AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #41 Del Skrevet 24. august 2022 Vi skulle egentlig ha en okkult seremoni med saueblod og levende lys, men covid satte en stopper for det.. Anonymkode: 64f56...aa3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #42 Del Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dåpsattestholder og slik tinnramme med dåpsdato mm utgår vel da. Anonymkode: 0e7e6...d20 Hvis de ellers er nøytrale så får babyen en navnetavle, så det kan hende de kan passe til en navnefest, også. Men hvis det står "DÅP" og er kors på så er det kanskje greit å velge noe annet. Anonymkode: 39a3e...ed5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhgj Skrevet 24. august 2022 #43 Del Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå finnes det mange andre flotte gamle bygg og steder hvor man kan gifte seg, er ikke bare kirker som er gamle og fine. Men greit, hvis ateister absolutt skal gifte seg der så bør de for søren holde seg for gode til å klage over at de må høre om Gud og Jesus. Jeg tenker at folk som holder på sånn egentlig ikke er gamle nok til å gifte seg. Enig at folk ikke burde klage, men hvor mye jesusprat trenger du når du skal gifte noen? Hva har jesus med andre sine giftemål? Tror du virkelig jesus bryr seg om Arne og Karin gifter seg? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #44 Del Skrevet 24. august 2022 Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Du har valgt humanetisk, synes vi løste det greit vi har feiret velkommen til verden fest med verken kirke eller andre involvert Nei. Det krever ikke medlemskap og barnet ender ikke opp i noe register. Anonymkode: e28c1...909 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 24. august 2022 #45 Del Skrevet 24. august 2022 CAPS LOCK skrev (4 minutter siden): Navnefest er ingen dåp. Den kommer riktig nok i stedet for dåp, men babyen blir ikke døpt Men den er en del av innmelding i et (tro) samfunn på lik linje som kirken/moskeen/synagogen m m Ja jeg skiller ikke på HEF og de andre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 24. august 2022 #46 Del Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Det krever ikke medlemskap og barnet ender ikke opp i noe register. Anonymkode: e28c1...909 Merkelig da at de jeg kjenner som har valgt den løsningen sier noe helt annet. Lurer på hvem jeg tror mest på, en AB eller mennesker jeg har kjent i tiår 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 24. august 2022 #47 Del Skrevet 24. august 2022 Vhgj skrev (4 minutter siden): Enig at folk ikke burde klage, men hvor mye jesusprat trenger du når du skal gifte noen? Hva har jesus med andre sine giftemål? Tror du virkelig jesus bryr seg om Arne og Karin gifter seg? Egentlig heftig mye, så ateister velg vekk kirken ta det heller hos byfogden og om kirke er viktig så ta velsignelsen der 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #48 Del Skrevet 24. august 2022 For min del - verken jeg eller barnas far er kristne, så dåp var aldri et alternativ. Vi har hatt navnefest for ungene, for selv om vi ikke er kristne ville vi jo gjerne samle familie og venner for å feire familiens nye tilskudd Jeg husker ikke alt de fikk i gaver, men de har iallefall fått fond med litt penger, endel kjekke barnebøker og noe smykker og slikt. Jul feirer vi, men finner ikke mange tegn hjemme hos oss på at det er en kristen høytid. Påske feirer vi ikke, men vi har jo noen tradisjoner som er påskerelaterte, men ikke kriste, for eksempel påskeeggjakt og slikt. Hva min familie velger å gjøre med meg den dagen jeg dør bryr jeg meg ikke noe om - hvis de finner trøst i at kroppen min ligger under en gravsten på en kirkegård så er det helt greit. Jeg tenker at siden gravlunder i Norge stort sett ligger i tilknytning til kirker så er det kanskje naturlig at oss ikke-troende også gravlegges der - uten at jeg ser det store problemet med det Anonymkode: 13b69...647 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #49 Del Skrevet 24. august 2022 Fru Uperfekt skrev (5 minutter siden): Du har valgt humanetisk, synes vi løste det greit vi har feiret velkommen til verden fest med verken kirke eller andre involvert Joda, men barnet mitt ble ikke medlem i Humanetisk forbund for det. Hun står fritt til å velge senere om hun vil la seg døpe og konfirmere. Synes det er flott at dere feiret velkommen til verden uten å involvere humanetisk altså. Anonymkode: 95c18...acb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #50 Del Skrevet 24. august 2022 Lurer på hvor mye lengre Norge kommer til å være et kristen land.. Anonymkode: 0e7e6...d20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #51 Del Skrevet 24. august 2022 Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden): Merkelig da at de jeg kjenner som har valgt den løsningen sier noe helt annet. Lurer på hvem jeg tror mest på, en AB eller mennesker jeg har kjent i tiår Søk det opp, så slipper vi å høre hva mennesker du har kjent i tiår har fått deg til å tro helt ukritisk. Anonymkode: e28c1...909 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #52 Del Skrevet 24. august 2022 Fru Uperfekt skrev (3 minutter siden): Men den er en del av innmelding i et (tro) samfunn på lik linje som kirken/moskeen/synagogen m m Ja jeg skiller ikke på HEF og de andre Nei, slett ikke. Man binder seg ikke til noe som helst ved å ha humanetisk seremoni. Barnet blir ikke medlem av HEF. (Merker at jeg reklamerer for dem, det er ikke meningen. Er ikke medlem selv ) Anonymkode: 95c18...acb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #53 Del Skrevet 24. august 2022 Fru Uperfekt skrev (3 minutter siden): Men den er en del av innmelding i et (tro) samfunn på lik linje som kirken/moskeen/synagogen m m Ja jeg skiller ikke på HEF og de andre Vi kjørte privat navnefest uten innmelding i HEF - men når ungene ble store nok til at de skulle konfirmeres måtte minst en av foreldrene være innmeldt i HEF (barnet blir det ikke automatisk). Anonymkode: 13b69...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 24. august 2022 #54 Del Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Søk det opp, så slipper vi å høre hva mennesker du har kjent i tiår har fått deg til å tro helt ukritisk. Anonymkode: e28c1...909 Har sett skriftlige bevis så to ned bæret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 24. august 2022 #55 Del Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Joda, men barnet mitt ble ikke medlem i Humanetisk forbund for det. Hun står fritt til å velge senere om hun vil la seg døpe og konfirmere. Synes det er flott at dere feiret velkommen til verden uten å involvere humanetisk altså. Anonymkode: 95c18...acb Da kan det være regionale forskjeller for jeg har tom sett velkommen til HEF brevene til de små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #56 Del Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi kjørte privat navnefest uten innmelding i HEF - men når ungene ble store nok til at de skulle konfirmeres måtte minst en av foreldrene være innmeldt i HEF (barnet blir det ikke automatisk). Anonymkode: 13b69...647 Mystisk. Her opererer de med en pris for medlemmer og en for ikke-medlemmer. Anonymkode: e28c1...909 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #57 Del Skrevet 24. august 2022 Fru Uperfekt skrev (3 minutter siden): Egentlig heftig mye, så ateister velg vekk kirken ta det heller hos byfogden og om kirke er viktig så ta velsignelsen der Yess! Kirkebryllup er helt frivillig, liker man ikke kristendommen så finnes det i dag mange alternativer. Anonymkode: f782f...c1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #58 Del Skrevet 24. august 2022 Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Har sett skriftlige bevis så to ned bæret Du har sett skriflige bevis? Ja da, så. Jeg har derimot hatt navnefest for begge mine to barn. Igjen, søk det opp! Anonymkode: e28c1...909 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhgj Skrevet 24. august 2022 #59 Del Skrevet 24. august 2022 Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå): Da kan det være regionale forskjeller for jeg har tom sett velkommen til HEF brevene til de små. HEF skriver jo selv at man ikke trenger å være medlem på deres egne sider, og barnet blir ikke medlem hvis foreldrene ikke ønsker det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #60 Del Skrevet 24. august 2022 Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Da kan det være regionale forskjeller for jeg har tom sett velkommen til HEF brevene til de små. Da har jo foreldrene sannsynligvis meldt inn barna. Hvis ikke HEF har gjort en feil. Man behøver ikke være medlem for å ha HEF-navnefest. Og barna blir ikke automatisk medlem. Jeg har ikke en gang fått en eneste folder i postkassen, mail eller annen reklame fra dem. Og vi hadde navnefesten for snart 6 år siden. Anonymkode: 95c18...acb 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå