Gå til innhold

Hvor mye penger til storesøster for pass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Storesøster (23) som har flyttet ut og har samboer, skal passe lillesøster (9) hos seg selv fra torsdag til mandag i neste uke mens vi foreldrene er på en liten ferie. Vi har kjøpt inn alt av mat unntatt middag, hun disponerer vår bil mens vi er vekk, og de har ikke planer om aktiviteter som koster penger. 

Vi tenkte å vippse litt penger for å dekke middagsmat (lillesøster er ikke så storspist, så hun spiser kanskje halvparten av en voksen), og litt for bryet. 

Storesøster har snakket om at hun vil ha lillesøster på helgebesøk en stund nå for å henge og ha "jentetid", men det er først nå hun har plass (har bodd på studenthybel). Dette ble litt impulsivt, pluss at det blir litt mer enn en helg. 

Hvor mye tenker dere er passe å vippse? Er det nok med en 1000-lapp?

Anonymkode: efda9...a35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En tusenlapp høres greit ut. Det ville jeg gitt. Det dekker utgifter mer enn bra nok. Og det er søsteren hennes, så hun trenger vel ikke så veldig mye i betaling for "jobben", tenker jeg.

Anonymkode: aa0fc...01e

• Liker 1
Skrevet

Syns 1000 er fint viss mat og bil er dekket ja. Fint for storesøster å få føle seg litt voksen..  

Jeg passa yngre søsken mange ganger fra jeg flytta hjemmefra over langhelger og ville ikke ha penger for det 

Anonymkode: 25b7d...18e

• Liker 2
Skrevet

Enig med de andre! 

Anonymkode: 03765...34b

• Liker 1
Skrevet

Ok, det er fint at alle er enige. 😊👌 Da blir det 1000,- ❤️

Anonymkode: efda9...a35

Skrevet

Tenker en tusenlapp er greit, da dekker det ekstrautgifter hun måtte ha om hun vil ta med søsteren på noe i helgen også.

Skrevet

Av alle spørsmål… er folk virkelig så lite selvstendige at de ikke kan ta sånne avgjørelser selv?

Anonymkode: 01a0f...bdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...