Gå til innhold

Menn - hvor mange partnere er akseptabelt for aktuelle kvinner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan i all verden bekreftet jeg sin sammenligning, mener du? Poenget er ennå likt. Mennesker som krever noe de ikke selv kan tilby (som de kunne ha tilbudt) har dobbeltstandarder og dobbeltstandard er ofte usexy når man bevitner mennesker som har dem. Ditt poeng er at dobbeltstandard er vanlig (sant) men mitt poeng er at mange synes personer som fremmer sine dobbeltstandarder som det mest naturlige i verden, ikke er veldig sexy. Ofte har de også en forakt for mennesker som ikke når opp til deres krav (en forakt de ikke har for seg selv, selv om de ville falt gjennom det samme kravet) Mange, inkludert meg, tolker det som mangel på selvinnsikt.

Anonymkode: 1edad...d1c

Ok, men jeg begynner å bli usikker på hva ditt poeng har med tråden å gjøre?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

herzeleid skrev (3 minutter siden):

Ok, men jeg begynner å bli usikker på hva ditt poeng har med tråden å gjøre?

Du kan heller argumentere. Dette skriver du jo alltid når du ikke har mer å komme med. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallefall ikke positivt å ha hatt sex med hele vennegjengen eller halve byen uansett kjønn. Noen blir vel bare bedre og andre blir "utslitt"..... dette gjelder etter min mening begge kjønn. Litt erfaring er vel aldri feil, samtidig som jomfruer er spesielt viktig å gi en god opplevelse....... 

Svar: Umulig å si ett tall på hvor mange sexpartnere som er akseptabelt uten å bli stemplet som billig eller lett på tråden. Veldig inviduelt. Uansett så spiller dette ingen rolle i "E k t e K j æ r l i g h e t" mener nå jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du kan heller argumentere. Dette skriver du jo alltid når du ikke har mer å komme med. 

Det slår meg at det ville være en avsporing fra det TS egentlig spør om. Tråden heter tross alt "Menn - hvor mange partnere er akseptabelt for aktuelle kvinner" og hvorvidt du synes andres/menns preferanser er sexy blir strengt tatt en helt annen diskusjon. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (Akkurat nå):

Det slår meg at det ville være en avsporing fra det TS egentlig spør om. Tråden heter tross alt "Menn - hvor mange partnere er akseptabelt for aktuelle kvinner" og hvorvidt du synes andres/menns preferanser er sexy blir strengt tatt en helt annen diskusjon. 

Du har, lenger enn meg sporet av, og diskutert dobbeltmoral og dobbeltstandard og hvorvidt det er greit og ha det eller ikke og en mer abstrakt diskusjon om hva man kan ha dobbeltstandard om. Jeg fortsatte med det. Du sporet altså av selv. Hvis din post om hvorfor dobbeltstandarder i slike spørsmål er helt ok, så har min diskusjon med deg om dobbeltstandarder er ok eller fruktbart i relasjon mellom menn og kvinner hva gjelder spørsmål om seksuelle partnere, også relevans.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har, lenger enn meg sporet av, og diskutert dobbeltmoral og dobbeltstandard og hvorvidt det er greit og ha det eller ikke og en mer abstrakt diskusjon om hva man kan ha dobbeltstandard om. Jeg fortsatte med det. Du sporet altså av selv. Hvis din post om hvorfor dobbeltstandarder i slike spørsmål er helt ok, så har min diskusjon med deg om dobbeltstandarder er ok eller fruktbart i relasjon mellom menn og kvinner hva gjelder spørsmål om seksuelle partnere, også relevans.

Vi er nok flere som har bidratt til avsporingen, men når vi nå har kommet så langt fra TS sitt spørsmål at hva du synes er sexy blir tema tror jeg det er på tide å sette strek :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herzeleid skrev (1 minutt siden):

Vi er nok flere som har bidratt til avsporingen, men når vi nå har kommet så langt fra TS sitt spørsmål at hva du synes er sexy blir tema tror jeg det er på tide å sette strek :) 

Det høres jo bra. Da fikk jeg jo tross alt siste ordet i diskusjonen om det :) da setter vi strek her.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.8.2022 den 17.24):

Ble nysgjerrig på hva som er godtatt i dagens samfunn, i realiteten. 

Så premisset er at du møter en kvinne du vil ha et seriøst forhold, eventuelt dele resten av livet med. Hvor går din personlige grense for hvor mange partnere hun kan ha hatt før? Hva er helt ok, og hvor begynner det å gå en grense?

Anonymkode: e24a8...945

6-7 går greit, vi er 35. 

Anonymkode: a23e9...b5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg synes ofte dette ordner seg av seg selv. Jeg har gjort mange dårlige valg i livet da jeg var ung, jeg har reflektert mye over det, lært av det osv, og alt dette har gjort meg til den personen jeg er i dag, en meget god partner vil jeg si, et menneske med stor dybde og forståelse både av meg selv og andre.

Jeg finner imidlertid at jeg kjeder meg sammen med "perfekte" mennesker som alltid har alt på stell og som gjør alt riktig. Som er veldig korrekte og som aldri har funnet på noen sprell. Som aldri har feilet og måttet lære, som aldri har vært i kjelleren og måtte jobbe seg opp. Dette er ikke min type mennesker, ihvertfall ikke partner.

Det er ikke slik at jeg ønsker meg en partner som er mindre intelligent og har 5 barn med 5 forskjellige, ett sted må jo grensen gå, men at alt ikke har vært helt etter boken alltid er ofte en kilde til gode samtaler, selvinnsikt, forståelse og refleksjon.

Så det går litt begge veier da.

Anonymkode: 32ae6...a9e

Hvis du har gjort samme feilen 50 ganger, da sier faktisk den feilen noe om deg.

Fortiden forteller faktisk noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (1 minutt siden):

Hvis du har gjort samme feilen 50 ganger, da sier faktisk den feilen noe om deg.

Fortiden forteller faktisk noe.

Er det en feil hver gang man ligger med noen? De fleste gjør jo det fordi man synes det er godt med sex.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det en feil hver gang man ligger med noen? De fleste gjør jo det fordi man synes det er godt med sex.

Hva er det du har "lært" av 50 one-night stands hvis du ikke engang synes det var feil…?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (Akkurat nå):

Hva er det du har "lært" av 50 one-night stands hvis du ikke engang synes det var feil…?

Jeg ser ikke at de dårlige valgene vedkommende refererer til er knyttet til hvert eneste logg hun har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke at de dårlige valgene vedkommende refererer til er knyttet til hvert eneste logg hun har hatt.

Ligg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men ser du for deg at man en dag våkner og plutselig har hatt 50 one-night stands?

«Ooops… oisann!», liksom?

Dette er jo en adferd over tid, det er ikke en "tabbe" vi snakker om her.

Endret av ClausSaus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (1 minutt siden):

Men ser du for deg at man en dag våkner og plutselig har hatt 50 one-light stands?

«Ooops… oisann!», liksom?

Dette er jo en adferd over tid, det er ikke en "tabbe" vi snakker om her.

Jeg kjenner faktisk ingen som har hatt 50 ONS, verken menn eller kvinner. Men jeg har selv et par partnere jeg kunne ha vært foruten (altså: feil), mens andre har tilført livet mitt noe positivt - enten ved at jeg har hatt positive opplevelser, eller at jeg lærte noe viktig. 

Anonymkode: fdb03...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner faktisk ingen som har hatt 50 ONS, verken menn eller kvinner. Men jeg har selv et par partnere jeg kunne ha vært foruten (altså: feil), mens andre har tilført livet mitt noe positivt - enten ved at jeg har hatt positive opplevelser, eller at jeg lærte noe viktig. 

Anonymkode: fdb03...f3a

Men det vi diskuterer nå er antall.

"Et par partnere" nok kanskje et problem for dem som av en eller annen grunn ser etter en jomfru, men det vi snakker om her er ser jo åpenbart ut til å være hvordan menn vurderer et antall som begynner å bli stort?

Hvis du har hoppet fra kuk til kuk f.eks noen dusin ganger, og synes at dette har "tilført deg noe positivt", da er ikke sex det samme for deg som det et for meg. Og da ville jeg heller ikke vært interessert i noe seriøst med deg.

Hva er det så i dette du har "lært" av, som gjør folk som har avstått fra å ligge med kreti og pleti fremstår som "kjedelige" for deg?

Kort sagt, hva er det du snakker om?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva som er mange her er jo åpenbart subjektivt. Noen sier femti/hundre. Selv har jeg ligget med tyve stykk i en alder av tretti år og selv det synes en del her er mange. Men jeg har jo faktisk gått både ett og to år uten sex. Det skal altså ikke alltid noen konstant atferd til for å komme opp i et visst antall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Men hva som er mange her er jo åpenbart subjektivt. Noen sier femti/hundre. Selv har jeg ligget med tyve stykk i en alder av tretti år og selv det synes en del her er mange. Men jeg har jo faktisk gått både ett og to år uten sex. Det skal altså ikke alltid noen konstant atferd til for å komme opp i et visst antall. 

Det er ikke så subjektivt som du skal ha det til. Når fleste menn sine subjektive meninger overlapper hverandre så er det faktisk helt i orden å si at menn - som en gruppe vil alltid synes at èn mindre er bedre enn èn flere. Denne "subjektive meningen" går på kryss og tvers av menn gjennom både tid og sted og sivilisasjoner, av enkle forklarlige biologiske funksjoner.

At du eller en annen kvinne med høyt antall av sexpartnere får enda oppmerksomhet er ikke en bekreftelse på at menn ikke bryr seg. Det er mer en indikator på "å bry seg" så risikerer man sjansen for å få seg et ligg/forhold med deg ut også. Å i hele tatt spørre eller å bry seg om henne fortid kommer med en pris, og menn er ikke i en posisjon til å forhandle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (4 minutter siden):

Det er ikke så subjektivt som du skal ha det til. Når fleste menn sine subjektive meninger overlapper hverandre så er det faktisk helt i orden å si at menn - som en gruppe vil alltid synes at èn mindre er bedre enn èn flere. Denne "subjektive meningen" går på kryss og tvers av menn gjennom både tid og sted og sivilisasjoner, av enkle forklarlige biologiske funksjoner.

At du eller en annen kvinne med høyt antall av sexpartnere får enda oppmerksomhet er ikke en bekreftelse på at menn ikke bryr seg. Det er mer en indikator på "å bry seg" så risikerer man sjansen for å få seg et ligg/forhold med deg ut også. Å i hele tatt spørre eller å bry seg om henne fortid kommer med en pris, og menn er ikke i en posisjon til å forhandle.

De fleste menn deltar ikke i slike tråder som dette. De som deltar i slike tråder er nok de menn som mener at antall tidligere partnere har noe å si. Derfor ikke rart at svar fra menn i slike tråder gjerne overlapper. 

PS! Det er også svar fra noen menn i tråden om at de ikke bryr seg, men de fleste som ikke bryr seg vil ikke delta, akkurat fordi de ikke er opptatt av temaet. 

Anonymkode: df6ad...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (9 minutter siden):

Eh? Det er da nok her som sier de ikke bryr seg og ellers spriker det i svar på hva som er for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...