Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips?

Anonymkode: 0fd7b...d73

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Jeg er introvert og jobber i helsevesenet.

Tenker selv om man er introvert kan man jobbe med det man ønsker. 

Skrevet

Jobbe natt i helsevesenet.

Anonymkode: 5cfae...846

Skrevet

Introvert som i introvert eller introvert som i "liker ikkje å halde meg til folk"?

Eg er introvert som fy men har trivdes utmerka både som kassadame og lærar. 

• Liker 5
Skrevet

Det man vil.

Anonymkode: 04643...9bb

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvor introvert er du? 

Anonymkode: b8cf8...c67

Skrevet

Jeg er introvert, men jobber med mennesker. Kjører skuespill hver gang jeg er på jobb og har blitt ganske flink til det. Det er bra trening for meg. Privat er jeg ikke like flink. Da er det så ille at jeg av og til lar mannen snakke for meg. Han er ekstrovert. Sikkert derfor han er perfekt for meg, for da vil jeg alltid havne i skyggen. 

Hvis jeg hadde fortalt kollegene mine om at jeg er introvert, så hadde de ledd av meg. De skulle bare visst.

Anonymkode: bb965...21b

• Liker 5
  • Hjerte 3
Skrevet

Noe du har lyst til å gjøre. 

Anonymkode: e725c...3ee

• Liker 2
Skrevet

Jobber i barnehage. Går fint det, men er utslitt når jeg kommer hjem. Trenger å være alene resten av dagen for å hente meg inn igjen. 

for min del hjelper det at det er de samme folkene hver dag, og ikke nye å ukjente jeg treffer på hele tida. Men fy søren jeg blir helt utmatta av å være sosial hele dagen!

Anonymkode: 73f5f...12f

• Hjerte 1
Skrevet

Er introvert, men fungerer fint i jobb. Så lenge det faglige ting eller høflighetsftaser f.eks hvordan været er går det fint.

Men så stopper det helt opp. Sliter i familieselskaper og vennerelasjoner. Har nesten ingen venner og klarer heller ikke få nye fordi jeg ikke klarer å nå frem eller andre inn.

Er ikke et stort problem for meg, da jeg trives best for meg selv.

Anonymkode: a5100...3cb

Skrevet

Jeg har en kontorjobb hvor 95% av min jobb gjøres foran PC så jeg kan ha jevnlig hjemmekontor. Kan også sitte med høretelefoner med musikk mens jeg jobber. 

Anonymkode: 490c5...dc6

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker å omgås folk, men den jobben jeg har nå, trives jeg ikke i. Jeg liker å gå på jobb, sette meg på plassen min og jobbe, og snakke med folk i lunsjen eller i gangen. Og en fest i ny og ne er jo gøy. Men problemet er at alle på jobben elsker at det skjer noe. De skal helst gå ut sammen hver helg, trene eller gjøre ulike aktiviteter, spise lunsj ute, dra på frokostseminarer osv.osv. Det blir seriøst for mye for meg og jeg blir stressa og føler jeg faller helt utenfor. TS

Anonymkode: 0fd7b...d73

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg jobber i administrasjonen i kommune og har mest kontakt med folk via mail, ikke telefon. Har hjemmekontor og kan høre på musikk mens jeg saksbehandler. 

Anonymkode: f0de4...029

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

1/3 av befolkningen er introvert, og du finner introverte i alle mulige yrker. 

Jeg er introvert og jobber som utvikler. Mannen er introvert, og jobber som hms-leder. Min mor er introvert, og jobber som lærer. Søsteren min er introvert, og jobber som lege. 

Anonymkode: 8394e...3b9

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker at du kan jobbe i de fleste kontorbaserte yrker uten direkte kundekontakt, men velg arbeidsgiver nøye slik at du kan få mest mulig hjemmekontor og ikke ender opp på en arbeidsplass hvor leder krever at alle møter på kontoret «fordi det er så trivelig at det er litt folk der». 
Et miljø for det ikke er stadige krav om middager ute etter arbeidstid, lønningspils osv. er også en fordel. 

Anonymkode: a1532...9be

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tenker at du kan jobbe i de fleste kontorbaserte yrker uten direkte kundekontakt, men velg arbeidsgiver nøye slik at du kan få mest mulig hjemmekontor og ikke ender opp på en arbeidsplass hvor leder krever at alle møter på kontoret «fordi det er så trivelig at det er litt folk der». 
Et miljø for det ikke er stadige krav om middager ute etter arbeidstid, lønningspils osv. er også en fordel. 

Anonymkode: a1532...9be

Jeg er introvert og har en jobb med masse mennesker, lite hjemmekontor, sosialt miljø og arrangementer (uten krav om å delta da). Jeg stortrives på jobb og med det sosiale. Jeg trenger bare litt tid for meg selv her og der! 

Anonymkode: 0befb...216

• Liker 1
Skrevet

Synes det blir feil å kalle et menneske introvert.

Er nok litt misforstått, de fleste liker tid for seg selv for å koble av. Ikke bli stimulert av noe/noen, bare slappe av og hvile.

Anonymkode: 823c9...55a

Skrevet

Jeg er advokat. Jobben innebærer mye kontakt med klienter, myndigheter, domstoler osv.., men alt er rollespill/upersonlig, og funker derfor fint for en introvert.

Anonymkode: 478bf...698

Skrevet

Alle skjønner vel at introverte kan være like gode sykepleiere, pedagoger eller kassadamer som ekstroverte. Poenget er vel mer at en som er introvert vil måtte bruke mye mer energi på å komme gjennom dagen i sosiale yrker enn en som er ekstrovert.

Jeg jobbet mange år i institusjon, tett på brukere og kollegaer. Det gikk helt fint det, trivdes egentlig godt og trodde jeg hadde det bra. Gikk på en slags vegg etter 10 år, tok ny utdannelse og jobber nå i økonomi. Alle arbeidsoppgavene mine er på skjerm og jeg har stort sett hjemmekontor. Jeg har SÅ mye mer energi enn tidligere! Nå orker jeg faktisk gjøre ting på ettermiddag/helg og ikke minst er jeg mye blidere. Min samboer har påpekt denne forandringen flere ganger.

For meg var det hvertfall helt riktig å bytte til en jobb hvor jeg kan holde på i fred og ro, selv om jeg gjorde en god jobb i den sosiale jobben også.

Anonymkode: 94793...044

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Såkalt introverte kan jobbe med hva som helst, kanskje med unntak av oppsøkende salg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...