Gå til innhold

Jeg ble utsatt for overgrep som barn. Foreldrene mine tror ikke på meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble utsatt for seksuelle overgrep som veldig liten, og foreldrene mine tror ikke på meg. De tror ikke at minnene er ekte. Kjenner at det er utrolig sårt og vondt. Noen som har opplevd det samme, at foreldrene dine ikke trodde på deg? Hvordan håndterte du det?

Anonymkode: 33219...baa

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er fælt. Har opplevd overgrep i barndommen ja, men her er jeg blitt trodd helt og fullt og det har mye å si i bearbeidingen av det. 

Håper du har eller får noen å snakke med som tror deg 💕

Anonymkode: 9faac...599

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er fælt. Har opplevd overgrep i barndommen ja, men her er jeg blitt trodd helt og fullt og det har mye å si i bearbeidingen av det. 

Håper du har eller får noen å snakke med som tror deg 💕

Anonymkode: 9faac...599

Veldig glad for å høre at du blir trodd ❤️
Ja, alle tror på meg… uten om foreldrene mine. Venninnene mine, behandlingsapparatet, osv. Er bare foreldrene mine som tydelig uttrykker at de ikke tror på minnene. De tror at det er forestillinger som kommer av at jeg er syk. Ikke at jeg har blitt syk fordi jeg er misbrukt seksuelt. Kjenner det er utrolig sårende å ikke bli trodd. Og av mine aller nærmeste..😭

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Veldig glad for å høre at du blir trodd ❤️
Ja, alle tror på meg… uten om foreldrene mine. Venninnene mine, behandlingsapparatet, osv. Er bare foreldrene mine som tydelig uttrykker at de ikke tror på minnene. De tror at det er forestillinger som kommer av at jeg er syk. Ikke at jeg har blitt syk fordi jeg er misbrukt seksuelt. Kjenner det er utrolig sårende å ikke bli trodd. Og av mine aller nærmeste..😭

Trøst deg med at det er de som ikke takler det. Å late som det ikke har skjedd, at du husker feil er lettere for de å bære enn at det faktisk har skjedd. 
dette er en forsvarsmekanisme fra deres side. De føler nok at de ikke har beskyttet deg nok, pluss at de har minimalt med kunnskap. 
Å fornekte er letteste utvei. 
vet ikke hvor gammel du er, men å ta de med på en samtale hos behandler hadde vært bra for de. 

Anonymkode: e4700...bb7

• Hjerte 2
Skrevet

De takler det ikke fordi det er de som hadde ansvar for å beskytte deg. Det klarte de ikke. Det de nå gjør er å legge ytterligere flere stein til byrden for deg. Det betyr at de setter egne behov foran dine. De vil ikke ta innover seg ansvaret og sorgen du bærer, så de velger å ignorere. Det er vondt når foreldrene våre ikke greier oppgaven med å beskytte oss og sette følelsene våre først. Jeg har selv opplevd vold i nære relasjoner som barn. Det blir fortsatt ignorert og historien som fortelles er at jeg var et trist barn med dårlig humør. Altså de gir meg ansvaret. Sannheten er at jeg var redd. Foreldre har ansvar for å hjelpe et barn som er redd. Mye lettere utvei å ikke ta ansvar men klage og gi barnet skylda.

Anonymkode: f193e...bf5

• Hjerte 1
Skrevet

Uff trist dem ikke tror på deg. Jeg ble selv utsatt for overgrep, men fikk høre at jeg viste meg frem og bad om det sjøl nærmest. Glemmer det aldri. 

Anonymkode: 80180...990

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde en farfar som begynte å ta på meg da han ble enkemann og jeg fikk bryster. Jeg sa det under en middag med mamma og pappa, og han gjorde det med mamma også. Pappa gjorde ikke noe med det og beskytta meg ikke. Helt grusomt å skulle gå inn og hente gave til bursdager og måtte oppleve dette… Helt sjukt. 

Så ja, du må bare ha minimalt med kontakt med slike personer. 

Anonymkode: 92fac...1e3

• Hjerte 1
Skrevet

Huff, utrolig trist at du måtte oppleve noe sånt❤️

Men kanskje de benekter det fordi de er redde for å akseptere det? Jeg kunne aldri ha tilgitt meg selv som mor hvis mitt barn ble utsatt for noen seksuelt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Uff trist dem ikke tror på deg. Jeg ble selv utsatt for overgrep, men fikk høre at jeg viste meg frem og bad om det sjøl nærmest. Glemmer det aldri. 

Anonymkode: 80180...990

Hvafaen? Det er det verste jeg har hørt. Hvor gammel var du og er det dine foreldre som har sagt dette til deg? Hvordan er forholdet deres nå og hvordan går det med deg?

Anonymkode: 85ae1...f92

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.8.2022 den 0.25):

Jeg ble utsatt for seksuelle overgrep som veldig liten, og foreldrene mine tror ikke på meg. De tror ikke at minnene er ekte. Kjenner at det er utrolig sårt og vondt. Noen som har opplevd det samme, at foreldrene dine ikke trodde på deg? Hvordan håndterte du det?

Av hvem? 

Anonymkode: 1b8ad...435

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde en farfar som begynte å ta på meg da han ble enkemann og jeg fikk bryster. Jeg sa det under en middag med mamma og pappa, og han gjorde det med mamma også. Pappa gjorde ikke noe med det og beskytta meg ikke. Helt grusomt å skulle gå inn og hente gave til bursdager og måtte oppleve dette… Helt sjukt. 

Så ja, du må bare ha minimalt med kontakt med slike personer. 

Anonymkode: 92fac...1e3

Æsj! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...