AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Hjelp! Jeg har blitt bare mer og mere surrete. Føler jeg mister mer og mer kontroll over livet. Jeg roter bort koppen min på jobb, så og si hver dag. I går glemte jeg å lukke døra på bilen. Det var en kollega som sa fra at jeg drev og luftet bilen min. Jeg glemmer konstant hva jeg skal til å gjøre (hente post it lapper, hente saksa, skrive ut riktig serie med dokumenter, hente nytt filter og batteri til masken..). Skal jeg skrive timer, så må jeg jammengjøre det samme dagen ellers er det helt svart. Husker ingenting. Jeg sliter veldig med å planlegge hvordan jeg skal gjøre noe. Føles helt tomt oppi topplokket. Noen som kjenner seg igjen? Hva skjer med meg. Har nok surret litt fra før av, men absolutt ikke like ille som de to siste ukene her Anonymkode: cf57d...367
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 Sover du dårlig? Mye stress? Angst eller depresjon kan også gi problemer med konsentrasjon og hukommelse. Anonymkode: e7b0f...f43
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 Jeg ville gått til legen og tatt en helsesjekk. Kan f.eks være jernmangel etc. Anonymkode: 028e9...b95
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sover du dårlig? Mye stress? Angst eller depresjon kan også gi problemer med konsentrasjon og hukommelse. Anonymkode: e7b0f...f43 Sover sånn passe, får ca 5 og en halv time pr natt, og det er greit. Stress? Ja. Vil ikke si det er så nytt da. Det har vært mye stress en god stund nå. Angst of depresjon er heller ikke så nytt for meg. TS Anonymkode: cf57d...367
Million Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sover sånn passe, får ca 5 og en halv time pr natt, og det er greit. Stress? Ja. Vil ikke si det er så nytt da. Det har vært mye stress en god stund nå. Angst of depresjon er heller ikke så nytt for meg. TS Anonymkode: cf57d...367 Fem og en halv time er lite. Du bør prøve å få minst en time til. Søvnmangel kan gi seg uttrykk på mange måter, blant annet at man husker dårligere og blir distre. Hjernen har rett og slett ikke fått hvilt seg nok og ladet seg opp på ordentlig måte når den har fått for lite søvn, særlig om det foregår over tid. Prøv å få opptil sju timers søvn en lengre periode og se hvordan det går. I mellom tiden kan du bestille deg en legetime noen uker frem i tid, og så kan du heller avbestille den om økt søvn gjør deg bedre mentalt. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 Overgangsalderen? Anonymkode: f5691...6f6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #8 Skrevet 24. august 2022 5 og 1/2 time, er altfor lite! Kan godt hende at det er derfor - og når man får så lite søvn, så vil man eldres raskere, også. Men du kan jo få tatt noen blodprøver hos lege, for å utelukke vitaminmangler, osv. Anonymkode: 2f0bf...a1f 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #9 Skrevet 26. august 2022 Overgangsalder Tidlig dement Stress..sliten Corona Depresjon Anonymkode: 0b047...9d7 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #10 Skrevet 26. august 2022 Hvor gammel er du? Har du hatt korona? Anonymkode: 9b871...2f0
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #11 Skrevet 26. august 2022 On 8/24/2022 at 7:40 PM, AnonymBruker said: Sover sånn passe, får ca 5 og en halv time pr natt, og det er greit. Stress? Ja. Vil ikke si det er så nytt da. Det har vært mye stress en god stund nå. Angst of depresjon er heller ikke så nytt for meg. TS Anonymkode: cf57d...367 Da har du svaret der, vil jeg si. Stress blir bare verre for deg jo lenger du står i det. Og angst og depresjon i tillegg, da er det i hvertfall ikke noe å lure på. Anonymkode: e7b0f...f43 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #12 Skrevet 26. august 2022 Bruker du sovetbl? Jeg ble VELDIG glemsk da jeg i en periode tok dette. Anonymkode: 69664...f16
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #13 Skrevet 26. august 2022 Ta en tur til legen. En venninne av meg hadde det slik som deg og hun fryktet tidlig demens, men det var stoffskifte som var problemet. Det kan være så mangt, men det er legen som best kan hjelpe deg for å finne ut av hva som er problemet. Anonymkode: 24f3d...858 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå