AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Det heter seg at det alltid er to sider av en sak. Når noen går gjennom ett brudd er det lett å beskylde hverandre for at ting gikk galt. Er det slik at det alltid er to skyldige, eller kan den ene parten være helt uten skyld? I mitt tilfelle føler jeg at jeg er uskyldig. Jeg har stilt opp for min eks 100 prosent. Jeg har aldri fått høre at jeg har gjort noe galt. Likevel har han gått bak ryggen min og vært utro. Han sier at det er fordi han ikke har fått nok oppmerksomhet fra meg. Han har imidlertid aldri sagt til meg at han er misfornøyd med noe. Jeg har forsøkt å ha dype samtaler om oss og framtiden, men han gir inntrykk av at alt er greit. Jeg føler meg skyldig selv om fornuften min sier at jeg ikke har gjort noe galt. Når jeg konfronterer han med det han har gjort som sårer meg som førte til brudd, Intar han offer rollen og sier ynkelig at det er bare jeg (han) som gjør noe galt i dette forholdet. Jeg forsøker å si til han at jeg også kan forbedre meg, men at han må si når han er misfornøyd med noe. Han kommer ikke på noe sier han, også kommer vi ikke videre. Anonymkode: eaea2...da3 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 Jeg tror du vil få det mye bedre hvis du slutter å snakke med eksen din. Han var utro og det er hans egen skyld at han har sex med en annen mens han var sammen med deg. Alt annet er uvesentlig. Han initierte bruddet da han valgte å være utro. Du får raskere bearbeidet skyldfølelsen som du trenger å legge bort, dersom du slutter å snakke med eksen din. Tror også at det beste du kan gjøre er å si til han at du er ferdig med å snakke med han og at fra nå skal du gi helt slipp på skyldfølelse og alt drit og være lykkelig uten han. Anonymkode: 15055...b71 9 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 Når den ene har vært utro er det ikke skyldfordeling på g. Da skal den utro part krype. Å senere snakke om og reflektere over om man kunne gjort noe bedre selv er noe annet. Det er hans feil. Du har spurt om du kan gjøre noe bedre, men han har sagt seg fornøyd. Han har altså nektet å kommunisere sine behov, som for øvrig også bare kan være et vikarierende motiv. Han høres ikke noe ålreit ut, så det kan like gjerne at hans utroskap bunner i pur egoisme. Det får han ta på egen kappe og du får gå videre. Anonymkode: 392fd...0b8 2 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 Hva er vitsen med å gnage på slikt ved brudd? Brudd er en fantastisk mulighet til å bare sette strek. Da trenger man faktisk ikke bli enige om hvem som gjorde hva, for forholdet er uansett over. Anonymkode: a5349...6b9 3 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 Det er vanskelig å legge ting fra seg når man elsker noen... AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er vitsen med å gnage på slikt ved brudd? Brudd er en fantastisk mulighet til å bare sette strek. Da trenger man faktisk ikke bli enige om hvem som gjorde hva, for forholdet er uansett over. Anonymkode: a5349...6b9 Anonymkode: eaea2...da3
nisselue Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er vitsen med å gnage på slikt ved brudd? Brudd er en fantastisk mulighet til å bare sette strek. Da trenger man faktisk ikke bli enige om hvem som gjorde hva, for forholdet er uansett over. Anonymkode: a5349...6b9 Hvis man ikke forsøker lære noe så er sjansen stor for at neste forhold blir mye det samme. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 nisselue skrev (3 minutter siden): Hvis man ikke forsøker lære noe så er sjansen stor for at neste forhold blir mye det samme. Jo, det er klart man må lære. Men det hjelper ikke å krangle om skyld, det lærer man jo ingenting av. Man må heller gå inn i seg selv, og se hva man kan gjøre annerledes, samt hva man faktisk ønsker eller ikke ønsker av en ny partner (delvis basert på det gamle forholdet, men også basert på relasjoner ellers i livet). Anonymkode: deb26...7fa 1 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #8 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er vanskelig å legge ting fra seg når man elsker noen... Anonymkode: eaea2...da3 Ja, men en kjærlighetssorg må man gjennom. Den blir ikke enklere dersom man har fordelt skylden korrekt eller ikke. nisselue skrev (5 minutter siden): Hvis man ikke forsøker lære noe så er sjansen stor for at neste forhold blir mye det samme. Ja, men ts må reflektere over sin rolle og sine erfaringer uavhengig av om han vedkjenner skyld eller ikke. Anonymkode: a5349...6b9 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #9 Skrevet 24. august 2022 Det kan finnes grunner til at man er misfornøyd i forholdet, men den som løser problemet ved å være utro har tapt retten til å klage. Anonymkode: 55f40...cea 2 5
Snok1 Skrevet 24. august 2022 #10 Skrevet 24. august 2022 Du har din historie om forholdet og bruddet, han har sin historie….. Det trenger ikke være samme historie. 1 3
Perle Skrevet 24. august 2022 #11 Skrevet 24. august 2022 Jeg skjønner ikke relevansen. Dersom dere ikke har barn sammen spiller det vel ingen rolle hva noen av dere synes, føler eller agerer. 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #12 Skrevet 24. august 2022 Jeg opplever det samme som deg nå, og det er jævlig å bli bedratt og løyet for. Din ex er en idiot og du har rett. Anonymkode: 65d2c...774 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #13 Skrevet 24. august 2022 Dette handler om at mannen ikke håndterer at det er han som har vært utro og ødelagt tilliten som førte til et brudd. Han vil ikke være syndebukken og dermed vil han dytte det over på deg. Tøft å innse at en har vært en drittsekk. Ikke kryp for denne mannen. Du går videre med ditt så får han leve med alle løgnene . Folk skjønner fort hva som er sannheten Anonymkode: aef71...828 1 4
Virrevirrevapp Skrevet 24. august 2022 #14 Skrevet 24. august 2022 Å krangle hvem som har skylda for bruddet er som å leve med alle ulempene ved et forhold og ingen av fordelene. Slutt er slutt. 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #15 Skrevet 24. august 2022 Hvis en er utro, så har den skyld. Uansett. Utroskap kan ikke forsvares. Anonymkode: 7e37e...a42 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #16 Skrevet 24. august 2022 Snok1 skrev (1 time siden): Du har din historie om forholdet og bruddet, han har sin historie….. Det trenger ikke være samme historie. Og så spiller det ingen rolle når det er utroskap i bildet. Uansett hva den utro sier så er det den personen som har hatt sex med en annen uten å gjøre det slutt med nåværende. Derfor er det den som er utro sin skyld. "Se hva du fikk meg til å gjøre" er virkelig ikke noe argument når det kommer til utroskap. Det er ikke skylddeling når det kommer til utroskap, det er den som var utro som er den skyldige hvis det skal være så viktig å fordele skyld. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan finnes grunner til at man er misfornøyd i forholdet, men den som løser problemet ved å være utro har tapt retten til å klage. Anonymkode: 55f40...cea Helt enig. Anonymkode: 15055...b71 2
Crazydoglady Skrevet 24. august 2022 #17 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det heter seg at det alltid er to sider av en sak. Når noen går gjennom ett brudd er det lett å beskylde hverandre for at ting gikk galt. Er det slik at det alltid er to skyldige, eller kan den ene parten være helt uten skyld? I mitt tilfelle føler jeg at jeg er uskyldig. Jeg har stilt opp for min eks 100 prosent. Jeg har aldri fått høre at jeg har gjort noe galt. Likevel har han gått bak ryggen min og vært utro. Han sier at det er fordi han ikke har fått nok oppmerksomhet fra meg. Han har imidlertid aldri sagt til meg at han er misfornøyd med noe. Jeg har forsøkt å ha dype samtaler om oss og framtiden, men han gir inntrykk av at alt er greit. Jeg føler meg skyldig selv om fornuften min sier at jeg ikke har gjort noe galt. Når jeg konfronterer han med det han har gjort som sårer meg som førte til brudd, Intar han offer rollen og sier ynkelig at det er bare jeg (han) som gjør noe galt i dette forholdet. Jeg forsøker å si til han at jeg også kan forbedre meg, men at han må si når han er misfornøyd med noe. Han kommer ikke på noe sier han, også kommer vi ikke videre. Anonymkode: eaea2...da3 Selvsagt trenger det ikke å være delt skyld når noe går galt. Noen ganger er det bare fordi noen tar dårlige valg som den andre parten ikke har noen kontroll over uansett. Sånn er det bare. Uansett, gjort er gjort, det dømes sikkert urettferdig/vanskelig å føle at ting kunne vært annerledes, men man føler ikke man fikk noen sjanse, men faktum er jo at ting har skjedd. Det er en grunn til at det ble sånn, og det kommer ikke til å endre seg for fremtiden heller (sånn teoretisk om man skulle forsøkt å gått videre å prøve igjen). Kan han ikke kommunisere så blir det jo aldri bra uansett. Det har du ingen kontroll over, eller skyld i. Best å la det ligge og prøve å komme seg videre. Se fremover. 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #18 Skrevet 25. august 2022 Utro mennesker vil som regel ha behov for å skyve over skyld på den andre. "Jeg ville ikke ha vært utro hvis" - er en gjenganger. Det de har gjort må rettferdiggjøres ved å fortelle at kona/mannen ikke har gjort det ene eller det andre, og da ble man drevet til å oppsøke andre og være utro. Men, sånn er det ikke. Hvis de ikke er fornøyde i forholdet får de ta det opp med ektefelle/samboer, og så enten prøve med rådgivning eller å jobbe med forholdet på eget initiativ, eller så får de be om skilsmisse. Ingenting unnskylder utroskap. Anonymkode: 098b8...947 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #19 Skrevet 25. august 2022 "Du må gjerne fortelle deg selv at det er min skyld at du valgte å lyve og ha sex med henne, for meg spiller det ingen rolle fordi jeg er ferdig med deg og ønsker å komme videre livet. Vi snakkes....." Anonymkode: a7ae1...df2 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #20 Skrevet 25. august 2022 TS, du kommer aldri til å få det du ønsker her! Du ønsker noe slikt som «jeg er så lei meg for at jeg såret deg og ødela det fine vi hadde. Jeg angrer og har det vondt. Jeg skulle aldri ha gjort det jeg gjorde». Har han ikke sagt det til nå, kommer han ALDRI til å si det. Dessverre. Du må videre i livet. Lykke til! ❤️ Anonymkode: de300...079 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå