AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Hvis de klarer å studere burde de jo heller jobbet? Er vel ikke en menneskerett å ha en jobb som krever utdanning? De kunne jo jobbet i butikk eller som vaskehjelp. Anonymkode: fe5fb...0b6 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvis de klarer å studere burde de jo heller jobbet? Er vel ikke en menneskerett å ha en jobb som krever utdanning? De kunne jo jobbet i butikk eller som vaskehjelp. Anonymkode: fe5fb...0b6 Nummer en: å studere og jobbe er ikke samme ting nummer 2: en god del så gå på AAP og studerer er under omskolering og det er langt billigere på sikt at de skal få seg en ny utdanning må komme seg ut i jobb enn å havne i trygdesystemet er er er. nummer tre: du er klar over at de som går på arbeids-Rings penger er syke og det å misunne syke mennesker og vitner om mangel på medmenneskelighet og sympati Anonymkode: 458c1...cb6 12 2 13
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvis de klarer å studere burde de jo heller jobbet? Er vel ikke en menneskerett å ha en jobb som krever utdanning? De kunne jo jobbet i butikk eller som vaskehjelp. Anonymkode: fe5fb...0b6 Faen slutt å KLAG!!!!!! Anonymkode: 39d5f...e9d 6 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #4 Skrevet 26. august 2022 Kanskje fordi man da får en jobb som man faktisk klarer å stå i over tid og det å jobbe og studere er ikke det samme. Jeg er en av de som fikk studere mens jeg hadde AAP. På studiet mitt var det forelesninger noen ganger i uka og det var noen få timer hver gang. Det andre kunne jeg gjøre hjemme om jeg hadde behov for det. Det var også et ledd i å bli frisk. Jeg jobbet med mine utfordringer samtidig som jeg studerte. Det er noe med det å finne ut om man kan fortsette å jobbe med det man gjorde før og/eller om omskolering vil bedre sjansene dine for å bli i jobb. De fleste jobber i dag krever utdannelse. Det er ikke nødvendigvis sånn at butikkjobb eller å jobbe som renholder er forenlig med alle psykiske lidelser. Anonymkode: 5a6ca...f53 6 1 1
Jdz Skrevet 26. august 2022 #5 Skrevet 26. august 2022 Dette høres ut som noe av det minst kontroversielle jeg kan tenke meg at norske skattepenger brukes til. Alle tiltak for å få flere ut i arbeidslivet bør applauderes. 11 10
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #6 Skrevet 26. august 2022 Mange er under behandling når de studerer ved siden av. Så bedre at de gjør seg klar til jobbmarkedet i stede for bare gå hjemme? Og nei, det er ikke bare å få seg jobb alltid, da de fleste har større krav til oppmøte etc enn studier har. Anonymkode: 90a6f...c43 4 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #7 Skrevet 26. august 2022 Du har aldri hørt om ordet omskolering? Eller at det å gå på AAP og ha studier som et tiltak, kan gjøre dem rustet til å gå ut i jobb? Anonymkode: ace49...722 4 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #8 Skrevet 26. august 2022 Jeg er psykisk syk og har gått i behandling på dps mens jeg gikk på AAP. Ble bedre av behandlingen, og ønsket å prøve meg på studier. NAV "nektet" meg det og ville avslutte stønaden hvis jeg begynte med studier. Arbeidsprøving derimot ville de ha meg ut i, men da ville jeg endt opp ufør. Jeg syntes det var veldig synd og ganske firkanta. Fint at noen får slike "tilbud". Anonymkode: 19b38...5c3 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #9 Skrevet 26. august 2022 Jeg har studert på aap og det var fordi jeg ikke hadde formell utdanning utover vgs, hadde tatt diverse kurs (betalt selv) men klarte ikke stå i de jobbene jeg fikk (fysisk tunge jobber i industri). På det tidspunktet kvalifiserte jeg ikke for ufør men nav mente historikken på cv samt sykdom gjorde meg sårbar i fht jobb. Derfor fikk jeg omskolering og etterpå gikk jeg rett ut i fast jobb. Noe mere du lurte på? Anonymkode: bc722...b2f 1 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #10 Skrevet 26. august 2022 Nesten ingen ansetter studenter, så hvorfor tror du noen har lyst til å ansette en syk student? Anonymkode: 7c709...cdf 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #11 Skrevet 26. august 2022 Det mest samfunnsfornuftige er å gi utdanning, slik at de kommer seg ut i en jobb de kan fungere i... I stedet for å surre rundt i dritt jobber som de ikke fungerer i... Pga.. Manglende utdanning. Det lønner seg på sikt. Takk for meg. Anonymkode: 77130...a7c 4 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #12 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mange er under behandling når de studerer ved siden av. Så bedre at de gjør seg klar til jobbmarkedet i stede for bare gå hjemme? Og nei, det er ikke bare å få seg jobb alltid, da de fleste har større krav til oppmøte etc enn studier har. Anonymkode: 90a6f...c43 De fleste forelesninger har regel om at man må møte opp på minst 90% av forelesningene, ellers får man ikke bestått. Anonymkode: fe5fb...0b6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #13 Skrevet 26. august 2022 Yes, enda mere bitching og whining! 💩 Anonymkode: ae845...b24 6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #14 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): De fleste forelesninger har regel om at man må møte opp på minst 90% av forelesningene, ellers får man ikke bestått. Anonymkode: fe5fb...0b6 Nei, de har ikke det på alle utdanninger. Mange utdanninger har ikke krav om oppmøte. Jeg har ikke hatt obligatorisk oppmøte på noen av forelesningene jeg har fulgt. Anonymkode: 5a6ca...f53 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #15 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nei, de har ikke det på alle utdanninger. Mange utdanninger har ikke krav om oppmøte. Jeg har ikke hatt obligatorisk oppmøte på noen av forelesningene jeg har fulgt. Anonymkode: 5a6ca...f53 Hva slags utdanning/studier var dette? Anonymkode: fe5fb...0b6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #16 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hva slags utdanning/studier var dette? Anonymkode: fe5fb...0b6 Det er flere forskjellige typer utdanning som har det sånn. Uansett, så tilbys det på flere studiesteder samarbeid mellom Nav og studentsamskipnad der man får ekstra støtte mens man studerer. I tillegg er det mulig å få ting tilrettelagt mens man studerer. Jeg fikk flere ting tilrettelagt første studieår, men etterhvert som jeg ble bedre så trengte jeg ikke tilrettelegging. Det er det som er greia med AAP. At man skal bli friskere og så gå ut i jobb eller eventuelt få uføretrygd om man ikke klarer det. Jeg ser ikke hvorfor folk er så utrolig negative til dette. Ingen som maser om at det er negativt når noen med fysiske sykdommer får omskolering selv om det kan være begrensninger på hva de også klarer. Jeg vil tro at det er bedre å få en jobb man håndterer og kan stå i enn å ikke gjøre det eller å bli sendt ut i jobber for så å bli sykemeldt. Anonymkode: 5a6ca...f53 1
Gjest Luksusbia Skrevet 26. august 2022 #17 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er psykisk syk og har gått i behandling på dps mens jeg gikk på AAP. Ble bedre av behandlingen, og ønsket å prøve meg på studier. NAV "nektet" meg det og ville avslutte stønaden hvis jeg begynte med studier. Arbeidsprøving derimot ville de ha meg ut i, men da ville jeg endt opp ufør. Jeg syntes det var veldig synd og ganske firkanta. Fint at noen får slike "tilbud". Anonymkode: 19b38...5c3 Både de på AAP og uføre kan studere så mye de vil. Dette gavner jo samfunnet på sikt. Det er dyrere at noen står varig utenfor arbeidslivet!
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #18 Skrevet 26. august 2022 Luksusbia skrev (Akkurat nå): Både de på AAP og uføre kan studere så mye de vil. Dette gavner jo samfunnet på sikt. Det er dyrere at noen står varig utenfor arbeidslivet! Nei, ikke helt. Man må ha det godkjent av Nav som et tiltak og det er heller ikke bare å studere hva som helst. Nav må godkjenne det også. Anonymkode: 5a6ca...f53
Gjest Luksusbia Skrevet 26. august 2022 #19 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De fleste forelesninger har regel om at man må møte opp på minst 90% av forelesningene, ellers får man ikke bestått. Anonymkode: fe5fb...0b6 Hæ? På universiteter er det minimalt med obeligatorisk oppmøte. Du snakker om vgs du
Gjest Luksusbia Skrevet 26. august 2022 #20 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, ikke helt. Man må ha det godkjent av Nav som et tiltak og det er heller ikke bare å studere hva som helst. Nav må godkjenne det også. Anonymkode: 5a6ca...f53 Ikke etter 2015
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå