Gå til innhold

Hvor mye over vindu skal gardinstang henge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg har kjøpt for lange gardiner… Takhøyden er kun 240 og jeg har kjøpt gardiner som er 230 cm. Skal jeg plassere gardinstangen 10 cm fra tak slik at gardinlengden henger nesten ned i gulvet? Eller bør jeg bytte gardinene og finne 220 i stedet? 

Anonymkode: c999e...ee8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kan jeg alt om, og jeg ville heller brukt Gütermann HT2 tekstillim enn sømfix. Mye enklere. Men jeg har likevel lyst å slippe. 

Hvor langt ned fra taket eller over vinduslist bør gardinstang henge? (Det er ikke så veldig stor avstand fra vinduslisten her og opp til taklist.

Skrevet

Det er et spørsmål om smak og behag og trender. Heng dem der du vil. 

Anonymkode: 2c84f...8a6

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på om du har skinner eller stenger. Skinner kan du henge i taket om du vil. Stenger henger jeg litt over lista. Mål fra gulvet og opp, du bør ikke ha gardinene så de treffer gulvet, da drar de med seg alt av støv og dritt fra gulvet.

Anonymkode: 43320...69e

• Liker 1
Skrevet

Gardiner kan fint henge helt opp mot taket. Lav stand får rommet til å virke lavere.

Anonymkode: 98e0d...8a7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer an på om du har skinner eller stenger. Skinner kan du henge i taket om du vil. Stenger henger jeg litt over lista. Mål fra gulvet og opp, du bør ikke ha gardinene så de treffer gulvet, da drar de med seg alt av støv og dritt fra gulvet.

Anonymkode: 43320...69e

Googlet litt for å se bilder som viser plassering gardinstang (vi har gardinstang). Noen henger dem helt oppunder taklisten. Det kan i grunnen bli fint her og, selv om jeg ikke normalt ville hengt dem så høyt. Det er bare ca 20 cm fra taklist til vinduslist. Må vel prøve meg fram. Vi har pusset opp og fikset veggene. Skal henge opp stengene på nytt når vi har fått på vinduslister. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gardiner kan fint henge helt opp mot taket. Lav stand får rommet til å virke lavere.

Anonymkode: 98e0d...8a7

Hmm… interessant det med lav stang. Kanskje vi henger dem opp til taklist…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...