AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Jeg har vært sykmeldt en stund og er nå tilbake på jobb. I min sykmeldingsperiode har jeg blitt baksnakket på jobb grunnet sykmeldingen. Men dette er en sak mellom meg og min lege, og har ingenting med de å gjøre. i slutten av sykmeld perioden min var jeg på avd møte på jobb og jeg ble spurt av min leder om jeg ville ha ansvar for et lite prosjekt (morsomt prosjekt) dette sa jeg ja til, og de andre rundt bordet sa seg enig. I ettertid har det vært voldsomt mye prat om at jeg tar over hele greia og de synes ikke noe om det siden jeg var sykmeldt. Men det er jo en positiv ting når en er på vei tilbake på jobb. Bør jeg ta det opp eller la det ligge? hun sol har fortalt meg dette har fortalt det i fortrolighet og jeg vil ikke sette henne i en kjip situasjon Anonymkode: 41f77...907
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 De vil ha drama, ikke gi dem det, kos deg med prosjektet ditt og prøv å overse det. Dersom det blir mer så tar du det derfra, da blir ikke venninnen din blandet inn og da ville jeg faktisk sagt at nå holder det. Ville tatt det videre. Fy søren, at voksene mennesker oppfører seg sånn.... Anonymkode: 5a51a...eec 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 At du orker å jobbe der, for noen slemme kolleger du har. Ta det opp, uten tvil, og la være å si at du har hørt det fra noen eller hvem, kun at du vet at de baksnakker og slenger kommentarer om at du overtar. Hvis situasjonen forverrer seg etter det så må du slutte, da er det et giftig arbeidsmiljø. Anonymkode: 72c8d...54f 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 Sjalusi og dramaqueens. Overse dem, og kanskje be kollegaen din å ikke fortelle deg slikt. Hun burde heller prate med sjefen så hen kan sette stopper for sånn barnslighet. En barnehagestyrer burde klare å håndtere det.. Anonymkode: 32d36...917 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Sjalusi og dramaqueens. Overse dem, og kanskje be kollegaen din å ikke fortelle deg slikt. Hun burde heller prate med sjefen så hen kan sette stopper for sånn barnslighet. En barnehagestyrer burde klare å håndtere det.. Anonymkode: 32d36...917 På en måte vil jeg vite, på en annen måte ikke. Merket når jeg kom tilbake at det var en annerledes stemning rundt meg. slikt merker man når man har jobbet sammen i mer enn 10 år. jeg kommer ikke til å slutte, da jeg er avhengig av jobben min. Har familie og huslån. det er blitt mye drama og baksnakking de siste årene. Jeg har stått litt på utsiden av dette, da jeg ikke får med meg slike ting og fordi jeg ikke har kapasitet eller interesse av det. barnehagestyrer tror jeg er utslitt av alt drama som foregår på huset. Han blir rent ned i tide og utide av folk som klager på hverandre og som griner. Anonymkode: 41f77...907 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #6 Skrevet 25. august 2022 Liten oppdatering.. Jeg konfronterte min kollega i dag da vi hadde fellesmøte med ledelsen, og at jeg er skuffet over denne baksnakkingen. Hun ble så rar. Hun ble veldig opptatt av hvem som hadde sladret til meg, noe som er helt irrelevant, og lederene mine satt henne på plass. Hun ble drit flau. hun ba om unnskyldning, og jeg sa det var helt i orden, og at jeg er ferdig med det. Men håper vi slipper flere slike situasjoner i framtiden. ts Anonymkode: 41f77...907 7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #7 Skrevet 27. august 2022 Typisk arbeidsmiljø i barnehage. Anonymkode: 9d8a6...00e 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #8 Skrevet 27. august 2022 Nei mennesker er de verste. ikke rart jeg har kompleks ptsd og mere til pga baksnakking, mobbing og overgrep over flere år. Bra du fikk ordnet opp. håper det går bra nå. Anonymkode: 28cc1...3c0
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #9 Skrevet 28. august 2022 Dette innlegget burde legges i forumet som handler om arbeid. Anonymkode: a19bb...c49
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #10 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Typisk arbeidsmiljø i barnehage. Anonymkode: 9d8a6...00e Jeg har jobbet i barnehage i 25 år og min erfaring er at nei, dette er ikke typisk arbeidsmiljø i barnehage. Har opplevd svært lite baksnakking og dårlig arbeidsmiljø. En barnehage ble jeg i kun i 2 år pga svak ledelse og ukultur. De andre arbeidsplassene mine har ikke hatt kultur for dårlig oppførsel. Min venninne som jobber i et typisk mannemiljø i en etat i kommunen derimot, hun forteller om baksnakking, lettkrenkede kollegaer som ikke tåler konstruktive tilbakemeldinger. Samt svak/ fraværende ledelse. Samme med min mann. Anonymkode: 4a9ff...327
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #11 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har jobbet i barnehage i 25 år og min erfaring er at nei, dette er ikke typisk arbeidsmiljø i barnehage. Har opplevd svært lite baksnakking og dårlig arbeidsmiljø. En barnehage ble jeg i kun i 2 år pga svak ledelse og ukultur. De andre arbeidsplassene mine har ikke hatt kultur for dårlig oppførsel. Min venninne som jobber i et typisk mannemiljø i en etat i kommunen derimot, hun forteller om baksnakking, lettkrenkede kollegaer som ikke tåler konstruktive tilbakemeldinger. Samt svak/ fraværende ledelse. Samme med min mann. Anonymkode: 4a9ff...327 Er nok ikke typisk for barnehager nei, de verste plassene er sykehjem. Det er så unødvendig, feigt og smålig å baksnakke kollegaer. Da er det bedre å ta det opp med den det gjelder, eller ledelsen. Er du tøff nok til å baksnakke må du være tøff nok til å ta det med den det gjelder Anonymkode: 41f77...907
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå