AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Jeg er plaget med øresus på ene øret. Hadde time om 2 uker, men det er så plagsomt at jeg spurte om mulighet til å få en time før det. Har allerede ventet I 4 uker på timen. Vanskelig å få time. Legen sa at han hadde kun en time på mandag. Jeg sa at den kunne jeg ikke ta pga jobb. Jeg har en jobb der de er helt avhengig av at jeg kommer, men jeg hadde ellers muligheter de andre dagene for da jobber jeg ikke tidlig. Men da fikk jeg enten ta timen eller vente 2 uker frem sa legen. Burde jeg bedt om fri selv om jobben min mangler folk til å jobbe? Eller burde legekontoret hatt mer muligheter? Anonymkode: 20361...341
C-girl Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 (endret) De fleste arbeidsplasser kan man søke om velferdspermisjon med lønn om man skal til lege/tannlege, tror de dekker inntil 2t. Ville forhørt meg med arbeidsgiver ang dette. Endret 24. august 2022 av C-girl
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 Helsa di kommer først! Du burde tatt den timen. Anonymkode: 3183b...c8c
Mezzosoprena Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er plaget med øresus på ene øret. Hadde time om 2 uker, men det er så plagsomt at jeg spurte om mulighet til å få en time før det. Har allerede ventet I 4 uker på timen. Vanskelig å få time. Legen sa at han hadde kun en time på mandag. Jeg sa at den kunne jeg ikke ta pga jobb. Jeg har en jobb der de er helt avhengig av at jeg kommer, men jeg hadde ellers muligheter de andre dagene for da jobber jeg ikke tidlig. Men da fikk jeg enten ta timen eller vente 2 uker frem sa legen. Burde jeg bedt om fri selv om jobben min mangler folk til å jobbe? Eller burde legekontoret hatt mer muligheter? Anonymkode: 20361...341 Legekontoret har ikke ansvaret her - øresus er plagsomt ja, men det er faktisk ikke noe som haster. Du fikk tilbud om en time du ikke kunne ta, da får du den neste ledige timen de har. Men: du skulle tatt deg fri fra jobb, det har du rett på. 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 Ta deg fri fra jobb. Legekontoret kan ikke trylle fram timer som ikke eksisterer for deg... Anonymkode: 3b340...a32 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 1 minutt siden, Teatrica said: Legekontoret har ikke ansvaret her - øresus er plagsomt ja, men det er faktisk ikke noe som haster. Du fikk tilbud om en time du ikke kunne ta, da får du den neste ledige timen de har. Men: du skulle tatt deg fri fra jobb, det har du rett på. Vet. Men jeg tok en ekstravakt den dagen fordi de ikke hadde folk til å jobbe. Det er også et stykke til legen derfra. Så jeg kommer til å bli borte en god stund om jeg går. Jeg får heller bare ta neste ledige time.. Anonymkode: 20361...341
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 Du har fått tilbud om en annen time, da har legekontoret gjort sitt. Anonymkode: a404a...c56
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #8 Skrevet 24. august 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Du har fått tilbud om en annen time, da har legekontoret gjort sitt. Anonymkode: a404a...c56 Jeg vet at jeg sikkert burde tatt den. Men vanskelig å bare stikke fra jobb pga jeg lovet å hjelpe for de hadde ingen andre til å gjøre den jobben som jeg gjør. Helse kommer først ja, men dette er nok ikke akutt selv om det er plagsomt. Anonymkode: 20361...341
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå