Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man vite hvilken lønn man får, hvem som er arbeidsgiver og hvor arbeidsstedet er før man går på intervju hvis man kommer gjennom et bemanningsbyrå?

Anonymkode: 1e389...16d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Får man vite hvilken lønn man får, hvem som er arbeidsgiver og hvor arbeidsstedet er før man går på intervju hvis man kommer gjennom et bemanningsbyrå?

Hva mener du? Hvis du kommer fra et bemanningsbyrå skal du ha minimum like vilkår som de som er fast ansatt. 

Anonymkode: 48ec7...0d0

Skrevet

Tenker du på intervjuet til bemanningsbyrået eller intervjuet til den mulige stillingen du er lagt ut til?

Anonymkode: 20d8d...192

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva mener du? Hvis du kommer fra et bemanningsbyrå skal du ha minimum like vilkår som de som er fast ansatt. 

Anonymkode: 48ec7...0d0

Ja, det vet jeg, men for eksempel for en jobb på et lager vet man ikke om den går under butikk eller grossist avtalen, iallefall ikke før man får vite hvem arbeidsgiver er.  

Jeg har ingen erfaring med bemanningsbyrå enda, men på annonsene jeg ser på Finn, så står det jo sjelden hvem arbeidsgiver er, eller særlig tydelig hvor arbeidsstedet er.  

At man har noenlunde peiling på lønnen (eller vet hvem arbeidsgiver er) og om det er kort/lang jobben mener jeg er vesentlig å vite før man eventuelt går videre med søknaden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tenker du på intervjuet til bemanningsbyrået eller intervjuet til den mulige stillingen du er lagt ut til?

Anonymkode: 20d8d...192

Er intervjuet for stillingen hos bemanningsbyrået, eller blir det direkte med arbeidsgiver?

Skrevet

Både ja og nei. 
Det kommer an på om de søker etter personell til spesifikke stillinger, eller om de søker generelt. 
Jeg har vært på intervju til helt spesifikk stilling og fikk vite det før jeg søkte, og jeg har vært til intervju hvor de hadde en stilling i tankene, men også var åpen for andre muligheter, da fikk jeg vite det på intervjuet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...