Gå til innhold

Ungen klør noe intenst i underlivet 😫

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan være eksem og da trenger du annen krem enn canesten.

Jeg klør som et uvær til jeg har smurt meg om kvelden et par-tre-fire kvelder etter hverandre og så går det ca en måned eller to før det klør igjen og jeg må smøre med salve med kortison. 

Vet ikke om det samme med barn som med meg som er voksen, og jeg har ikke noe eksem ellers.

Anonymkode: de1a8...f84

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg klør som et uvær til jeg har smurt meg om kvelden et par-tre-fire kvelder etter hverandre og så går det ca en måned eller to før det klør igjen og jeg må smøre med salve med kortison. 

Vet ikke om det samme med barn som med meg som er voksen, og jeg har ikke noe eksem ellers.

Men har du eksem på slimhinnene?

Anonymkode: 9d853...c7b

Skrevet

Tror du bør ta en tur tilbake til legen.

Barnemark er et alternativ, selv om ungen sier det kjør i tissen og ikke i rumpa.

Men det kan være andre ting. Barnet lider allerede av eksem, det kan man også ha i underlivet. Eller psoriasis.

Du trenger at legen undersøker barnet, og ikke bare sier «sopp» uten å ha sjekket noe mer.

Det kan godt være det bare er sopp, men da vil en prøve være nyttig for å kunne si noe om type sopp, for å finne noe som fungerer bedre enn canesten. 

Anonymkode: c9a59...914

• Liker 3
Skrevet

Vurderer du å venne henne av med bleie?

Anonymkode: 63bea...d3c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

😱. Du kødder???

Anonymkode: d6263...87b

Nei. 

Det er først da man sitter med lommelykt på natta og plukker mark ut av barnets kroppsåpninger at man kjenner at morskjærligheten faktisk er uendelig stor. 😂

(Markmiddel tar marken, men det tar et døgn eller to før alle dør, og så klekkes jo nye egg før runde to).

Marken har forresten et spesielt livsløp. Den lever som voksen i tykktarm og endetarm. Men egga må klekkes i tynntarmen, så kryper ut av endetarmen på natta og legger egg i underlivet til menneskene .

Dette klør. Og så klør man seg, får egg under neglene. Eggene fester seg da feks på dørhåndtak el, og så tar noen på dørhåndtaket og senere tar folk fingrene i munnen. Og vipps er eggene på vei til tynntarmen 🤪

Anonymkode: 15a2d...415

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ta på lommelykt og lys mens barnet sover. 

Barnemark kryper ut fra rumpa på natta, innimellom kryper de inn i skjeden. 

Dette. Jeg opplevde det som barn, det sved som ville f. i tissen, som jeg sa, men det var barnemark som hadde krabbet dit fra rumpa. Gjorde sinnsykt vondt i følsomme slimhinner 😵💫 Gikk over etter markkur. De kan plukkes ut, men det er også veldig vondt, det som hjalp best var å sette seg i badekaret med litt vann og få skylt ut dævelskapen. 

Anonymkode: 5cff8...de5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bra, da er det ikke lichen.

Anonymkode: d585c...09c

Strengt talt kan det være det. Det kan ta tid før flekkene utvikler seg. 

Anonymkode: 1c4c4...a2a

Skrevet

Barnemark kan krype inn i tissen også. Vermox er å få kjøpt uten resept. Hele fam bør behandles. Er hun rød? Sopp er ofte rødt, men prøv daktacort istedenfor canesten. 

Skrevet
55 minutter siden, Mizzy said:

Barnemark kan krype inn i tissen også. Vermox er å få kjøpt uten resept. Hele fam bør behandles. Er hun rød? Sopp er ofte rødt, men prøv daktacort istedenfor canesten. 

Inni der, liksom?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei. 

Det er først da man sitter med lommelykt på natta og plukker mark ut av barnets kroppsåpninger at man kjenner at morskjærligheten faktisk er uendelig stor. 😂

(Markmiddel tar marken, men det tar et døgn eller to før alle dør, og så klekkes jo nye egg før runde to).

Marken har forresten et spesielt livsløp. Den lever som voksen i tykktarm og endetarm. Men egga må klekkes i tynntarmen, så kryper ut av endetarmen på natta og legger egg i underlivet til menneskene .

Dette klør. Og så klør man seg, får egg under neglene. Eggene fester seg da feks på dørhåndtak el, og så tar noen på dørhåndtaket og senere tar folk fingrene i munnen. Og vipps er eggene på vei til tynntarmen 🤪

Nei og nei 🙈. Så glad jeg ikke visste dette da jeg fikk mark som barn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette. Jeg opplevde det som barn, det sved som ville f. i tissen, som jeg sa, men det var barnemark som hadde krabbet dit fra rumpa. Gjorde sinnsykt vondt i følsomme slimhinner 😵💫 Gikk over etter markkur. De kan plukkes ut, men det er også veldig vondt, det som hjalp best var å sette seg i badekaret med litt vann og få skylt ut dævelskapen. 

Herregud!!! Stakkars deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Herregud!!! Stakkars deg.

Ja, det var ikke gøy altså🤪 Men da lærte jeg det, så hvis datteren min får sånn vondt så slenger jeg henne i badekaret og prøver en markkur. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har du sjekket hva det er?

Anonymkode: d585c...09c

Skrevet

SOS??

Anonymkode: 8511b...267

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

SOS??

Anonymkode: 8511b...267

Sos? Ts

Skrevet

Jeg kunne ofte bli rød og klø veldig i underlivet når jeg var liten, og da hjalp det å smøre vaselin der. Dette handler nok om PH-verdi, TS - datteren din har kanskje fått såpe i underlivet når hun har dusjet/badet osv. man skal ikke vaske seg med noe annet enn vann der. 

Og til dere andre, mark klør i RUMPA ikke i underlivet. Har hatt mark flere ganger, dessverre - og det klør ikke i underlivet.

Anonymkode: 9e4f1...485

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Æsj!! Har hatt mark flere ganger som barn og en gang som voksen, aldri opplevd dette. Bare at det klør i selve rumpa. Hvis du har fått mark som kryper inn i tissen så har du hatt mark relativt lenge, for da har de blitt mange!! 

Anonymkode: 9e4f1...485

Skrevet

Ts: lege imorgen. Sjekket inatt. Så ingen mark. Svar kommer.

Skrevet

Om det ikke er mark, så kan du også teste inotyol. Funka på mi de gangene hun var sår i underlivet (de er ikke alltid så flink å tørke vekk tiss og sånt).

Anonymkode: 54011...792

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...