Gå til innhold

Kan jeg gi 9 mnd baby 1 års flaskemat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 9 mnd gammel baby som har blitt ganske flink til å spise fast føde 4 måltider om dagen. Hvis vi spiser middag som også h*n kan spise (potetmos, grønnsaker som er most, etc) får h*n det. Men det er ikke alltid jeg har mulighet til å lage en egen middagsrett til babyen hvis vi spiser "voksent" som taco, wok, e.l. Da blir det som regel middagsglass. Det har vært lite populært hittil - frem til samboer kjøpte feil glass. Han skulle egentlig kjøpe 8 mnd+, men kjøpte i stedet 12 mnd+. Dette ser den lille ut til å like mye bedre enn 6 og 8 mnd glass. Kanskje det er mer smak i dem?

Så da lurer jeg på, er det ok å gi middagsglass på 12 mnd+? H*n er som sagt bare 9 mnd. Har det noe å si for ernæringen eller fordøyelsen?

Anonymkode: 56f22...42d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ernæringsmessig har det nok ikke så mye å si, forskjellen er nok at det er mer biter i 1 årsmaten. Mulig at det også er litt salt, så vær obs på det.

Anonymkode: e60bd...1a2

• Liker 1
Skrevet

Her har vi gitt alt fra 8-9 mnd alder. Eneste de ikke skal ha før 12 mnd er honning! og kanel skal begrenses, samt riskaker/rismelk er ikke egnet for barn under 6 år  :) Melkeprodukter, egg, nøttepålegg, skalldyr, kjøtt, fisk, alt av grønnsaker og krydder er trygt :) Vi ga ofte middagsglass som var beregnet på litt større barn, da hu ville ha mere biter og tyggemotstand :) aldri vært glad i grøt f.eks🤷‍♀️ 

Anonymkode: 7cfe8...1e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

riskaker/rismelk er ikke egnet for barn under 6 år 

Hvorfor?

Anonymkode: 70fbb...38a

Skrevet

Barnet ditt liker 12mnd-glasset bedre fordi det er større biter, kanskje? Større biter gir jo også litt mer smak. 

For øvrig; en på 9mnd kan fint spise både taco og wok. Begge mine har gjort det, da de i likhet med din har vært særs lite glad i barnematen 😅

Anonymkode: 4aea9...009

Skrevet

Jeg ville heller gitt det dere spiser. Taco og wok er helt fint. Min på 6 mnd spiser det nå. 

Anonymkode: 00f08...b47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...