AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #361 Del Skrevet 13. september 2022 Jo færre jo bedre, helst ikke mer enn 5. Tosifret er definitivt for mange. Men så er jeg en ganske sentimental mann, føler det blir vanskelig at forholdet skal være "spesielt" når jeg er nummer 17... Jeg har to lange og fantastiske forhold bak meg med to herlige kvinner som jeg respekterer uendelig mye og elsket så dypt. De er de eneste jeg har hatt sex med og det angrer jeg ikke ett sekund på. I mitt hjerte hadde det utvannet forholdet mitt til dem om jeg hadde vært med 20 andre kvinner før dem. Jeg har sunn libido og sex er helt fantastisk men for meg er sex mye mer enn bare nytelse og det frister 0% med ting som tilfeldig sex eller knullekompiser, det frister heller ikke å dedikere livet mitt til slike kvinner og bygge en familie med de. Om valgene er mellom: Følelser uten sex, sex uten følelser og følelser med sex så er svaret ganske enkelt i mitt hode. Føler også det er bedre å lære å kjenne hva kvinnen man elsker liker gjennom kjærlig og gjensidig samleie og kommunikasjon enn å "høvle over" 50 randoms for så prøve å ekstrapolere det over til sin nåværende partner som kanskje har helt andre seksuelle preferanser og behov. Forhåpentligvis blir neste forhold livet ut men hvem vet hva som er rundt neste sving? Det som er sikkert er at det blir i hvert fall en likesinnet kvinne som deler verdiene mine, det er det viktigste i en partner for meg, hun kan være godt under "min liga" på alle måter så lenge hun har gode verdier, et godt hjerte og er glad i barn og dyr. Blir bare stemplet som "kvinneundertrykker" om man ytrer preferanser som ikke speiler det progressive feministiske narrativet nå til dags så velger å poste anonymt. Heldigvis finnes det noen tradisjonelle kvinner igjen der ute jeg kan gi hele hjertet mitt til -M34 Anonymkode: 0b11f...3d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #362 Del Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jo færre jo bedre, helst ikke mer enn 5. Tosifret er definitivt for mange. Men så er jeg en ganske sentimental mann, føler det blir vanskelig at forholdet skal være "spesielt" når jeg er nummer 17... Jeg har to lange og fantastiske forhold bak meg med to herlige kvinner som jeg respekterer uendelig mye og elsket så dypt. De er de eneste jeg har hatt sex med og det angrer jeg ikke ett sekund på. I mitt hjerte hadde det utvannet forholdet mitt til dem om jeg hadde vært med 20 andre kvinner før dem. Jeg har sunn libido og sex er helt fantastisk men for meg er sex mye mer enn bare nytelse og det frister 0% med ting som tilfeldig sex eller knullekompiser, det frister heller ikke å dedikere livet mitt til slike kvinner og bygge en familie med de. Om valgene er mellom: Følelser uten sex, sex uten følelser og følelser med sex så er svaret ganske enkelt i mitt hode. Føler også det er bedre å lære å kjenne hva kvinnen man elsker liker gjennom kjærlig og gjensidig samleie og kommunikasjon enn å "høvle over" 50 randoms for så prøve å ekstrapolere det over til sin nåværende partner som kanskje har helt andre seksuelle preferanser og behov. Forhåpentligvis blir neste forhold livet ut men hvem vet hva som er rundt neste sving? Det som er sikkert er at det blir i hvert fall en likesinnet kvinne som deler verdiene mine, det er det viktigste i en partner for meg, hun kan være godt under "min liga" på alle måter så lenge hun har gode verdier, et godt hjerte og er glad i barn og dyr. Blir bare stemplet som "kvinneundertrykker" om man ytrer preferanser som ikke speiler det progressive feministiske narrativet nå til dags så velger å poste anonymt. Heldigvis finnes det noen tradisjonelle kvinner igjen der ute jeg kan gi hele hjertet mitt til -M34 Anonymkode: 0b11f...3d2 Synes du høres ut som en mann med fine holdninger, jeg. Problemet er ikke at menn har meninger, men når menn mener at andre regler gjelder for kvinner enn for dem selv. Tenker litt som deg, jeg også. En fyr m x antall obskure damehistorier i fortida er ikke en bra fyr. Når det er sagt håper jeg for din del at du ikke legger så mye annet i "tradisjonell kvinne" enn at mennesket har vært selektiv når det gjelder sex, tror ikke det er så mange damer i trettiåra som drømmer om å være husmor og å ha en mann som liksom er sjefen I heimen. Anonymkode: 8ab04...9a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #363 Del Skrevet 14. september 2022 Mange drømmer om å være husmor å ha en mann som er "sjefen" i heimen, det er ikke uvanlig. Anonymkode: 6d34b...111 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #364 Del Skrevet 14. september 2022 Aldersbetinget. Om daten har hatt flere enn 20 bør hen lyve og håpe det aldri kommer frem for ellers ville det blitt månelyst serru. Anonymkode: dbfde...e1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #365 Del Skrevet 14. september 2022 M 32 her. For de som bryr seg om antall, menn eller kvinner, er det også viktig å merke seg sivilstanden til vedkomne man da kanskje dater. Antall sexpartnere er jo ikke akkurat noe man snakker om de første datene. Så om du møter noen, liker vedkomne veldig, veldig godt, og etter 2 mnd snakker dere om fortidens sex og forhold.. Har det virkelig noe å si, om du DIGGER denne personen? Selv har vært med noen og tredve. Jeg har vært med forloveden nå i 8 år, men før det var jeg singel fra jeg var 16 til 24. Jeg har hatt ca 10 flere partnere enn forloveden, som hadde to forhold fra hun var 17 - 20. Hadde det vært motsatt og hun hadde flere partnere enn meg hadde jeg ikke brydd meg et fnugg. Hun er jo likevel den samme dama jeg forelska meg i. Om man HAR LYST å ha sex men er singel er det ingenting galt med det. Det betyr ikke at du ikke har verdier eller at alle de andre kvalitetene dine på magisk vis vaskes ut fordi du har vært med X antall partnere. Hadde jeg i mine single dager møtt noe som tenkte slik hadde jeg sagt meg takknemlig for å ha dodged a bullet. Anonymkode: 1d4da...9dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 14. september 2022 #366 Del Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Aldersbetinget. Om daten har hatt flere enn 20 bør hen lyve og håpe det aldri kommer frem for ellers ville det blitt månelyst serru. Anonymkode: dbfde...e1d Jeg heier på de som har hatt en partner som de nå er gift med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #367 Del Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jo færre jo bedre, helst ikke mer enn 5. Tosifret er definitivt for mange. Men så er jeg en ganske sentimental mann, føler det blir vanskelig at forholdet skal være "spesielt" når jeg er nummer 17... Jeg har to lange og fantastiske forhold bak meg med to herlige kvinner som jeg respekterer uendelig mye og elsket så dypt. De er de eneste jeg har hatt sex med og det angrer jeg ikke ett sekund på. I mitt hjerte hadde det utvannet forholdet mitt til dem om jeg hadde vært med 20 andre kvinner før dem. Jeg har sunn libido og sex er helt fantastisk men for meg er sex mye mer enn bare nytelse og det frister 0% med ting som tilfeldig sex eller knullekompiser, det frister heller ikke å dedikere livet mitt til slike kvinner og bygge en familie med de. Om valgene er mellom: Følelser uten sex, sex uten følelser og følelser med sex så er svaret ganske enkelt i mitt hode. Føler også det er bedre å lære å kjenne hva kvinnen man elsker liker gjennom kjærlig og gjensidig samleie og kommunikasjon enn å "høvle over" 50 randoms for så prøve å ekstrapolere det over til sin nåværende partner som kanskje har helt andre seksuelle preferanser og behov. Forhåpentligvis blir neste forhold livet ut men hvem vet hva som er rundt neste sving? Det som er sikkert er at det blir i hvert fall en likesinnet kvinne som deler verdiene mine, det er det viktigste i en partner for meg, hun kan være godt under "min liga" på alle måter så lenge hun har gode verdier, et godt hjerte og er glad i barn og dyr. Blir bare stemplet som "kvinneundertrykker" om man ytrer preferanser som ikke speiler det progressive feministiske narrativet nå til dags så velger å poste anonymt. Heldigvis finnes det noen tradisjonelle kvinner igjen der ute jeg kan gi hele hjertet mitt til -M34 Anonymkode: 0b11f...3d2 Synes du har fine holdninger og jeg tenker veldig likt deg. Jeg har aldri ons eller knullevenner. Det gir meg absolutt ingenting. Jeg vil ha sex med en mann jeg har sterke følelser for, og jeg liker å vente med sex. Sex er mer enn bare puling for min del. Det er joe intimt jeg vil dele kun med en mann som betyr mye for meg. Når jeg dater, så dater jeg fordi jeg vil finne mannen jeg skal bli gammel og grå med. Jeg ønsker barn og en familie og noe som skal vare livet ut. MEN... Det store mennet. Jeg har vært singel et par år nå, og innser at å vente med sex ikke har vært så lurt alltid. Hvorfor? Jo fordi flere av mennene jeg har datet og fått følelser for, har vist seg å være helt inkompatible med meg seksuelt sett. Han ene var bare helt kald. Sexen var mekanisk. Ikke noe berøring, ikke noe sensualitet. Virka som orgasmen var det viktigste for han. Spilte ingen rolle hva jeg likte. Så møtte jeg en myk og god mann, som jeg trodde ville være kjærlig i senga, men han var dominant og veldig hardhendt. Mens jeg likte det litt mer kjærlig. Det likte ikke han. Så det kom bare ikke til å funke. En annen mann var bare helt elendig i senga. Og jeg kjente at jeg i en alder av 34 virkelig ikke hadde lyst til å lære opp en voksen mann. Jeg skulle ønske han var mer nysgjerrig, mere givende, men nei. Jeg orket ikke. Sex er viktig for meg. Fordi det er noe dypt og intimt. Jeg vil jo ha en mann jeg begjærer, som bryr seg om at jeg skal ha det godt også. Og at vi matcher og er kompatible. Den eneste måten man kan finne ut av det på er jo å ha sex. Jeg skulle ønske at jeg møtte drømmemannen med en gang. Men det er vanskeligere sagt enn gjort. Noen menn virker kjempegode og snille i starten, men så endrer de seg, eller så dukker det opp noen egenskaper jeg ikke tolererer. En sånn man kan jeg ikke være sammen med. Føler jeg har hatt så mye uflaks med mennene jeg møter. Kanskje har jeg bare vært for snill og tolerant. Så bare på et par år så har mine sexpartnere gått fra 5 til 9. Men jeg vil ikke skjemmes over det. Og jeg vil aldri dømme andre som har hatt flere sexpartnere. Jeg kjenner kjempegode, snille, fine menn som har hatt mange sexpartnere. De var singel, det tok lang tid å finne den rette. Anonymkode: 8618c...b99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #368 Del Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange drømmer om å være husmor å ha en mann som er "sjefen" i heimen, det er ikke uvanlig. Anonymkode: 6d34b...111 Jo, det er uvanlig hvis man ikke bor i bygda, tilhører de fattigste og mest gammeldagse gruppene i samfunnet, evt er sektmedlem. Husarbeid er kjedelig (de fleste synes det), og de fleste oppegående damer har utdanning de vil bruke. Anonymkode: 8ab04...9a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 14. september 2022 #369 Del Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): M 32 her. For de som bryr seg om antall, menn eller kvinner, er det også viktig å merke seg sivilstanden til vedkomne man da kanskje dater. Antall sexpartnere er jo ikke akkurat noe man snakker om de første datene. Så om du møter noen, liker vedkomne veldig, veldig godt, og etter 2 mnd snakker dere om fortidens sex og forhold.. Har det virkelig noe å si, om du DIGGER denne personen? Selv har vært med noen og tredve. Jeg har vært med forloveden nå i 8 år, men før det var jeg singel fra jeg var 16 til 24. Jeg har hatt ca 10 flere partnere enn forloveden, som hadde to forhold fra hun var 17 - 20. Hadde det vært motsatt og hun hadde flere partnere enn meg hadde jeg ikke brydd meg et fnugg. Hun er jo likevel den samme dama jeg forelska meg i. Om man HAR LYST å ha sex men er singel er det ingenting galt med det. Det betyr ikke at du ikke har verdier eller at alle de andre kvalitetene dine på magisk vis vaskes ut fordi du har vært med X antall partnere. Hadde jeg i mine single dager møtt noe som tenkte slik hadde jeg sagt meg takknemlig for å ha dodged a bullet. Anonymkode: 1d4da...9dd Kanskje man lar det gå om det er den "perfekte" dama, en once in a lifetime sjanse, at man "vet" at man aldri i verden vil finne en like bra dame igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 14. september 2022 #370 Del Skrevet 14. september 2022 ItchyBitchySpider skrev (På 11.9.2022 den 15.33): Du har aldri hørt uttrykket "utpult"? Hva trodde du det betydde, egentlig? Tror jeg kan gi deg svaret på dette: Det betyr at hun har gitt seksualiteten sin til nye menn så mange ganger at det ikke lenger er spesielt for henne å gjøre det. Hun har rett og slett mistet noe viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #371 Del Skrevet 14. september 2022 ClausSaus skrev (5 minutter siden): Tror jeg kan gi deg svaret på dette: Det betyr at hun har gitt seksualiteten sin til nye menn så mange ganger at det ikke lenger er spesielt for henne å gjøre det. Hun har rett og slett mistet noe viktig. Er det det samme for menn, eller er det liksom sånn fot damer fordi tilssen er på innsiden? Anonymkode: 8ab04...9a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 14. september 2022 #372 Del Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Synes du har fine holdninger og jeg tenker veldig likt deg. Jeg har aldri ons eller knullevenner. Det gir meg absolutt ingenting. Jeg vil ha sex med en mann jeg har sterke følelser for, og jeg liker å vente med sex. Sex er mer enn bare puling for min del. Det er joe intimt jeg vil dele kun med en mann som betyr mye for meg. Når jeg dater, så dater jeg fordi jeg vil finne mannen jeg skal bli gammel og grå med. Jeg ønsker barn og en familie og noe som skal vare livet ut. MEN... Det store mennet. Jeg har vært singel et par år nå, og innser at å vente med sex ikke har vært så lurt alltid. Hvorfor? Jo fordi flere av mennene jeg har datet og fått følelser for, har vist seg å være helt inkompatible med meg seksuelt sett. Han ene var bare helt kald. Sexen var mekanisk. Ikke noe berøring, ikke noe sensualitet. Virka som orgasmen var det viktigste for han. Spilte ingen rolle hva jeg likte. Så møtte jeg en myk og god mann, som jeg trodde ville være kjærlig i senga, men han var dominant og veldig hardhendt. Mens jeg likte det litt mer kjærlig. Det likte ikke han. Så det kom bare ikke til å funke. En annen mann var bare helt elendig i senga. Og jeg kjente at jeg i en alder av 34 virkelig ikke hadde lyst til å lære opp en voksen mann. Jeg skulle ønske han var mer nysgjerrig, mere givende, men nei. Jeg orket ikke. Sex er viktig for meg. Fordi det er noe dypt og intimt. Jeg vil jo ha en mann jeg begjærer, som bryr seg om at jeg skal ha det godt også. Og at vi matcher og er kompatible. Den eneste måten man kan finne ut av det på er jo å ha sex. Jeg skulle ønske at jeg møtte drømmemannen med en gang. Men det er vanskeligere sagt enn gjort. Noen menn virker kjempegode og snille i starten, men så endrer de seg, eller så dukker det opp noen egenskaper jeg ikke tolererer. En sånn man kan jeg ikke være sammen med. Føler jeg har hatt så mye uflaks med mennene jeg møter. Kanskje har jeg bare vært for snill og tolerant. Så bare på et par år så har mine sexpartnere gått fra 5 til 9. Men jeg vil ikke skjemmes over det. Og jeg vil aldri dømme andre som har hatt flere sexpartnere. Jeg kjenner kjempegode, snille, fine menn som har hatt mange sexpartnere. De var singel, det tok lang tid å finne den rette. Anonymkode: 8618c...b99 Relativt få mener at forskjellen på 5 og 9 er viktig. Men du ser forskjellen på den holdningen du har idag og den holdningen du nødvendigvis måtte hatt for at antallet ditt skulle vært 49 istedet…? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 14. september 2022 #373 Del Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det det samme for menn, eller er det liksom sånn fot damer fordi tilssen er på innsiden? Anonymkode: 8ab04...9a9 Samme for menn – men jeg dater ikke menn, og spørsmålet til TS gjaldt ikke menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #374 Del Skrevet 14. september 2022 ClausSaus skrev (Akkurat nå): Samme for menn – men jeg dater ikke menn, og spørsmålet til TS gjaldt ikke menn. Så godt da, at det er det samme for menn. Likestilt moralist er bedre enn dobbeltmoralsk moralist. Anonymkode: 8ab04...9a9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 14. september 2022 #375 Del Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jo, det er uvanlig hvis man ikke bor i bygda, tilhører de fattigste og mest gammeldagse gruppene i samfunnet, evt er sektmedlem. Husarbeid er kjedelig (de fleste synes det), og de fleste oppegående damer har utdanning de vil bruke. Anonymkode: 8ab04...9a9 Du mener med andre ord de fleste kvinner ikke er oppegående? https://www.universitetsavisa.no/doktorgrad-hoyere-utdanning-statistisk-sentralbyra/andelen-nordmenn-med-hoyere-utdanning-oker/197703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #376 Del Skrevet 14. september 2022 herzeleid skrev (11 minutter siden): Du mener med andre ord de fleste kvinner ikke er oppegående? https://www.universitetsavisa.no/doktorgrad-hoyere-utdanning-statistisk-sentralbyra/andelen-nordmenn-med-hoyere-utdanning-oker/197703 Det du sier bekrefter vel det jeg sier hvis du ikke regner med gruppa over 67 år. Les artikkelen din en gang til, du. Tradisjonelle tanker om kjønnsroller er veldig...proletært. Anonymkode: 8ab04...9a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 15. september 2022 #377 Del Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (På 14.9.2022 den 14.25): Jo, det er uvanlig hvis man ikke bor i bygda, tilhører de fattigste og mest gammeldagse gruppene i samfunnet, evt er sektmedlem. Husarbeid er kjedelig (de fleste synes det), og de fleste oppegående damer har utdanning de vil bruke. Anonymkode: 8ab04...9a9 Mange kvinner liker husarbeid og synes ikke det er kjedelig. Hvem er de fattige og gammeldagse? Hetser du eldre folk nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #378 Del Skrevet 16. september 2022 jaeols skrev (15 timer siden): Mange kvinner liker husarbeid og synes ikke det er kjedelig. Hvem er de fattige og gammeldagse? Hetser du eldre folk nå? "Mange kvinner"? Det er det dere mannfolk tror. Et eventyr dere har laget for dere selv for å slippe det kjedelige husarbeidet, for kvinnen "eeelsker" jo å rydde og vaske etter dere. Ingen hetser eldre folk, men de ble oppdratt annerledes og med vranglære. Da var det helt greit å denge ungene sine, kjøre uten ordentlig bilbarnesete, røyke inne, drikke i svangerskapet og være fysisk mot kjerringa for å få henne til å holde kjeft. De visste ikke bedre, men det gjør vi. I 2022 vet de fleste at kvinner ikke har et eget gen som gjør dem mer egnet til å rydde etter de late mennene sine, og kvinner elsker ikke husarbeid mer enn en mann. Hadde kvinner elsket husarbeid, ville de fleste av dem søkt seg til renholderyrket. Men de færreste gjør det, og det er så krise at vi må hente utenlandsk arbeidskraft for å vaske. Nettopp fordi det er drittkjedelig, monotont, skadelig for muskulaturen og ekkelt. Anonymkode: fdb03...f3a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #379 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): "Mange kvinner"? Det er det dere mannfolk tror. Et eventyr dere har laget for dere selv for å slippe det kjedelige husarbeidet, for kvinnen "eeelsker" jo å rydde og vaske etter dere. Ingen hetser eldre folk, men de ble oppdratt annerledes og med vranglære. Da var det helt greit å denge ungene sine, kjøre uten ordentlig bilbarnesete, røyke inne, drikke i svangerskapet og være fysisk mot kjerringa for å få henne til å holde kjeft. De visste ikke bedre, men det gjør vi. I 2022 vet de fleste at kvinner ikke har et eget gen som gjør dem mer egnet til å rydde etter de late mennene sine, og kvinner elsker ikke husarbeid mer enn en mann. Hadde kvinner elsket husarbeid, ville de fleste av dem søkt seg til renholderyrket. Men de færreste gjør det, og det er så krise at vi må hente utenlandsk arbeidskraft for å vaske. Nettopp fordi det er drittkjedelig, monotont, skadelig for muskulaturen og ekkelt. Anonymkode: fdb03...f3a Det må du gjerne mene. Du høres bitter ut. Mye hets av menn, det er nok uvitenhet. Anonymkode: 6d34b...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #380 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): "Mange kvinner"? Det er det dere mannfolk tror. Et eventyr dere har laget for dere selv for å slippe det kjedelige husarbeidet, for kvinnen "eeelsker" jo å rydde og vaske etter dere. Ingen hetser eldre folk, men de ble oppdratt annerledes og med vranglære. Da var det helt greit å denge ungene sine, kjøre uten ordentlig bilbarnesete, røyke inne, drikke i svangerskapet og være fysisk mot kjerringa for å få henne til å holde kjeft. De visste ikke bedre, men det gjør vi. I 2022 vet de fleste at kvinner ikke har et eget gen som gjør dem mer egnet til å rydde etter de late mennene sine, og kvinner elsker ikke husarbeid mer enn en mann. Hadde kvinner elsket husarbeid, ville de fleste av dem søkt seg til renholderyrket. Men de færreste gjør det, og det er så krise at vi må hente utenlandsk arbeidskraft for å vaske. Nettopp fordi det er drittkjedelig, monotont, skadelig for muskulaturen og ekkelt. Anonymkode: fdb03...f3a Hvilken far hadde du? Anonymkode: 6d34b...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå