AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Så da sitter jeg her da, med positiv graviditetstest… Tok pillen under 10 timer etter samleie, og nå som jeg leser mer om hvordan angrepillen fungerer så gjør den bare at den utsetter eggløsning, that’s it… har egggløsningen allerede skjedd, så vil du bli gravid og ingenting kan stoppe det. Så da har jeg faktisk hatt eggløsning og klart å bli gravid selv om jeg tok pillen kort tid etterpå. *facepalm* Jeg har brukt angrepille tidligere og det har alltid fungert men ser nå jeg måtte hatt griseflaks?? Det jeg ikke skjønner er at de sier man kan ta pillen når som helst i syklusen, men det stemmer jo ikke… tar du den når du allerede har eggløsning så er du kjørt.. Uansett. Å beholde er ikke alternativ da jeg allerede har to små og nok å gjøre med de 😕 men jeg har tatt en hjemmeabort for 2 år siden, og gruer meg til å gjøre det igjen. Det gikk bra sist , tok den i uke 6. Men jeg syns det rett og slett er flaut å måtte gå dit igjen og få en pille og føler meg skikkelig flau over å ha kommet i sånn situasjon igjen nå.. Anonymkode: 8db01...a39 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 Ja, det er flaut, men du har ikke akkurat så mye valg. Anonymkode: 93da1...0de 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så da sitter jeg her da, med positiv graviditetstest… Tok pillen under 10 timer etter samleie, og nå som jeg leser mer om hvordan angrepillen fungerer så gjør den bare at den utsetter eggløsning, that’s it… har egggløsningen allerede skjedd, så vil du bli gravid og ingenting kan stoppe det. Så da har jeg faktisk hatt eggløsning og klart å bli gravid selv om jeg tok pillen kort tid etterpå. *facepalm* Jeg har brukt angrepille tidligere og det har alltid fungert men ser nå jeg måtte hatt griseflaks?? Det jeg ikke skjønner er at de sier man kan ta pillen når som helst i syklusen, men det stemmer jo ikke… tar du den når du allerede har eggløsning så er du kjørt.. Uansett. Å beholde er ikke alternativ da jeg allerede har to små og nok å gjøre med de 😕 men jeg har tatt en hjemmeabort for 2 år siden, og gruer meg til å gjøre det igjen. Det gikk bra sist , tok den i uke 6. Men jeg syns det rett og slett er flaut å måtte gå dit igjen og få en pille og føler meg skikkelig flau over å ha kommet i sånn situasjon igjen nå.. Anonymkode: 8db01...a39 Du har jo ikke noe spørsmål, så vi kan jo bruke tråden til opplysning: Angrepillen fungerer heller ikke på de som er mye overvektige. Anonymkode: 390fb...a78 8 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 I feel u! Tok angrepille og ble gravid. Var rett etter eggløsning (jeg har aldri satt meg inn i det før) og er overvektig. Har dog tatt angrepille en håndfull ganger før med suksess🤷🏻♀️ Er nå 27 uker på vei😆 Anonymkode: 231df...55f 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har jo ikke noe spørsmål, så vi kan jo bruke tråden til opplysning: Angrepillen fungerer heller ikke på de som er mye overvektige. Anonymkode: 390fb...a78 Er ikke noen spørsmål, bare liten «utblåsning». Jeg forstår ikke hvordan de kan skrive at den fungerer når som helst i syklusen når det ikke stemmer? Nå , i ettertid, leser jeg jo mer og mer om flere som her opplevd det samme.. Ikke noe gøy å måtte gå gjennom det her igjen. Forrige gang vurderte jeg å faktisk beholde men denne gang er jeg mer sikker på at jeg ikke vil. Jeg er 38, så sjansen for Downs eller annet er større. En annen ting er jo egentlig at jeg har to allerede som krever mye av meg, hvordan skal en tredjemann passe inn… Og til sist liker jeg ikke tanken om å gå gjennom et svangerskap, igjen. Sliter med å få kroppen tilbake en god stund etter sistemann nå, så det er også en ting som gjør at jeg helst ikke vil… Vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden er bare i sjokk tror jeg. Anonymkode: 8db01...a39 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 Jeg har opplevd akkurat det samme som deg, ble uplanlagt gravid til tross for angrepille (var/er ikke overvektig, men hadde sikkert hatt eggløsning), mens jeg hadde to små barn. Tok abort. Angrepille er som du sier ikke noen sikker løsning. Det er egentlig bare vits i å ta dersom man ikke har hatt eggløsning, fordi det den gjør, er å utsette eggløsning. Har man hatt eggløsning, er man kjørt, ja... Anonymkode: 08365...327
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 Quote Hvor sikker er angrepillen? Pillen forhindrer sannsynligvis 75-80 prosent av graviditetene, men den er mindre sikker enn hvis du i forveien hadde brukt for eksempel p-piller korrekt. Så ja, sjansen er nokså stor å bli gravid med angrepillen. Men er større å ikke bli gravid da. Anonymkode: a2701...430
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #8 Skrevet 24. august 2022 Og mest av alt gruer jeg meg til å gå til sykehuset igjen og få piller , fordi det er så flaut å gå gjennom det samme igjen.. Vi har vært veldig forsiktige osv men den ENE gangen…. Typisk!! Anonymkode: 8db01...a39
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #9 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så da sitter jeg her da, med positiv graviditetstest… Tok pillen under 10 timer etter samleie, og nå som jeg leser mer om hvordan angrepillen fungerer så gjør den bare at den utsetter eggløsning, that’s it… har egggløsningen allerede skjedd, så vil du bli gravid og ingenting kan stoppe det. Så da har jeg faktisk hatt eggløsning og klart å bli gravid selv om jeg tok pillen kort tid etterpå. *facepalm* Jeg har brukt angrepille tidligere og det har alltid fungert men ser nå jeg måtte hatt griseflaks?? Det jeg ikke skjønner er at de sier man kan ta pillen når som helst i syklusen, men det stemmer jo ikke… tar du den når du allerede har eggløsning så er du kjørt.. Uansett. Å beholde er ikke alternativ da jeg allerede har to små og nok å gjøre med de 😕 men jeg har tatt en hjemmeabort for 2 år siden, og gruer meg til å gjøre det igjen. Det gikk bra sist , tok den i uke 6. Men jeg syns det rett og slett er flaut å måtte gå dit igjen og få en pille og føler meg skikkelig flau over å ha kommet i sånn situasjon igjen nå.. Anonymkode: 8db01...a39 Det er mer flaut å ha ubeskyttet sex, og ta abort når angrepillen svikter! Anonymkode: 385d2...013 8
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #10 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er mer flaut å ha ubeskyttet sex, og ta abort når angrepillen svikter! Anonymkode: 385d2...013 Ja, det er vel det. Anonymkode: 8db01...a39
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #11 Skrevet 24. august 2022 Angrepillen har funket på meg de få gangene jeg har tatt den. Har selv tatt 2 aborter så vet hva du skal gå igjennom lykke til og håper det går bra. Anonymkode: 776ca...e63
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #12 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Angrepillen har funket på meg de få gangene jeg har tatt den. Har selv tatt 2 aborter så vet hva du skal gå igjennom lykke til og håper det går bra. Anonymkode: 776ca...e63 Det har det til meg også. Men er en del år siden. Men som jeg skrev så har jeg måttet ha griseflaks som ikke ble gravid. Når man ser eggløsningskalenderen så er det ganske mange dager man har stor sjanse å bli gravid … da skjønner jeg ikke at de kan skrive at angrepillen kan tas «når som helst i syklusen», det er jo helt feil ? Anonymkode: 8db01...a39
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #13 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Du har jo ikke noe spørsmål, så vi kan jo bruke tråden til opplysning: Angrepillen fungerer heller ikke på de som er mye overvektige. Anonymkode: 390fb...a78 Før så mente man at den ikke virker hvis du veide over 75kg. Dette har man gått bort fra Anonymkode: 579b9...b4d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #14 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Før så mente man at den ikke virker hvis du veide over 75kg. Dette har man gått bort fra Anonymkode: 579b9...b4d «Mente»? Finnes mange angrepillebarn, altså. Antall kg er da bare tull, det sier ikke noe om man er overvektig eller ikke. Høye kvinner kan fint veie 75 og være normalvektige 🙄 Anonymkode: 390fb...a78 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #15 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo ikke helt uplanlagt, da. Hun er 38, har to levende barn og en abort, hun vet jo hvordan barn blir til. Hun har til og med lest bruksanvisningen og vet hvordan angrepiller(ikke) virker. Likevel bruker hun ikke prevensjon. Det er i beste fall en kalkulert risk. Angrepille er veldig ubehagelig, abort vil jeg tro er enda mer ubehagelig, så jeg tenker at det kan være en fordel at hun ikke havner i denne situasjonen igjen? Anonymkode: 8bbbf...829 Det som jeg stolte litt blindt på var at det sto den kan tas når som helst i syklusen, som er helt feil. Trodde jeg kunne stole på den, det her er altså første gang i mitt liv jeg har blitt gravid på en angrepille. Anyways, jeg har jo tydeligvis lært, på den litt vonde måten. Men at du sier jeg «knasker angrepiller», ser ikke hvordan det skal hjelpe meg å ikke havne i den situasjonen igjen. Jeg har jo hatt samleie mange ganger , beskyttet, og unngått å bli gravid, det virker som du glemmer det. Uansett jeg trenger ikke å forklare meg for deg. Problemet er at jeg synes å ha lest, men tydeligvis lest feil eller kanskje det gjelder en annen angrepille enn den jeg tok, at i tillegg til å hemme en eggløsning så vil en angrepille også gjøre at «miljøet» for at egget fester seg blir dårligere… Anonymkode: 8db01...a39
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #16 Skrevet 24. august 2022 Er ikke noe flaut å ta abort vel? Uhell kan skje alle Anonymkode: b7c61...04d 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #17 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke noe flaut å ta abort vel? Uhell kan skje alle Anonymkode: b7c61...04d Nei, men er noe å gå inn der og få de pillene man skal svelge, og kanskje møte de samme sykepleierne og legene. Siden jeg har vært der en gang før… kanskje bare jeg som overtenker. Men ikke en gøy situasjon selv om jeg er 99% sikker på valget mitt. Anonymkode: 8db01...a39 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #18 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei, men er noe å gå inn der og få de pillene man skal svelge, og kanskje møte de samme sykepleierne og legene. Siden jeg har vært der en gang før… kanskje bare jeg som overtenker. Men ikke en gøy situasjon selv om jeg er 99% sikker på valget mitt. Anonymkode: 8db01...a39 Det går nok bra ❤️ Anonymkode: 390fb...a78
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #19 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det går nok bra ❤️ Anonymkode: 390fb...a78 Takk Anonymkode: 8db01...a39
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #20 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det som jeg stolte litt blindt på var at det sto den kan tas når som helst i syklusen, som er helt feil. Trodde jeg kunne stole på den, det her er altså første gang i mitt liv jeg har blitt gravid på en angrepille. Anyways, jeg har jo tydeligvis lært, på den litt vonde måten. Men at du sier jeg «knasker angrepiller», ser ikke hvordan det skal hjelpe meg å ikke havne i den situasjonen igjen. Jeg har jo hatt samleie mange ganger , beskyttet, og unngått å bli gravid, det virker som du glemmer det. Uansett jeg trenger ikke å forklare meg for deg. Problemet er at jeg synes å ha lest, men tydeligvis lest feil eller kanskje det gjelder en annen angrepille enn den jeg tok, at i tillegg til å hemme en eggløsning så vil en angrepille også gjøre at «miljøet» for at egget fester seg blir dårligere… Anonymkode: 8db01...a39 Hvor stod det «hvor som helst i syklusen»? Har du brukt sikre kilder eller noe svada du har lest på nettet? Angrepillen fungerer IKKE om du har hatt eggløsning. En kobberspiral kan funke som «nødprevensjon» hvis eggløsning har skjedd. Anonymkode: 70b4f...6d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå