AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Jeg lurer på om noen her vet hva sykehuset gjør for å forhindre blodtrykksfall ved epidural eller spinalbedøvelse før keisersnitt? Jeg bruker alltid lang tid på å komme meg etter blodtrykksfall og bekymrer meg for om det skal bli en dårlig opplevelse dersom jeg skal ha KS eller det dra veldig ut i tid dersom det blir blodtrykksfall på operasjonssalen. Anonymkode: 6a9ee...49d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 Vet ikke alle detaljer ved KS men du ligger iallfall flatt og får intravenøst væske, noe som begge hjelper mot blodtrykksfall. Anonymkode: 5f237...c92
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet ikke alle detaljer ved KS men du ligger iallfall flatt og får intravenøst væske, noe som begge hjelper mot blodtrykksfall. Anonymkode: 5f237...c92 Får man den intravenøse væsken før de begynner med epiduralen? Eller ser de an og avventer? Takker for svar😊 Anonymkode: 6a9ee...49d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 IV væske og kompresjonsstrømper på bena. Anonymkode: d78bd...ad0
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): IV væske og kompresjonsstrømper på bena. Anonymkode: d78bd...ad0 Hjelper faktisk disse tingene? Min medisinske kompetanse er ikkeeksisterende. Takk for svar😊 Anonymkode: 6a9ee...49d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 Det hjelper også å være i god fysisk form. Jeg fikk ikke noe blodtrykksfall og mistet bare 3 dl blod, og kirurgen var tydelig på at hun skulle ønske flere kvinner og gravide holdt seg i normalt god form så hadde hennes jobb vært så mye lettere. Enklere å komme seg etter keisersnittet også. Jeg var på bena etter tre timer. Anonymkode: 04f41...afd
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det hjelper også å være i god fysisk form. Jeg fikk ikke noe blodtrykksfall og mistet bare 3 dl blod, og kirurgen var tydelig på at hun skulle ønske flere kvinner og gravide holdt seg i normalt god form så hadde hennes jobb vært så mye lettere. Enklere å komme seg etter keisersnittet også. Jeg var på bena etter tre timer. Anonymkode: 04f41...afd Pga store plager og sykdom i svangerskapet har ikke dette vært mulig😔. Den eneste "fordelen" jeg kanskje har er at jeg var/er normalvektig. Anonymkode: 6a9ee...49d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #8 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det hjelper også å være i god fysisk form. Jeg fikk ikke noe blodtrykksfall og mistet bare 3 dl blod, og kirurgen var tydelig på at hun skulle ønske flere kvinner og gravide holdt seg i normalt god form så hadde hennes jobb vært så mye lettere. Enklere å komme seg etter keisersnittet også. Jeg var på bena etter tre timer. Anonymkode: 04f41...afd Forresten: Takk for svar😊 Anonymkode: 6a9ee...49d
Sirinna Skrevet 24. august 2022 #9 Skrevet 24. august 2022 Det er ganske vanlig å få blodtrykksfall både når epidural/spinal settes, og også underveis i keisersnittet. Derfor har de efedrin klar, så du får det intravenøst dersom de ser blodtrykket ditt dropper. Dette er rutine og ikke noe du trenger å undersøke noe mer eller gi beskjed til de om. Ikke noe å tenke på😊
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #10 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg lurer på om noen her vet hva sykehuset gjør for å forhindre blodtrykksfall ved epidural eller spinalbedøvelse før keisersnitt? Jeg bruker alltid lang tid på å komme meg etter blodtrykksfall og bekymrer meg for om det skal bli en dårlig opplevelse dersom jeg skal ha KS eller det dra veldig ut i tid dersom det blir blodtrykksfall på operasjonssalen. Anonymkode: 6a9ee...49d Dette har de full kontroll på. Du trenger ikke bekymre deg. Eler hvis du virkelig vil bekymre deg så er det masse skumlere ting enn blodtrykksfall du kan bekymre deg for. Jeg feks fikk minste dose med bedøvelse, men den holdt likevel på å gå over brystet mitt. Måtte kontinuerlig vise at jeg kunne bevege fingrene for dem. Det var ekkelt. Men forsåvidt ikke farlig. Anonymkode: 6d890...599
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #11 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette har de full kontroll på. Du trenger ikke bekymre deg. Eler hvis du virkelig vil bekymre deg så er det masse skumlere ting enn blodtrykksfall du kan bekymre deg for. Jeg feks fikk minste dose med bedøvelse, men den holdt likevel på å gå over brystet mitt. Måtte kontinuerlig vise at jeg kunne bevege fingrene for dem. Det var ekkelt. Men forsåvidt ikke farlig. Anonymkode: 6d890...599 New fear unlocked. Takk for svar. Tror jeg🙈 Anonymkode: 6a9ee...49d 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #12 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): New fear unlocked. Takk for svar. Tror jeg🙈 Anonymkode: 6a9ee...49d Dette går nok bra. Men at er keisersnitt ikke nødvendigvis blir et glansbilde det er jo mulig. Det er jo også mulig med alle fødsler. Anonymkode: 6d890...599
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #13 Skrevet 24. august 2022 Det er SÅ mye folk der som følger med konstant mens du er inne, anestesisykepleiere, anestesilege, kirurger, operasjonsykepleier ++ Dette er rutine for dem, og du skal ikke gå bekymre deg for hverken blodtrykksfall eller andre ting 😊 Som legen sa til meg « ved keisersnitt er de dobbelt så mange på operasjonssalen nettopp fordi det er 2 pasienter å ta vare på» så OM noe skulle skje så takler de det veldig fint! 🙂 Anonymkode: b07f2...4b4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #14 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Får man den intravenøse væsken før de begynner med epiduralen? Eller ser de an og avventer? Takker for svar😊 Anonymkode: 6a9ee...49d Det vet jeg desverre ikke. Men om du har lett for blodtrykksfall/ønsker å unngå det så si det til de. De har god kompetanse som flere her nevner😊 Anonymkode: 5f237...c92
Christina82 Skrevet 25. august 2022 #15 Skrevet 25. august 2022 Ryddet for nedsettende kommentar. Christina82, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå