Gå til innhold

Menn - hvor mange partnere er akseptabelt for aktuelle kvinner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ClausSaus skrev (34 minutter siden):

Men det vi diskuterer nå er antall.

"Et par partnere" nok kanskje et problem for dem som av en eller annen grunn ser etter en jomfru, men det vi snakker om her er ser jo åpenbart ut til å være hvordan menn vurderer et antall som begynner å bli stort?

Hvis du har hoppet fra kuk til kuk f.eks noen dusin ganger, og synes at dette har "tilført deg noe positivt", da er ikke sex det samme for deg som det et for meg. Og da ville jeg heller ikke vært interessert i noe seriøst med deg.

Hva er det så i dette du har "lært" av, som gjør folk som har avstått fra å ligge med kreti og pleti fremstår som "kjedelige" for deg?

Kort sagt, hva er det du snakker om?

Jeg har hatt fjorten partnere fordelt på 40 år. Min første partner var jeg trofast gift med i nesten 10 år. Etter skilsmissen (der de tre siste årene av ekteskapet ble tilbrakt i sølibat fordi mannen ikke ville ha meg lenger), ville jeg selvfølgelig ha sex og nærhet. Så synd at de tre mennene jeg har datet brukte meg for sex i en periode under påskudd om at de ville ha forhold. Så fulgte to samboerskap, og noen lette treff før jeg giftet meg med mannen. Så nei, jeg har ikke hoppet noe sted. 

Anonymkode: fdb03...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg kjenner faktisk ingen som har hatt 50 ONS, verken menn eller kvinner. Men jeg har selv et par partnere jeg kunne ha vært foruten (altså: feil), mens andre har tilført livet mitt noe positivt - enten ved at jeg har hatt positive opplevelser, eller at jeg lærte noe viktig. 

Det var jeg som skrev det, og for min del dreide det seg ikke om antall ONS. Jeg er 47 år så det har jo blitt noen partnere i løpet av årene, men INGEN av dem har vært ONS faktisk. Men jeg dømmer ingen selv om jeg ikke har gjort det. Føler akkurat som du, noen partnere kunne man vært foruten, andre har beriket livet. Er det ikke dette som er å leve da? Kanskje jeg har misforstått, men jeg er uansett glad for erfaringene jeg har gjort meg. Ser helst at min neste partner har endel livserfaring på godt og vondt også.

Anonymkode: 32ae6...a9e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
ClausSaus skrev (På 24.8.2022 den 18.59):

Ingen bestemt grense. Men snittet for kvinner har ihvertfall frem til omtrent våre dager lagt på rundt 7 seksualpartnere i løpet av livet.

Så… ikke over gjennomsnittet, kanskje?

Det høres lite ut. Det viktigste er vel uansett at hun ikke har noen kjønnssykdommer. Synes det er rart å spørre om så private ting fra fortiden. Sjansen er dessuten stor for at hun lyver hvis det er snakk om mange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste menn deltar ikke i slike tråder som dette. De som deltar i slike tråder er nok de menn som mener at antall tidligere partnere har noe å si. Derfor ikke rart at svar fra menn i slike tråder gjerne overlapper. 

PS! Det er også svar fra noen menn i tråden om at de ikke bryr seg, men de fleste som ikke bryr seg vil ikke delta, akkurat fordi de ikke er opptatt av temaet. 

Anonymkode: df6ad...33d

Det er en interessant teori, men den er også lett overførbar hvis du vil bevege deg utenfor slike tråder. Det er bare til å spørre menn, både i forhold og de som er utenfor forholdet: 

"Hva foretrekker du? At damen (din) har hatt 10-20 ekstra flere partnere før deg, eller akkurat slik som den er nå, hva nå enn det er?"

Avhengig av mannen og den sosiale sammenkomsten du spør etter vil du få en miks av svar, og ofte vil det være preget av det sosiale presset til å svare politisk korrekt: "Selvsagt bryr jeg meg ikke!"  Dette henger sammen med hva jeg sa: Å i hele tatt spørre eller å bry seg om hennes fortid kommer med en pris, og menn er ikke i en posisjon til å forhandle. Du vil faktisk bli dømt i stillhet for å være en usikker mann.

Vil du ha et ærlig svar, så kan menn svare anonymt, og svaret er mer en ofte en stemt: Heller færre enn flere.

Endret av umAxa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusbia skrev (Akkurat nå):

Det høres lite ut. Det viktigste er vel uansett at hun ikke har noen kjønnssykdommer. Synes det er rart å spørre om så private ting fra fortiden. Sjansen er dessuten stor for at hun lyver hvis det er snakk om mange

Du spør jo ikke… herregud! 😄

Dette handler om å danne seg et bilde av hvem du har med å gjøre. Det er ikke et intervju.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi bør ha nogenlunde likt livssyn, forventer jeg vel at de kun har hatt sex i seriøse forhold. Selv om uhell kan forekomme..

Anonymkode: a2d1d...cd8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

umAxa skrev (4 minutter siden):

Det er en interessant teori, men den er også lett overførbar hvis du vil bevege deg utenfor slike tråder. Det er bare til å spørre menn, både i forhold og de som er utenfor forholdet: 

"Hva foretrekker du? At damen (din) har hatt 10-20 ekstra flere partnere før deg, eller akkurat slik som den er nå, hva nå enn det er?"

Avhengig av mannen og den sosiale sammenkomsten du spør etter vil du få en miks av svar, og ofte vil det være preget av det sosiale presset til å svare politisk korrekt: "Selvsagt bryr jeg meg ikke!"  Dette henger sammen med hva jeg sa: Å i hele tatt spørre eller å bry seg om hennes fortid kommer med en pris, og menn er ikke i en posisjon til å forhandle. Du vil faktisk bli dømt i stillhet for å være en usikker mann.

Vil du ha et ærlig svar, så kan menn svare anonymt, og svaret er mer en ofte en stemt: Heller færre enn flere.

Eh, ja. Man vil jo ikke at ens nåværende partner skal høyne antallet partnere, nei. Så du lander jo på at alle menn egentlig skulle ønske at partneren ikke hadde hatt et sexliv overhodet, før ham.

Anonymkode: 1edad...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er et usunt trekk i samfunnet at forfall i sexual moral og normer glir ut. Når dekadensen, normløsheten og perversiteten tar over i et samfunn så går samf i oppløsning  som tidligere sivisilasjoner som gikk under pga seksuell dekadense og moralske forfall . Intet er nytt under solen.

Anonymkode: 983ea...7fa

Ja, dette er nok noe helt nytt 🙄

Anonymkode: 2fea6...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (21 minutter siden):

Du spør jo ikke… herregud! 😄

Dette handler om å danne seg et bilde av hvem du har med å gjøre. Det er ikke et intervju.

Nei. Og menn er ikke tankelesere. Du KAN tro at du ser forskjell på kvinner som har hatt 10 og 15, men det er svært stor sjanse for å bomme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Og menn er ikke tankelesere. Du KAN tro at du ser forskjell på kvinner som har hatt 10 og 15, men det er svært stor sjanse for å bomme. 

Forskjellen gjelder 5 vs 50, ikke 10 vs 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe spesifikt tall, men det er definitivt en faktor. Har stort sett falt for kvinner som ikke har levd utsvevde liv. Jeg liker de som er kjedelige og støtdige, som ikke drikker eller fester.

Det er ikke noe jeg går aktivt etter, men når jeg tenker meg om og ser bakover, så har det vært en viktig faktor for meg.

Anonymkode: d6eb2...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (1 minutt siden):

Hva med 5 vs 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med 5 vs 20.

En viss forskjell der også.

Men ikke så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ClausSaus skrev (9 minutter siden):

Du kan fortsatt bomme ganske grovt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som flere her allerede har gjort, det er ikke antallet i seg selv, men hva slags forhold til sex hun har. Det bør ikke være altfor ulikt mitt, derfor ville jeg tenke det var betryggende om hun som meg kun hadde hatt sex i faste forhold, og som meg må ha de rette følelsene for en person for å ønske å ha sex med vedkommende. Det handler om å være litt samme type på et område som er litt spesielt viktig og følsomt for noen av oss.

Det betyr ikke at jeg dømmer eller har noe imot de som har mer tilfeldig sex med fremmede og uten følelser involvert, men må bare slå fast at de ikke ville passe så godt sammen med akkurat meg. 

Det må jo være en ærlig sak. 

Anonymkode: 88cd6...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du kan fortsatt bomme ganske grovt.

Nei… men dere skjønner jo ikke hva det er snakk om.

Hvis en mann er smart (og sosialt intelligent) sørger han nøye for å observere dama han har møtt. Få med seg alt, og ta mentale notater, på leting etter trekk som motsier hverandre.

Over tid snakker vi om dusinvis av ting, små og store. I tillegg kan man etterhvert fremprovosere reaksjoner bevisst, og se nøye på hvordan hun reagerer og hvordan dette passer med slik hun har fremstilt seg.

Alle klarer å juge, men ingen klarer å leve fullt opp til løgnene i alle sammenhenger. Adferdsanalyse avslører lett løgn over tid.

Og ja: Damer lyver. Mye. Det er derfor slikt er nødvendig.

Endret av ClausSaus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ClausSaus skrev (20 minutter siden):

Hvis en mann er smart (og sosialt intelligent) sørger han nøye for å observere dama han har møtt. Få med seg alt, og ta mentale notater, på leting etter trekk som motsier hverandre.

Over tid snakker vi om dusinvis av ting, små og store. I tillegg kan man etterhvert fremprovosere reaksjoner bevisst, og se nøye på hvordan hun reagerer og hvordan dette passer med slik hun har fremstilt seg.

Alle klarer å juge, men ingen klarer å leve fullt opp til løgnene i alle sammenhenger. Adferdsanalyse avslører lett løgn over tid.

Så i stedet for å bli kjent med dama, driver mannen spill på spill på spill for å avsløre hennes antall. Som det eneste viktige i livet. Akkurat. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (22 minutter siden):

Det er veldig mange damer, som menn, som har en veldig heftig periode tidlig i livet, men som så finner ut at det ikke er noe særlig, og blir veldig selektiv og rolig. Når du da treffer henne i den mer modne og rolige fasen er det hva du observerer, ikke hva hun tidligere har gjort. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er veldig mange damer, som menn, som har en veldig heftig periode tidlig i livet, men som så finner ut at det ikke er noe særlig, og blir veldig selektiv og rolig. Når du da treffer henne i den mer modne og rolige fasen er det hva du observerer, ikke hva hun tidligere har gjort. 

Nettopp. Min søster har hatt svært utsvevende ungdomstid. Nå i alder av 44 år er hun avholds, har hage og hund som hobby, og er umulig å få med på fest. Hun kler seg i sportsklær og bruker ikke sminke. Så menn som Claus hadde tatt henne for å være nesten jomfru, når antallet egentlig har bikket 40. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Feil. Det holder å f.eks bare droppe et utsagn på riktig tidspunkt om hvor ekkelt er å ligge rundt, og så følge nøye med på om hun begynner å blunke hyppigere, svelge oftere, bryter øyenkontakten, blir stivere i blikket, tar seg til ansiktet, plasserer armene foran overkroppen, vender føttene bort fra deg, osv.

Rett og slett telle antall tegn på plutselig ubehag.

Blir antallet vesentlig har du svaret ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...