AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Jeg lurer fordi jeg er russisk. Men støtter på ingen måter det som skjer i Ukraina nå. De ukrainere jeg møter virker vennlige og overraskende nok glade og smiler masse. Jeg snakker med dem alle og har vennlig tone med dem. Har fortalt de at jeg er russisk men bare på papiret, fordi jeg føler meg egentlig norsk. Det skulle bare mangle etter å ha bodd i Norge i 20 år! Men jeg skeptisk, fordi landet jeg ble født i har gått til krig mot deres land. Og det er sikkert masse sinne og frustrasjon de sitter igjen med. Jeg skulle jo ønske at dette ikke skjedde. Men det er dessverre ikke opp til meg å bestemme. Anonymkode: bab2d...a02
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg lurer fordi jeg er russisk. Men støtter på ingen måter det som skjer i Ukraina nå. De ukrainere jeg møter virker vennlige og overraskende nok glade og smiler masse. Jeg snakker med dem alle og har vennlig tone med dem. Har fortalt de at jeg er russisk men bare på papiret, fordi jeg føler meg egentlig norsk. Det skulle bare mangle etter å ha bodd i Norge i 20 år! Men jeg skeptisk, fordi landet jeg ble født i har gått til krig mot deres land. Og det er sikkert masse sinne og frustrasjon de sitter igjen med. Jeg skulle jo ønske at dette ikke skjedde. Men det er dessverre ikke opp til meg å bestemme. Anonymkode: bab2d...a02 Tror ikke det er noe problem. Jeg jobber et sted der det er flere russere ansatt, og vi hat ukrainske flyktninger som kommer innom. Så vist jeg har sett, går dette helt fint. Russerne som jobber her er i mot krigen. Og jeg har sett ukrainske flyktninger og "norske" russere prate hyggelig sammen, Anonymkode: 95c25...086 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 Tja, alle russere jeg kjenner, ble kjent med dem under studietiden, og som bor i Norge, støtter Russland. Dersom de med mastergrad gjør det så antar jeg at de fleste gjør det, ser heller nesten ingen russerne som aktivt støtter Ukraina, men det finnes unntak. Jeg husker når Russland okkuperte Krim så var det en russer som kom med tilbud om å reise på ferie dit nå som det er russisk. Forkastelig. Anonymkode: 34016...03e 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 Det er ganske stor mediedekning rundt diskriminering av russiske i Norge nå. De fleste er sympatiske og klarer å skille mellom person og sak. Leit at du opplever denne problemstillingen. Du er ikke landet du kommer ifra, og det skjønner alle med litt vett i hodet. Anonymkode: 48d0d...7da
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tja, alle russere jeg kjenner, ble kjent med dem under studietiden, og som bor i Norge, støtter Russland. Dersom de med mastergrad gjør det så antar jeg at de fleste gjør det, ser heller nesten ingen russerne som aktivt støtter Ukraina, men det finnes unntak. Jeg husker når Russland okkuperte Krim så var det en russer som kom med tilbud om å reise på ferie dit nå som det er russisk. Forkastelig. Anonymkode: 34016...03e Det sier jo bare noe om din omgangskrets egentlig. Det er veldig mange russere i Norge som strekker seg utenfor din omgangskrets. Jeg kjenner flere russere med og uten mastergrad som overhodet ikke støtter Russlands angrep. Anonymkode: 48d0d...7da 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå