AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Da gutten gikk på småbarnsavdelingen så fikk man dagsrapport daglig på mykid. Men for 3 uker siden begynte han på storbarnsavdelingen og nå får vi dagsrapport veldig sjeldent. Kanskje en gang i uka. Han er den typen som ikke klarer å dele med meg hvordan dagen hans har vært...han glemmer hva han fikk til lunsj osv. Når jeg henter han så hender det at de voksne er litt opptatte så da får jeg ikke snakket med dem heller. Er dette normalt at på storbarnsavd legger de ikke ut dagsrapport daglig? Er det noe jeg bør spørre dem? Eller blir det feil? Anonymkode: a25c1...79a
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 Det er flere barn per voksen på storebarnsavdeling. Tiden de bruker på å oppdatere mykid for hvert individ går ut av tiden de er sammen med barna. De må nok prioritere, og prioriterer barna. En gang i uka syns jeg høres helt greit og normalt ut. Du snakker vel med ansatte ved henting? Anonymkode: 380c4...18c 16 4
Wilma89 Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 På store barn er de vell færre voksne per barn. Så sikkert mindre tid til å gjøre sånne ting, men er jo ikke feil å etterspørre det. Selv stjeler jeg alltid et minutt fra de ansattes tid for å høre hvordan dagen har vært. Har også en sønn som aldri husker eller forteller så mye fra dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er flere barn per voksen på storebarnsavdeling. Tiden de bruker på å oppdatere mykid for hvert individ går ut av tiden de er sammen med barna. De må nok prioritere, og prioriterer barna. En gang i uka syns jeg høres helt greit og normalt ut. Du snakker vel med ansatte ved henting? Anonymkode: 380c4...18c Nei jeg får ikke gjort dette. Henter jeg barnet rundt 14.45/15.30 så er de voksne optatte. De gangene jeg henter sent rundt 16.30 hender det er stille der og de ansatte er også ledige da får jeg spurt dem Ts Anonymkode: a25c1...79a
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 Er de kommet skikkelig i gang enda da? I vår barnehage er august litt unntakstilstand, med tanke på tilvenning og slikt. Så forventer ikke så mye av dagsrapporter og at de følger en ukeplan før fra september av Anonymkode: 4f0c7...688 3
Sofakona Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 Og om det er nye ansatte så er det ikke sikkert det første de tenker og gjøre er å skrive ting på my kid. Vi gjorde ofte dette før vi skulle hjem. Med bilder etc. Men det tar mye tid av en voksen å gjøre dette. Vent 1 uke til å se 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 Jeg har aldri hørt om mykid en gang 😅 Visste ikke at barnehagene gjorde sånt. Anonymkode: 330c4...ed7 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #8 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har aldri hørt om mykid en gang 😅 Visste ikke at barnehagene gjorde sånt. Anonymkode: 330c4...ed7 Kanskje ikke alle bhg har sånt opplegg Anonymkode: a25c1...79a
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #9 Skrevet 24. august 2022 Merker også forskjell i overgangen fra småbarn til storbarn. På småbarn skrev de ofte rapporten i sovetiden, nå er det mindre system i når rapporten kommer og hvor mye info som kommer. Men vi får litt info hver dag Anonymkode: 03ff7...94d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #10 Skrevet 24. august 2022 En gang i uken er nok, brukes alt for mte tid på å legge ut rapporter Anonymkode: 00f49...d78 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #11 Skrevet 24. august 2022 På småbarn har de jo ofte en periode der de aller fleste i alle fall sover, det gjør de ikke på storbarn… Anonymkode: 48b83...f20 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #12 Skrevet 24. august 2022 Vi har fått én oppdatering siden påske i vår barnehage, så å forvente 1 om dagen synes jeg høres helt klin kokos ut. Vil heller at de ansatte skal følge opp barna enn å skrive at de har spist fiskepinner og sett på løvetann. Anonymkode: 9836a...950 11 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #13 Skrevet 24. august 2022 Et ord - prioritering! På storebarnsavdeling er det dobbelt så mange barn med tilsvarende dobbelt med behov og samme antall ansatte. Ditt barn har kun blitt 1 mmd eldre fra småbarn til storebarn så krever vel omtrent det samme. Nå på høsten skal ny gruppe og masse nye relasjoner bygges. Er du heldig er det dette personalet prioriterer å bruke tiden sin på. Anonymkode: 34ee4...9ea 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #14 Skrevet 25. august 2022 Dagsrapport? Skriftlig? Vi tar en prat når vi henter, det er det eneste vi får av rapport. Går på småbarn. Vil mye heller at de er med barna enn å trykke ting inn i en app! Anonymkode: cd42d...142 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #15 Skrevet 25. august 2022 Jeg vil mye heller at de ansatte skal bruke tid på barna enn å skrive dagsrapport(!) om hvert barn. En slik dagsrapport er for foreldre, og gjør ikke barnehagedagen bedre for barna, men verre (siden de ansatte bruker tid på pc-en i stedet for barna). Jeg synes dog du kan ta opp at du ønsker at en voksen er der når barnet ditt avslutter barnehagedagen, altså når du henter, og at du da kan få to ord om hvordan dagen har vært. Anonymkode: 1194e...112 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #16 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg vil mye heller at de ansatte skal bruke tid på barna enn å skrive dagsrapport(!) om hvert barn. En slik dagsrapport er for foreldre, og gjør ikke barnehagedagen bedre for barna, men verre (siden de ansatte bruker tid på pc-en i stedet for barna). Anonymkode: 1194e...112 De skriver én melding for hele avdelingen på mobilen. Typ: I dag startet vi med samling der vi leste eventyret om bukkene brise. Mye fin lek i grupper på formiddagen; det gikk i klosser, biler og butikk. Fiskegrateng til lunsj før vi gikk ut i solen. De fleste synes det var veldig godt, alle smakte. Ute var syklene populær og mange ble med i en lek der de reiste til Australia med den store dissen. Frukten tar vi ute og blir ute resten av dagen. Takk for en fin dag, husk tur i morgen, vi går fra barnehagen kl 9.15 Dette tok meg ikke mange minuttene å skrive og gjør det for meg sm mor mye enklere å ikke får snakket med en voksen under henting. AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Dagsrapport? Skriftlig? Vi tar en prat når vi henter, det er det eneste vi får av rapport. Går på småbarn. Vil mye heller at de er med barna enn å trykke ting inn i en app! Anonymkode: cd42d...142 Jeg foretrekker faktisk at de bruker noen minutter i to-tiden med full bemanning enn at alle foreldre skal «ta en prat» når det er én voksen igjen på avdelingen. Praten får jeg de dagene det er overskudd til det, ikke hver dag Anonymkode: 03ff7...94d 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #17 Skrevet 25. august 2022 Hva med og spørre barnet ditt når dere er i barnehagen? Kanskje det er lettere og huske når man står oppi det? Ellers må du bare ta initiativ til og snakke med de ansatte om du har behov for det Anonymkode: 2fb3a...11c
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #18 Skrevet 25. august 2022 Dette må du venne deg til TS. På skolen er det kun tilbakemeldinger på elevsamtaler og eventuelt hvis det er noe annet. Bruk heller tiden i garderoben og nevn at du gjerne ønsker litt mer info om dagen. Men de har mer enn nok å gjøre. Hver glad de bruker tiden på barna og ikke på mykid 😊 Anonymkode: ef858...14b 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #19 Skrevet 25. august 2022 Jeg fikk inntrykk av at de ansatte heller ville skrive et lite felles avsnitt på mykid per dag enn å ramse opp masse til hver eneste forelder som henter. Da går henting mye kjappere om man kun trenger eventuelle individuelle beskjeder, ikke full rapport fra dagen. Og det er lett å snakke med barna om hva de har gjort ila dagen ut fra det som står i rapporten. Anonymkode: 3d015...fda 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #20 Skrevet 25. august 2022 What. Du mener altså at en voksen skal ta seg fri fra å være med barna for å sette seg ned og skrive hva ungen din har gjort og spist og sagt i løpet av en dag? Wow. Anonymkode: 644e6...435 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå