Gå til innhold

Er dette tegn på magesår eller noe annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har smerter som sitter på et bestemt punkt like under puppene, litt til venstre for midten av magen min. Det er en litt sviende skarp smerte. Tror ikke det er noe muskulært.  Har svært mye stress i livet som søvnløs småbarnsmor, men lever ellers relativt sunt med lite alkohol og ingen røyking. Smertene kommer og går gjennom dagen uavhengig av om jeg spiser eller drikker. De varer noen sekunder hver gang. Har ingen andre symptomer, refluks eller noe. 

Drar til legen om det ikke gir seg men har  noen hatt lignende og funnet ut hva det er? 

Anonymkode: 0f731...0cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan godt være luft i magen som gjør det. 

Anonymkode: 44a8b...326

Skrevet

Smerter i mellomgulvet som du beskriver er det fremste symptomet på magesår. Er det verst når du er sulten? Det er typisk. 

Dersom du blir fort mett når du spiser, er tidvis kvalm og/eller har halsbrann ville jeg fått utført en gastroskopi. 

• Liker 1
Skrevet
Sirinna skrev (1 minutt siden):

Smerter i mellomgulvet som du beskriver er det fremste symptomet på magesår. Er det verst når du er sulten? Det er typisk. 

Dersom du blir fort mett når du spiser, er tidvis kvalm og/eller har halsbrann ville jeg fått utført en gastroskopi. 

Er det som er så rart: Merker ingen forskjell på om jeg har spist eller ikke, og ingen andre symptomer. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det som er så rart: Merker ingen forskjell på om jeg har spist eller ikke, og ingen andre symptomer. 

ts

Gi det en uke, om det ikke har gitt seg oppsøk fastlege

Skrevet

Magesår er ikke bare lett smerte i noen sekunder nå og da. Det er inntens smerte hver gang du beveger deg eller spiser noe som ikke er helt nøytralt.

Du vet det når du har det, smerten du har er nok bare strekk, luft eller noe annet.

Anonymkode: 05808...7d0

Skrevet

Hadde sviende smerter rett over navlen, smerter på høyre side, kraftig diare i mange måneder, ingen smerter om jeg ikke spiser, null energi, vekttap. Da hadde jeg betennelse i magen som kunne føre til magesår. 

Anonymkode: 4a794...d7a

Skrevet

Takk for innspill folkens.

I natt var smertene der igjen, men i dag kjenner jeg ingenting. Krysser fingrene for at det ikke kommer tilbake. Ble litt skremt, da jeg aldri har hatt smerter der før.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...