Gå til innhold

Prøver å bli gravid - alkohol ved negativ test?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat startet å prøve på nummer to 😄 jeg skal få mensen på fredag, og tenker å teste meg lørdag morgen. På lørdag skal vi ha jobbfest, første gang siden før pandemien og jeg har veldig lyst til å ta et par glass vin eller tre denne kvelden. Høres kanskje fjortiss ut, men i realiteten har jeg ikke vært full på nesten tre år og ettersom at vi skal ha en ny babyperiode vil det jo sikkert bli en stund til neste gang 😛 Graviditetstester er jo 99,9% sikre ved ikm , så da lurer jeg på om det er trygt å drikke alkohol hvis testen er negativ, eller ville dere bare holdt dere helt unna for å være sikker? 😛 vi ble gravid på første forsøk med nummer en, men denne prosessen kan jo ta årevis også 😛 med andre ord, er det sånn at dere som prøver kun drikker alkohol når dere har mensen, eller ikm+negativ test også? :) 

Anonymkode: 9cc2b...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lev som vanlig til positiv test! 
Det er mange mange mange barn som har overlevd en fyllekule eller 15 før graviditeten ble oppdaget :) 

Anonymkode: 28401...d69

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lev som vanlig til positiv test! 
Det er mange mange mange barn som har overlevd en fyllekule eller 15 før graviditeten ble oppdaget :) 

Det er mange som overlever med føtalt alkoholsyndrom ja, men det betyr ikke at det er bra.

Anonymkode: c0784...481

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er mange som overlever med føtalt alkoholsyndrom ja, men det betyr ikke at det er bra.

Ro ned. Ved negativ test kan TS trygt drikke. 
Jeg hadde ivf forsøk og drakk også et par glass vin før positiv test. 

Anonymkode: bfcb9...94e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever som normalt frem til en eventuell positiv test eller symptomer! I mine forrige graviditet greide jeg hverken lukt eller smak av kaffe eller alkohol lenge før positiv test, regner med det samme skjer om jeg skulle bli gravid en 3 gang. 😜

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ro ned. Ved negativ test kan TS trygt drikke. 
Jeg hadde ivf forsøk og drakk også et par glass vin før positiv test. 

Helt enig, men å anbefale en prøver å ta seg 15 fyllekuler før de tester er drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt enig, men å anbefale en prøver å ta seg 15 fyllekuler før de tester er drøyt.

Haha, les om igjen- jeg sa det er mange barn som har overlevd det, ikke at hun skulle gjøre det. Jeg anbefalte henne å leve som normalt til positiv test. Noen brukere her inne leser virkelig bare det di vil lese 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Du kan ikke gi et embryo på et par uker føtalt alkoholsyndrom. 

Hvis embryoet blir skadet så tidlig i svangerskapet så vil skadene være så store at det ender med abort. 

FAS/FAD kommer senere i svangerskapet enn ved ventet menstruasjon. 

(Jeg mener ikke man skal drikke i svangerskapet, men da får du heller argumentere for sjansene for abort, og ikke noe som ikke kan skje på et så tidlig stadium).

Anonymkode: a95a9...dbd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan ikke gi et embryo på et par uker føtalt alkoholsyndrom. 

Hvis embryoet blir skadet så tidlig i svangerskapet så vil skadene være så store at det ender med abort. 

FAS/FAD kommer senere i svangerskapet enn ved ventet menstruasjon. 

(Jeg mener ikke man skal drikke i svangerskapet, men da får du heller argumentere for sjansene for abort, og ikke noe som ikke kan skje på et så tidlig stadium).

Anonymkode: a95a9...dbd

Sannsynligvis vil de som tenker det er bra og normalt å ta seg 15 fyllekuler over 2-3 uker ikke stopper der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere, litt beroligende å høre at et par glass er ok når man tester negativt :) TS

Anonymkode: 9cc2b...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Sannsynligvis vil de som tenker det er bra og normalt å ta seg 15 fyllekuler over 2-3 uker ikke stopper der.

Men ingen har anbefalt henne det. Du tar ting alt for bokstavelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsning kan jo ha vært sen, og da tester man jo positivt senere. 

Uansett. Personlig er min mening at 1-2 glass ikke gjør skade. Men samtidig var spørsmålet jeg stilte meg selv; hva vil jeg føle om jeg står der med positiv test i handen noen dager senere? Og med den tanken var ikke alkoholen verdt det, for meg. 

Anonymkode: 8f1ae...7ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei jeg kjenner tok alltid hensyn tilfelle .. hun brukte langt tid på å bli gravid å tilslutt måtte hun bare gi seg med å la d styre livet.. er d en fest å masse alkohol -ta en test er den negativ er d såpass tidlig at selv en heroin misbruker ville ikke skade fosteret den dagen😅

Anonymkode: a787f...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved negativ test hadde jeg tatt en fest uten dårlig samvittighet :)

Jeg oppdaget ikke graviditeten med første før jeg var 13 uker på vei, og hadde drukket meg full en del ganger på de månedene. Alt gikk heldigvis bra med baby🥰 

Anonymkode: 0df09...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...