AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Hei! Meg og typen gjennomgår en MA nå. Vi var egentlig 10 uker på vei, men de fant ut at embryoet slutta å vokse i uke 5. Har derfor fått piller for å støte ut restene da det ikke kom ut selv. Vi har veldig lyst til å bli gravide så fort så mulig. Legen anbefalte å vente 1 mens syklus før vi prøvde igjen, hun sa også at der ikke var noe i veien rent fysisk for å prøve igjen med en gang. Det var mer på det psykiske plan det var lurt for å lande situasjonen. Har dere noe erfaring med dette? Har noen blitt gravide med en gang uten å få mens først, og gikk det greit? Eventuelt tid fikk dere mens etter MA? Hvor lenge etter aborten hadde dere positiv graviditet test? Vi er i midten av 20 årene, og ble lett gravid når vi prøvde. Anonymkode: 702e2...94c
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 Ikke helt det samme da men.. Jeg ble gravid på første eggløsning etter SA, rakk ikke å ha mens først 😊 Mener å ha lest at man er ekstra fertil etter en SA, vet dog ikke om det samme gjelder MA.. Anonymkode: 02e22...597
Gjest fransine Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 (endret) Hei. Jeg hadde en MA i uke 11 (fosteret hadde sluttet å vokse etter 8 - 9 uker...) Ble gravid igjen før første mens. Svangerskapet gikk bra, men fra 2 - 4 måneder ut i Svangerskapet hadde jeg småblødninger. Det var slitsomt. / stressende. Fødte en gutt til termin. Endret 24. august 2022 av fransine
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke helt det samme da men.. Jeg ble gravid på første eggløsning etter SA, rakk ikke å ha mens først 😊 Mener å ha lest at man er ekstra fertil etter en SA, vet dog ikke om det samme gjelder MA.. Anonymkode: 02e22...597 Gikk alt greit i svangerskapet? 😊 Anonymkode: 702e2...94c
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 fransine skrev (4 minutter siden): Hei. Jeg hadde en MA i uke 11 (fosteret hadde sluttet å vokse etter 8 - 9 uker...) Ble gravid igjen før første mens. Svangerskapet gikk bra, men fra 2 - 4 måneder ut i Svangerskapet hadde jeg småblødninger. Det var slitsomt. / stressende. Fødte en gutt til termin. Skjønner det må ha vært utrolig stressende! Gikk alt ellers greit i svangerskapet? Hvordan viste du at du var gravid og at det ikke var «rester» som hang igjen som ga positiv graviditetstest? Anonymkode: 702e2...94c
Gjest fransine Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner det må ha vært utrolig stressende! Gikk alt ellers greit i svangerskapet? Hvordan viste du at du var gravid og at det ikke var «rester» som hang igjen som ga positiv graviditetstest? Anonymkode: 702e2...94c Fikk tidlig ultralyd. Og tror jeg testa negativt før jeg igjen testa positivt. Jeg hadde ellers en kraftig omgangssyke som førte til at jeg måtte ha intravenøs næring, og da barnet ble født hadde han ekstremt lavt blodsukker på 0,5 dette var pga omgangssyken, men det har jo ingenting å gjøre med at jeg ble gravid med en gang igjen 🙂
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #7 Skrevet 25. august 2022 Jeg ventet en måned med å prøve, og ble da gravid igjen på første forsøk. Er glad jeg ventet, da, det var deilig å komme ut av den gravid- og prøverbobla litt, være sammen bare som par, sørge og prate sammen og bearbeide det som hadde skjedd. Og deilig å slippe å lete etter eggløsning (vanskelig å spå når det skjer etter en abort). Anonymkode: 8afd4...116 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #8 Skrevet 25. august 2022 Vi hadde prøvd i 3 år og ble gravid med prøverør. Denne endte i MA (samme som deg. Stoppet opp i uke 5, aborterte i uke 10). Her ventet vi 2 pp uten å prøve noe. Men 3 mnd etterpå ble jeg gravid naturlig. Så er nok noe i at man er veldig fertil etter en sånn runde. Anonymkode: d0ca0...901
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå