støvler. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #8 Skrevet 25. august 2022 WhisperingWind skrev (6 timer siden): Kommer jo også an på hvor du bor. Men hadde alltid ekstra tøy i bhg etter sesong så tok bhg valget etter hva og hvor de skulle. Skallklær, fleece og Goretex sko slår sjeldent feil. Du vet selv om ungen din er varm eller kald. Ull starter vi med ved 0 grader eller kaldere. Oslo. Bor i Trondheim. Ts Anonymkode: 03d88...ba9
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #9 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du tar med alt av klær, og overlater resten til barnehagen. Jeg jobber selv i barnehage og vi kler barna etter vær og vind. Bare ta med ulike klær og nok av alt. Anonymkode: da217...79b Ja, tenker å ta med en del klær, tenkte mest på hva jeg sender ungen i barnehagen i. Ofte er det jo kaldere om morgenen, og varmere utover dagen. Ts Anonymkode: 03d88...ba9
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #10 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): 13 grader ville jeg sendt barnet i tynn ulltights og ullgenser eller bomullstights og bomullsgenser. Sendt med utetøy i form av pustende og vanntett skallbukse + jakke og en pustende og vanntett heldress. Gode sko. I min barnehage ville de da mest sannsynlig ha kledd på skallbukse - og jakke ved utetid, og kunnet ta av jakken for å regulere temperatur. Husk skiftetøy 😊 Anonymkode: a48a1...193 Bomullstights.. da mener du leggings uten fot? Dette sliter jeg litt med å finne.. eller tenker du vanlig strømpebukse? Ts Anonymkode: 03d88...ba9
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #11 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): 13 grader ville jeg sendt barnet i tynn ulltights og ullgenser eller bomullstights og bomullsgenser. Sendt med utetøy i form av pustende og vanntett skallbukse + jakke og en pustende og vanntett heldress. Gode sko. I min barnehage ville de da mest sannsynlig ha kledd på skallbukse - og jakke ved utetid, og kunnet ta av jakken for å regulere temperatur. Husk skiftetøy 😊 Anonymkode: a48a1...193 Jeg har skallbukse + jakke. Har droppet å kjøpe heldress i tillegg. Er dette nødvendig? Gode sko er kjøpt. Ts Anonymkode: 03d88...ba9
LilleMy1989 Skrevet 25. august 2022 #12 Skrevet 25. august 2022 Joggebukse, tynn genser/tskjorte. Ha mellomlag liggende i bhg. Nå er det fint med tynn ull eller tynn fleece. Skalltøy er desidert best, enten todelt med skulderstropper og/eller dress (vi har begge deler i bhg og bruker skallbuksen som regntøy også). Evnt softshelldress/todelt + regntøy. Goretex sko, joggesko og støvler. To fulle skift i bhg av vanlige klær, dvs shorts, tskjorte, genser, bukse, truser og høye og lave sokker. Da skal du være ganske godt dekket 😉
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #13 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har skallbukse + jakke. Har droppet å kjøpe heldress i tillegg. Er dette nødvendig? Gode sko er kjøpt. Ts Anonymkode: 03d88...ba9 Du trenger ikke dress til en tre-åring, nei, annet enn vinterdress. Men altså, du leker vel med ungen ute til vanlig...? Du trenger ikke kle ungen noe annerledes i bh enn hva du kler ham når du leker ute med ham selv. Anonymkode: 58b3d...d89
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #14 Skrevet 25. august 2022 Du kan jo ha med litt lettere skifteklær i bhg? Blir det varmt vær er det bare å bytte til shorts/t-skjorte. Blir det kaldt tar en på dress/jakke/utebukse. Regner det tar en på regnklær. Personalet i bhg styrer dette og gir beskjed om noe mangler. Anonymkode: 9f584...02c
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #15 Skrevet 25. august 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Bomullstights.. da mener du leggings uten fot? Dette sliter jeg litt med å finne.. eller tenker du vanlig strømpebukse? Ts Anonymkode: 03d88...ba9 Pierre Robert har kjekk ulltights. Anonymkode: 9f584...02c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå