Gå til innhold

Menn - hvor mange partnere er akseptabelt for aktuelle kvinner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

fransine skrev (På 24.8.2022 den 18.54):

Haha hun kan jo bare lyve på antall da 😅

Hvor mange hun har hatt FØR deg har du absolutt ingenting med.

Hvis løgnen blir avslørt, så kan det fort bety slutten for et forhold, og det kan være et par år inn i et forhold. Veldig risikabelt å lyve om, og noe det vil være naturlig å bekymre seg for at skal komme fram. Hvem vil bekymre seg for det over flere år, eller er det ikke så farlig om det blir slutt? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

norw skrev (3 timer siden):

Hvis løgnen blir avslørt, så kan det fort bety slutten for et forhold, og det kan være et par år inn i et forhold. Veldig risikabelt å lyve om, og noe det vil være naturlig å bekymre seg for at skal komme fram. Hvem vil bekymre seg for det over flere år, eller er det ikke så farlig om det blir slutt? 

Hvordan blir det avslørt? Tror du virkelig at du plutselig blir kontaktet av masse menn som viser deg bilder og andre bevis på at de lå med kona di før dere ble sammen? Og hvis du ønsker å kaste et godt forhold, gjerne med masse kjærlighet, felles barn, gode opplevelser sammen, på båten fordi du plutselig finner ut at kona hadde flere partnere før deg enn det hun sa - da burde du ikke være i et forhold. 

Anonymkode: fdb03...f3a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissIndependent45 skrev (6 timer siden):

Etter å ha lest denne tråden, regner jeg med at dere gutter setter de samme kriteriene for dere selv....

Det er sikkert noen som gjør det og noen som ikke gjør det. Det er tross alt masse preferanser eller krav kvinner og menn har som en ikke selv oppfyller. 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvordan blir det avslørt? Tror du virkelig at du plutselig blir kontaktet av masse menn som viser deg bilder og andre bevis på at de lå med kona di før dere ble sammen?

Det handler nok mer om at fortid ofte blir vanskeligere å skjule når en slipper noen inn på seg. De færreste av oss lever tross alt i et vakuum, men omgir oss med mennesker som kjenner og ser oss, lar oss påvirke av erfaringer og har gjerne adferd som virker som indikasjoner på annen adferd. 

Sitat

Og hvis du ønsker å kaste et godt forhold, gjerne med masse kjærlighet, felles barn, gode opplevelser sammen, på båten fordi du plutselig finner ut at kona hadde flere partnere før deg enn det hun sa - da burde du ikke være i et forhold. 

Nå vil nok sjelden en løgn om fortiden i seg selv være nok til å gå ut av et forhold, men om en begynner et forhold med å lyve om fortiden og hvem en er kan nok det sette ganske dype spor i relasjonen og skape en viss usikkerhet. Det tror jeg gjelder en rekke ulike tema, eksempelvis om en har hatt for vane å kjøpe sex men lyver om det. 

Endret av herzeleid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.8.2022 den 17.24):

Ble nysgjerrig på hva som er godtatt i dagens samfunn, i realiteten. 

Så premisset er at du møter en kvinne du vil ha et seriøst forhold, eventuelt dele resten av livet med. Hvor går din personlige grense for hvor mange partnere hun kan ha hatt før? Hva er helt ok, og hvor begynner det å gå en grense?

Anonymkode: e24a8...945

For noen er sex bare en ting man gjør for at det er en deilig ting, og man legger ikke noe mer i det

For andre er sex noe eksklusivt, noe som man ikke deler ut i øst og vest, men noe du ønsker å ha med noen som er helt spesiell for deg

Det er ikke sånn at det ene er feil, og det andre rett. Begge deler er personlige oppfatninger, og det nytter ikke å slå i hjel hverandre verbalt av den grunn. Så i den grad det finnes noe svar, så er det at man bør våre kompatible på dette punktet, hvis ikke har man noe som ligger der negativt og ulmer. 

Så finnes det også slike som meg, som har vært i en leir, men fant meg ikke til rette der, og har beveget meg over i den andre leiren. Kort fortalt, etter et lengre forhold som tok slutt, så hadde jeg en fase (når jeg var rundt 30) hvor jeg lå med ganske mange. Etter å ha holdt på slik en stund så ga sex meg kun en kortvarig glede, men jeg følte ingen ting etterpå. Så da fant jeg vel ut da, at sex for meg er mer enn bare et knull, og at jeg trenger at det ligger noe mer der, noe dypere der. Så jeg kan godt si at jeg i dag er i leiren hvor sex er en eksklusiv greie, som jeg kun ønsker å ha for noen som er noe ekstra for meg. Men med den bakgrunnen jeg har, så er det ikke noe poeng å kaste steinene i glasshuset mitt, så jeg skal ikke være dommer over andre..

Anonymkode: 324f0...f55

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvordan blir det avslørt? Tror du virkelig at du plutselig blir kontaktet av masse menn som viser deg bilder og andre bevis på at de lå med kona di før dere ble sammen? Og hvis du ønsker å kaste et godt forhold, gjerne med masse kjærlighet, felles barn, gode opplevelser sammen, på båten fordi du plutselig finner ut at kona hadde flere partnere før deg enn det hun sa - da burde du ikke være i et forhold. 

Enig her, men du har mange her som vil mene at hvis hun løy om dette, da kan hun lyve om alt. De vil til og med si at hele forholdet er bygget på en løgn og falske premisser. Det er mange, av begge kjønn, men særlig damer, som fint kan trylle både 4 og 5 høns av en fjær eller to. 

Anonymkode: 6b84c...7ea

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (4 timer siden):

Ville ikke tatt i en sånn type mann med ildtang engang. Om forholdet baseres på antall og fortid har vi bare rett og slett ikke de samme verdiene. En person kan være gull verdt selv om de har ligget litt rundt. Det er så mye annet man kan bekymre seg for.

Anonymkode: 05a67...c06

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så premisset er at du møter en kvinne du vil ha et seriøst forhold, eventuelt dele resten av livet med. Hvor går din personlige grense for hvor mange partnere hun kan ha hatt før? Hva er helt ok, og hvor begynner det å gå en grense?

I min alder har jeg vel et minimumstall på 10, men jeg hadde nok fokusert mere på om hun markedsfører at hun har hatt sex med få; at hun verdsetter seksuell dydighet. For da hadde vi hatt lite felles vi kunne bygge på.

Jeg skjønner ikke helt tanken om øvre grense.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ville ikke tatt i en sånn type mann med ildtang engang. Om forholdet baseres på antall og fortid har vi bare rett og slett ikke de samme verdiene. En person kan være gull verdt selv om de har ligget litt rundt. Det er så mye annet man kan bekymre seg for.

Anonymkode: 05a67...c06

Få forhold er nok basert på antall, men de fleste er nok basert på tillit.

Å ikke legge ut om fortiden sin er selvfølgelig greit, men om en konsekvent lyver og dekker til noe partneren viser interesse for men som likevel ikke trenger å være avgjørende gjør det kanskje noe med tilliten i forholdet når det avsløres. På samme måte vil det kanskje oppleves vanskelig om en finner at mannen en er sammen med, med de gode feministiske verdiene, har hatt for vane å kjøpe sex men løyet om dette. 

Det er en grunn til at en gjerne sier at ‘det verste var løgnen’. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

maks 5.

Det er som jeg ble fortalt en gang: En nøkkel som låser opp alle låser det er en "master key", Men en lås som låses opp av alle nøkler er bare en dårlig lås.

Anonymkode: f33b6...c2e

Det er så morsomt at dere ser på det som en evne når dere har sex sammen med damer. Når jeg tenker på all knullinga på jobben, er det ingen evner akkurat på det området, bare folk som koser seg 😅

Anonymkode: 1edad...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (35 minutter siden):

Å ikke legge ut om fortiden sin er selvfølgelig greit, men om en konsekvent lyver og dekker til noe partneren viser interesse for men som likevel ikke trenger å være avgjørende gjør det kanskje noe med tilliten i forholdet når det avsløres. På samme måte vil det kanskje oppleves vanskelig om en finner at mannen en er sammen med, med de gode feministiske verdiene, har hatt for vane å kjøpe sex men løyet om dette. 

Det er også lite tillitvekkende dersom partner viser vektig interesse for antall sexpartnere i fortiden. En slik type graving bærer i seg en tone av mistenksomhet. Til og med en påtatt nysgjerrig holdning er ofte enkelt å avsløre i det minste hvis man er menneskekjenner. Genuine samtaler om alt og intet skiller seg ut fra en gravende tilnærming nesten uansett. Man merker det like godt når det kommer til liksom undrende spørsmål som bunner i latent sjalusi.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kvinners evne til å emosjonelt manipulere menn så de får det de vil ha er ekstremt stor. Men synd det ikke fungerer med meg. 

Men tro meg når jeg sier det. Tar ikke lange tiden å se hvorvidt en kvinne har tatt gode valg her i livet eller ikke. Er så utrolig mye man kan se etter og ofte ser man iløpet av noen få sekunder hvorvidt hun er noe å satse på.

Anonymkode: dfa4c...2ed

Haha, her fortsetter det med bare tomme ord, som ikke betyr noenting🤷‍♀️🙈😅😅 Det er en type "mann" som slike ideer.

Anonymkode: 604dd...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (52 minutter siden):

Du kan ikke sammenligne en kriminell handling med frivillig, lovlig aktivitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er også lite tillitvekkende dersom partner viser vektig interesse for antall sexpartnere i fortiden. En slik type graving bærer i seg en tone av mistenksomhet. Til og med en påtatt nysgjerrig holdning er ofte enkelt å avsløre i det minste hvis man er menneskekjenner. Genuine samtaler om alt og intet skiller seg ut fra en gravende tilnærming nesten uansett. Man merker det like godt når det kommer til liksom undrende spørsmål som bunner i latent sjalusi.

Nettopp. Jeg har vært gift med en mann som var utrolig sjalu og fokuserte på hvor mange som er utro, hvor fort han hadde kastet meg ut av huset hvis jeg var utro og så videre. Sannheten var at han var utro selv så det sang. Når en mann er overfokusert på kvinnens seksuelle fortid, kan det for meg bety to ting: enten er han svært reaksjonær, eller så har han hatt seg med hele bygda selv.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha, her fortsetter det med bare tomme ord, som ikke betyr noenting🤷‍♀️🙈😅😅 Det er en type "mann" som slike ideer.

Anonymkode: 604dd...41f

Ja og du er en dame som lever i sin egen verden. Vi bør bare være enige om å være uenige. 

Anonymkode: dfa4c...2ed

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper hun har hatt bare partnere som har gitt henne gode erfaringer og minner, og ingen av det motsatte.

Jeg håper at erfaringene har gjort henne kåt, glad og sex-positiv.

Antall er tilnærmet uvesentlig.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irrelevant. Om damen er uaktuell som partner, har jeg funnet ut av det lenge før det er naturlig å snakke om "bodycount". Dessuten behøver jeg ikke å vite heller. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spør aldri en dame hvor mange hun har vært med, for jeg vil ikke like svaret sikkert. For meg blir over 10 stk for mye. Spesielt om det er nesten utelukkende one night stands.

Anonymkode: 7aae2...59e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du kan ikke sammenligne en kriminell handling med frivillig, lovlig aktivitet.

Det kan en helt fint, som du ser. Prøv heller å forklare oss hva du er uenig i. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ok, men jeg er ikke sikker på hva dette er ment å svare på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ok, hvilket kroppsspråk har ei dame med 50 partnere kontra ei med 15? Fortell gjerne, for jeg lurer virkelig. 

Hun føler f.eks ubehag når temaet kommer opp i en negativ kontekst.

Og det er ikke vanskelig å se på noen at de føler ubehag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...