AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Min samboer jobber 4 uker på og 4 uker av. Dette gjorde han ikke når vi møttes, og jeg så egentlig aldri for meg å ha ett forhold med en slik jobb. Jeg jobber 100%, har en tung fysisk og psykisk krevende jobb som gjør meg sliten. Jeg må legge meg i normal tid for å ha energi. Han derimot har «ferie» i 1 mnd, og sitter derfor våken og spiller på kveldene. Han sover også lenger enn meg som er på jobb. Jeg sliter mye med søvnproblem og våkner ofte av han, og føler jeg går på underskudd hele tiden. Vi bor i en svært liten leilighet som er veldig lytt, og må gjøre dette frem til vi får kjøpt noe selv. Han har sagt til meg at jobben ikke er for alltid, men slik at han skal få betalt ned stor gjeld og vi skal kjøpe hus. Når vi engang får barn ville ha nok jobbe på land. Nå er jeg gravid, og plutselig sier han at det er uaktuelt at han skal jobbe på land senere i livet. Klarer ikke se for meg ett liv med barn og å være alene om alt, og at han skal komme hjem og ikke ha rutiner som igjen går ut over mine rutiner. Hvordan får folk dette til å fungere? I tillegg føler jeg meg ensom i forholdet. Vi finner svært sjeldent på ting, og jeg orker ikke ta initiativ lenger da han aldri er glad for å gjøre noe. Han tar heller aldri initiativ eller følger opp om jeg eksempel sier «skal vi ta en fjelltur i helga». Når jeg tar dette opp blir han sint og mener vi «er sammen hele tiden» fordi vi sitter inne og ser tv sammen. Dette livet gjør meg deprimert og er ikke hva jeg så for meg. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: c0dcc...831
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 Trodde dere hadde barn når jeg leste overskriften. Ser ikke helt hva som egentlig er problemet her. Anonymkode: e6b12...616 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 Her er ikke problemet offshorejobben, men mannen. Han tar jo null hensyn til deg. Jeg jobbet offshore, passet da på å ikke vekke han som skulle på jobb, og byttet jobb da jeg ble gravid. Han har masse tid til å finne på ting med deg, men gidder tydeligvis ikke. Vet ikke helt om du får endret ham… Parterapi? Anonymkode: 1c6da...23d 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trodde dere hadde barn når jeg leste overskriften. Ser ikke helt hva som egentlig er problemet her. Anonymkode: e6b12...616 Problemet er vell at vi får ett barn. Anonymkode: c0dcc...831 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her er ikke problemet offshorejobben, men mannen. Han tar jo null hensyn til deg. Jeg jobbet offshore, passet da på å ikke vekke han som skulle på jobb, og byttet jobb da jeg ble gravid. Han har masse tid til å finne på ting med deg, men gidder tydeligvis ikke. Vet ikke helt om du får endret ham… Parterapi? Anonymkode: 1c6da...23d Ja har tenkt på terapi men ser ikke for meg at jeg får snudd om hans tanke om denne jobben. Føler livet hadde vært enklere sammen om han hadde samme rutiner, og er livredd han bare kjører på med sine ting videre når vi får barn. Angrer på hele graviditeten nesten. Har bare grått i går. Virker som han ikke gidder finne på noe nei, men han er ute med kompiser støtt og stadig - noe som selvfølgelig også er viktig men jeg ønsker jo å skape ett liv/minner etc sammen. Ikke bare se på forholdet og huske at vi ser på tv. Anonymkode: c0dcc...831
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Problemet er vell at vi får ett barn. Anonymkode: c0dcc...831 Er du gravid? Anonymkode: e6b12...616
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du gravid? Anonymkode: e6b12...616 Ja skrev det i innlegget Anonymkode: c0dcc...831
Anim92 Skrevet 24. august 2022 #8 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du gravid? Anonymkode: e6b12...616 Det står da i hovedinnlegget.. 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #9 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Her er ikke problemet offshorejobben, men mannen. Han tar jo null hensyn til deg. Jeg jobbet offshore, passet da på å ikke vekke han som skulle på jobb, og byttet jobb da jeg ble gravid. Han har masse tid til å finne på ting med deg, men gidder tydeligvis ikke. Vet ikke helt om du får endret ham… Parterapi? Anonymkode: 1c6da...23d Skriver under på denne. Har også en mann offshore (i avstandsforhold, vel og merke). Han finner på ting de ukene han er hjemme og prioriterer familie, venner og meg. Det er mannen, ikke jobben. Anonymkode: 28ebb...b64 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #10 Skrevet 24. august 2022 Hvordan folk får det til å fungere med ene parten i offshorejobb? Jo, ved at den personen ikke er en hensynsløs tosk... Når man har barn så må offshorearbeideren tilpasse seg. Kan ikke sitte oppe om nettene og vekke de andre i huset, det går ikke. Anonymkode: 22da7...c3c 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #11 Skrevet 24. august 2022 Få mannen din til å jobbe deltid når han er på land. Anonymkode: d91e4...f2e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #12 Skrevet 25. august 2022 Offshore arbeidere er noen slasker når de er hjemme. Har bodd sammen med, og har barn sammen en av de. Jeg flyttet ut med barna. Anonymkode: 88486...316
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #13 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Offshore arbeidere er noen slasker når de er hjemme. Har bodd sammen med, og har barn sammen en av de. Jeg flyttet ut med barna. Anonymkode: 88486...316 Ikke alle som evner å omstille seg, nei 😕 Anonymkode: 22da7...c3c
frekvens Skrevet 25. august 2022 #14 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Offshore arbeidere er noen slasker når de er hjemme. Har bodd sammen med, og har barn sammen en av de. Jeg flyttet ut med barna. Anonymkode: 88486...316 Enkelte er kanskje det.. Jeg har jobbet 20 år på sjøen, de siste 15 årene offshore med 4:4. For at det skal fungere så må mor ha muligheten til å prioritere det som er viktig når jeg er ute og så kan jeg ta igjen det tapte når jeg er hjemme. Pga jobben min har jeg en tendens til å våkne før 0600 hver morgen, selv i helgene. Da tar jeg alltid morgenstellet så kan hun sove mer. Jeg har tross alt muligheten til å sove en time på dagen før ungene kommer hjem fra skolen. Siden jeg har lyst på mest mulig fritid har jeg så klart kjøpt robotstøvsuger som tar den jobben hver dag, ungene rydder etter seg selv og jeg er effektiv på kjøkkenet så middagen kommer på bordet på kortest mulig tid. Dette BURDE være oppnåelig for de fleste som synes partner også skal ha det best mulig. 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #15 Skrevet 25. august 2022 54 minutter siden, AnonymBruker said: Offshore arbeidere er noen slasker når de er hjemme. Har bodd sammen med, og har barn sammen en av de. Jeg flyttet ut med barna. Anonymkode: 88486...316 Du valgte en dust som også var offshorearbeider, nytter ikke å skylde på alle andre for det. Anonymkode: 1c6da...23d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #16 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Offshore arbeidere er noen slasker når de er hjemme. Har bodd sammen med, og har barn sammen en av de. Jeg flyttet ut med barna. Anonymkode: 88486...316 Snakk for deg selv! Jeg har bodd (og bor fremdeles) sammen med en offshore-arbeider som ikke er en slask når han er hjemme. Han har jobbet offshore i 20 år. Han har en normal døgnrytme, bidrar med husarbeid, gjør alt jeg ikke har fått gjort de ukene han har vært borte osv. Da barna var små var det også han som fulgte opp alt av skole og fritidsaktiviteter når han var hjemme. Til TS Det er ikke alle som trives med å være sammen med en som jobber rotasjon, men personlig har jeg ingenting i mot det. Men det er kanskje fordi jeg er sammen med en som bidrar på lik linje som meg selv, og i perioder også mer, når han er hjemme. Slik du beskriver det handler det ikke så mye om at han er borte på jobb, men at han ikke er "tilstede" når han er hjemme. Anonymkode: 07bfb...3f5 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #17 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Her er ikke problemet offshorejobben, men mannen. Han tar jo null hensyn til deg. Jeg jobbet offshore, passet da på å ikke vekke han som skulle på jobb, og byttet jobb da jeg ble gravid. Han har masse tid til å finne på ting med deg, men gidder tydeligvis ikke. Vet ikke helt om du får endret ham… Parterapi? Anonymkode: 1c6da...23d Skulle akkurat til å skrive det samme. Vi jobber riktignok ikke offshore. Men jeg har en jobb med mange reisedøgn, og han jobber turnus. Begge med opp mot 400 overtidstimer i året. Hvordan det går? God planlegging, raushet ovenfor hverandre, rutiner i hverdagen, gjensidig respekt, kjøpe oss ut av oppgaver. Det er en selvfølge at det er nattero ca 23-7, ingen slumring, ingen lys, ingen lyder. Om den ene trenger noe annet så gjelder headset, og sofaen. Det er en selvfølge at den som har fri tar unna i huset og drar lasset der, og at man med så travle dager tar unna det praktiske hjemme før man prioriterer egentid, trening eller skjerm. TS; at han endrer jobb kommer ikke til å endre noe. Da har du bare en hensynsløs slask gående hjemme hver dag, i stedet for 50%. Anonymkode: 739c7...c0d 1
Carrot Skrevet 25. august 2022 #18 Skrevet 25. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Her er ikke problemet offshorejobben, men mannen. Anonymkode: 1c6da...23d Dette! At han har fri turnus betyr IKKE at han har ferie, det betyr at han skal følge familiens rytme, delta i AS Familien og bidra hjemme. Det er ikke å spille halve natten og sove halve dagen, det er slik fjortiser gjør - eller noen få gamere.. det er rett og slett ikke greit så sant han ikke har tatt sin del av oppgavene hjemme. Jeg ville satt meg ned og forklart at det er etpar ting som må på plass asap, jeg forventer at han tar brorparten av husarbeidet når han er på fri, at han lager middag minst etpar dager i uka og han har ansvar for barnehage når han er hjemme på fri som et minimum for at dette forholdet skal kunne vare. Endret 25. august 2022 av Carrot 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #19 Skrevet 25. august 2022 Du har en samboer som jobber offshore. Med andre ord en samboer som bringer høy og god lønn hjem. Ikke klag. Dette er jo det dere kvinnfolk liker: menn som tjener godt! Anonymkode: 0aa02...4eb 1
frekvens Skrevet 25. august 2022 #20 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Du har en samboer som jobber offshore. Med andre ord en samboer som bringer høy og god lønn hjem. Ikke klag. Dette er jo det dere kvinnfolk liker: menn som tjener godt! Anonymkode: 0aa02...4eb Slutt med det pisspreiket 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå