Gå til innhold

Ungen klør noe intenst i underlivet 😫

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er fullt mulig å ha eksem (og andre hudlidelser) i underlivet også, siden hun alt har det andre steder på kroppen.

Hudlege?

Anonymkode: 3d1f8...dfe

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
13 hours ago, Mizzy said:

Barnemark kan krype inn i tissen også. Vermox er å få kjøpt uten resept. Hele fam bør behandles. Er hun rød? Sopp er ofte rødt, men prøv daktacort istedenfor canesten. 

Kanskje greit å få det bekreftet og ha litt innsikt i medisinsk historikk før du begynner å fjern-behandle fremmede barn?

Anonymkode: 01fe0...569

• Liker 2
Skrevet

TS: Dra til barnelegen, ikke få diagnoser og baser behandling ut fra googlesøk gjort av fremmede på forum! 

Anonymkode: 01fe0...569

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei. 

Det er først da man sitter med lommelykt på natta og plukker mark ut av barnets kroppsåpninger at man kjenner at morskjærligheten faktisk er uendelig stor. 😂

(Markmiddel tar marken, men det tar et døgn eller to før alle dør, og så klekkes jo nye egg før runde to).

Marken har forresten et spesielt livsløp. Den lever som voksen i tykktarm og endetarm. Men egga må klekkes i tynntarmen, så kryper ut av endetarmen på natta og legger egg i underlivet til menneskene .

Dette klør. Og så klør man seg, får egg under neglene. Eggene fester seg da feks på dørhåndtak el, og så tar noen på dørhåndtaket og senere tar folk fingrene i munnen. Og vipps er eggene på vei til tynntarmen 🤪

Anonymkode: 15a2d...415

🤯😭😭😭😭😭 glad ingen av mine barn har hatt 🤢

Men ja, jeg kjente godt på morskjærligheten da jeg tok avføringsprøver av min 12-åring for litt siden fordi han hadde fått parasitt i magen 🥲

Anonymkode: 5eae8...46b

Skrevet
On 8/24/2022 at 8:19 PM, tangent said:

Høres ut som mark. Men rart om legen ikke foreslo det.

Han tenker sopp som kan hende  om barnet dusjes ofte og det blir ikke tørket grundig så det blir fuktig nede.

Anonymkode: a025c...51d

Skrevet

Min datter hadde samme problem da hun var rundt 4 år. Var helt grusomt. Var hos lege så mange ganger, tok utallige urinprøver som ikke viste noe galt. Ble henvist til urolog på sykehuset, blodprøver osv. Var så redd for å bli beskyldt for seksuelt misbruk innimellom, ettersom plagene kun var om natten og de ikke fant noen årsak. En natt satt jeg og googlet i desperasjon for å hjelpe henne og fant et eller innlegg om barnemark. Dro til legen og fikk bekreftet at det VAR barnemark, fikk tablettkur og problemet forsvant. Er fortsatt sjokkert over at ingen av legene og spesialistene tenkte på dette, iom at det er så vanlig. Jenta mi plagdes med dette i 2 år. Veldig gjenkjennelig med at plagene kommer om natten. Da kryper marken frem og rundt skjedeåpningen. Please sjekk dette 🙏

Anonymkode: 731b2...6de

• Hjerte 1
Skrevet

AnonymBruker skrev (På 25.8.2022 den 16.07):

Og til dere andre, mark klør i RUMPA ikke i underlivet. Har hatt mark flere ganger, dessverre - og det klør ikke i underlivet.

Anonymkode: 9e4f1...485

Nei, det er feil, de kan krype fram på jenter. 

Anonymkode: 5cff8...de5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.8.2022 den 16.09):

Æsj!! Har hatt mark flere ganger som barn og en gang som voksen, aldri opplevd dette. Bare at det klør i selve rumpa. Hvis du har fått mark som kryper inn i tissen så har du hatt mark relativt lenge, for da har de blitt mange!! 

Anonymkode: 9e4f1...485

Altså, mark er aldri noe særlig, ikke si æsj bare fordi noen er uheldig og får dem i underlivet også. Og det står som et mulig symptom på jenter med mark, ikke noe om at det må være mange. Jeg tror ikke det var så mange, for det tok litt tid å finne ut av det selv om de voksne sjekket, så det var ikke så lett å se. 

Anonymkode: 5cff8...de5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.8.2022 den 20.30):

Ikke rompa, men "inni tissen" sier jenta. Bruker nattbleie. Er 4 år. Har bedt om ny time nå som 1 uke med canesten ikke har hatt virkning.

Anonymkode: 9d853...c7b

En tidligere nabo av meg hadde samme problemet selv, + begge hennes døtre. De klødde noe vanvittig i underlivet og mellom kjønnsleppene. Det viste seg at det skittbillige toalettpapiret de brukte var årsaken til kløen. Det gjaldt bare de kvinnelige medlemmene i familien, ikke sønn og far i huset, ettersom de mannlige ikke tørker seg i underlivet på samme måte som kvinner gjør når vi har tisset.

De byttet ut dopapiret til et skikkelig et av kvalitet, betalte heller litt mer, og kløen forsvant på magisk vis.

Jeg ville prøvd et annet toalettpapir var jeg deg, og sett om noe skjedde...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje hun har begynt å reagere på bleien? Siden det er bare når hun har bleie hun klør i bleieområdet? Datteren vår har atopisk eksem og noen bleier kunne hun få elstremt kløe av

Anonymkode: c4959...5a6

Skrevet

Eller at det blir mye varme og fukt når hun har på bleie også klør hun. Legge en kompress mellom kjønnsleppene og få en krem/salve som hjelper? Slutte med bleie om natta og bruke bomullstruser. Eller Kanskje barnemark som har krøpet frem i vagina? De klør kun om natta, fordi de sover om dagen

Anonymkode: c4959...5a6

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Min datter hadde samme problem da hun var rundt 4 år. Var helt grusomt. Var hos lege så mange ganger, tok utallige urinprøver som ikke viste noe galt. Ble henvist til urolog på sykehuset, blodprøver osv. Var så redd for å bli beskyldt for seksuelt misbruk innimellom, ettersom plagene kun var om natten og de ikke fant noen årsak. En natt satt jeg og googlet i desperasjon for å hjelpe henne og fant et eller innlegg om barnemark. Dro til legen og fikk bekreftet at det VAR barnemark, fikk tablettkur og problemet forsvant. Er fortsatt sjokkert over at ingen av legene og spesialistene tenkte på dette, iom at det er så vanlig. Jenta mi plagdes med dette i 2 år. Veldig gjenkjennelig med at plagene kommer om natten. Da kryper marken frem og rundt skjedeåpningen. Please sjekk dette 🙏

Seksuelt misbruk??? Ts: har aldri vært i mine tanker at det skulle være det. Har vært hos legen. Fikk beskjed om å bruke kortison-salve.

Skrevet

Ts: Sjekket for mark. Fant ingenting.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Seksuelt misbruk??? Ts: har aldri vært i mine tanker at det skulle være det. Har vært hos legen. Fikk beskjed om å bruke kortison-salve.

Nei, nei, ikke i mine heller, men vi holdt på med dette i 2 år, de fant ingenting og da ble jeg redd for at legen skulle tro dette ettersom jenta kun hadde vondt om natta. Bare tull og tenke selvfølgelig, men det var en frustrerende tid. Vi fikk en spesiell tape av legen for å feste over rumpehullet hennes om natta. Marken ville da sette seg fast i det, og det gjorde den. Jeg fant aldri noe mark når jeg sjekket selv. Uansett hva det er, lykke til.

Skrevet

Det er barnemark. Gå til legen igjen og be om ordentlig hjelp. 

Anonymkode: 9c1da...22c

• Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er barnemark. Gå til legen igjen og be om ordentlig hjelp. 

Anonymkode: 9c1da...22c

Hvordan kan du vite det. Har ikke sett noe der. Har lyst opp med lommelykt, så ingenting der. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan kan du vite det. Har ikke sett noe der. Har lyst opp med lommelykt, så ingenting der. Ts

Ikke meg du siterte, og ingen kan selvfølgelig vite helt sikkert, men det er typisk for barnemark at det gjør vondt om kvelden og natten, fordi det er når ungen går til ro at marken kommer frem. Hvis det hadde vært eksem, allergi mot dopapir etc, så ville ikke plagene begrenset seg bare til kvelden og natten. Dette er typisk for barnemark og det er svært vanlig i den alderen. Det er også vanlig at man ikke ser mark selv om man leter. Barnemark er i hvertfall såpass sannsynlig at jeg ville snakket med legen om det, og ikke begynt å eksperimentere med diverse salver. Det skal vare en tablettkur til så er det over.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke meg du siterte, og ingen kan selvfølgelig vite helt sikkert, men det er typisk for barnemark at det gjør vondt om kvelden og natten, fordi det er når ungen går til ro at marken kommer frem. Hvis det hadde vært eksem, allergi mot dopapir etc, så ville ikke plagene begrenset seg bare til kvelden og natten. Dette er typisk for barnemark og det er svært vanlig i den alderen. Det er også vanlig at man ikke ser mark selv om man leter. Barnemark er i hvertfall såpass sannsynlig at jeg ville snakket med legen om det, og ikke begynt å eksperimentere med diverse salver. Det skal vare en tablettkur til så er det over.

Jeg eksperimenterer ikke med salver,men tar det legen har foreskrevet. Tok også barnemark-kur for par uker siden. Ts.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg eksperimenterer ikke med salver,men tar det legen har foreskrevet. Tok også barnemark-kur for par uker siden. Ts.

Jeg fikk ikke med meg at du allerede hadde fått en kur mot barnemark hos legen, men mulig jeg ikke leste godt nok. Isåfall er det ikke barnemark da, men noe annet, så jeg håper dere finner det ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...