AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #161 Del Skrevet 28. august 2022 herzeleid skrev (20 timer siden): ‘Problemet’ er begges og konsekvensen kan bli at hun velges vekk. Det er godt mulig du tror på dette, men jeg mistenker at jeg har forklart deg dette før. At noen kan ønske en partner med annen adferd enn en selv har hatt medfører ikke nødvendigvis dobbeltmoral. Både fordi moral i seg selv ikke trenger å være et moment over hode, og fordi handlingene og omstendighetene ikke alltid er like. Spør gjerne hvis du fortsatt synes dette er så vanskelig at det for deg fremstår absurd. Jeg har kanskje forklart også dette for deg før, men ‘den mannlige logikken’ virker å være enda en av disse ‘vindmøllene’ en gjerne sloss mot. Som forklart før er det nok få som mener et større antall samleier med en partner i seg selv er problematisk. Det er ikke et problem å bli valgt vekk hvis en selv synes kriteriet for å bli valgt vekk er latterlig. Det setter som regel en stopper for de fleste gode følelser. Å bli valgt vekk eller avvist er for øvrig en menneskelig erfaring og ikke noe man alltid trenger å fikse så man ikke blir avvist. Så det er ikke et stort problem. Ellers så er det uansett dobbeltstandard dersom man har andre krav til andre enn en selv. Ønsker og behov er annerledes, men generelt er mennesker som er veldig opptatt av at mennesker skal være på denne og denne måten og at alt annet er galt, men selv ikke lever opp til kravene man setter til andre, ikke noe særlig. Det er for eksempel ikke en slik mann jeg vil ha, en som før rundt med dobbeltstandarder. Jeg datet en gang en overvektig fyr i en kort periode, som plutselig sa: Jeg skjønner ikke hvordan noen kvinner klarer å bli så feite. Om det så er helt greit å ønske noe annet og ha dobbeltstandarder, så ser det uansett utrolig rart ut for folk som ser deg utenfra, og det må folk med tydelige dobbeltstandarder bare lære seg å leve med. Anonymkode: 1edad...d1c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #162 Del Skrevet 28. august 2022 22 minutter siden, AnonymBruker said: Så du har ikke gjort noen som helst dårlige livsvalg? Du har bare hatt en eller to partnere? Aldri gjort noe dumt i fylla? Aldri såret noen? Anonymkode: fdb03...f3a Jo det har jeg og kvinnfolk har gjort det klinkende klart hva de tenker og føler om det. Derfor er det bare rett og rimelig at menn skal få lov å si det samme om kvinnfolk som ligger ukritisk rundt. Kvinner som puler på seg barn med dårlige fedre. Kvinner som har ruset seg mye. Kvinner som er dårlige partnere. Kvinner som ikke klarer leve sunt eller ta vare på seg selv. Osv. Anonymkode: dfa4c...2ed 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muffin man Skrevet 28. august 2022 #163 Del Skrevet 28. august 2022 Å etterforske rundt antall partnere er totalt uinteressant for meg personlig. Sjeldent jeg kvalifiserer mennesker gjennom slike premisser med mindre noe åpenbart hadde fått varsellampene til å lyse. Det at man er seksuelt frigjort til å leve litt på impuls trenger ikke å være negativt eller bevise noe i forhold til en persons karakter. Det finnes et større bildet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #164 Del Skrevet 28. august 2022 Jeg synes ofte dette ordner seg av seg selv. Jeg har gjort mange dårlige valg i livet da jeg var ung, jeg har reflektert mye over det, lært av det osv, og alt dette har gjort meg til den personen jeg er i dag, en meget god partner vil jeg si, et menneske med stor dybde og forståelse både av meg selv og andre. Jeg finner imidlertid at jeg kjeder meg sammen med "perfekte" mennesker som alltid har alt på stell og som gjør alt riktig. Som er veldig korrekte og som aldri har funnet på noen sprell. Som aldri har feilet og måttet lære, som aldri har vært i kjelleren og måtte jobbe seg opp. Dette er ikke min type mennesker, ihvertfall ikke partner. Det er ikke slik at jeg ønsker meg en partner som er mindre intelligent og har 5 barn med 5 forskjellige, ett sted må jo grensen gå, men at alt ikke har vært helt etter boken alltid er ofte en kilde til gode samtaler, selvinnsikt, forståelse og refleksjon. Så det går litt begge veier da. Anonymkode: 32ae6...a9e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #165 Del Skrevet 28. august 2022 Det er et usunt trekk i samfunnet at forfall i sexual moral og normer glir ut. Når dekadensen, normløsheten og perversiteten tar over i et samfunn så går samf i oppløsning som tidligere sivisilasjoner som gikk under pga seksuell dekadense og moralske forfall . Intet er nytt under solen. Anonymkode: 983ea...7fa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 28. august 2022 #166 Del Skrevet 28. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Der er jeg helt enig. Som sagt, det er ikke et problem at en mann har forventninger om verdier. Men når han selv praktiserer noe helt annet, blir det feil. Det blir det samme som at en mann på 150 kilo som aldri har tatt i en vekt krever at dama trener fem ganger i uka og har BMI på 18. Det blir fullstendig kræsj gjennom hele forholdet, for en slik mann vil fortsette å sitte på sofaen med potetgullposen, og dama vil fortsette å trene og spise sunt. På samme måte vil en horebukk som alltid trenger noe nytt og spennende ikke kunne være en trofast partner for sin dydige, jomfruelige kona. Anonymkode: fdb03...f3a Ja, dobbeltmoral bør ingen finne seg i. I den grad man krever noe av en partner,så må man selvfølgelig kunne tilby det samme AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Men da har du jo samme standard for henne som for deg - du vil ha ei med de samme verdiene som deg! Og det er ikke problematisk! Hvis jeg for eksempel ønsket meg en veldig kristen mann, ville jeg ha unngått å ha sex før ekteskapet. Og jeg er helt enig med deg at man bør sile ut slike menn som du beskriver i siste avsnitt. Anonymkode: fdb03...f3a Nettopp 😊 Endret 28. august 2022 av Jr.Garcon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #167 Del Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er et usunt trekk i samfunnet at forfall i sexual moral og normer glir ut. Når dekadensen, normløsheten og perversiteten tar over i et samfunn så går samf i oppløsning som tidligere sivisilasjoner som gikk under pga seksuell dekadense og moralske forfall . Intet er nytt under solen. Anonymkode: 983ea...7fa Men da må kravene gjelde begge kjønn. Anonymkode: fdb03...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #168 Del Skrevet 28. august 2022 5 minutter siden, Jr.Garcon said: Ja, dobbeltmoral bør ingen finne seg i. I den grad man krever noe av en partner,så må man selvfølgelig kunne tilby det samme Så kvinner skal ikke få lov å kreve at menn er handy og har høy selvtillit feks med mindre de innehar de samme egenskapene selv? Anonymkode: 57590...d63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #169 Del Skrevet 28. august 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Så kvinner skal ikke få lov å kreve at menn er handy og har høy selvtillit feks med mindre de innehar de samme egenskapene selv? Anonymkode: 57590...d63 Hvor lav intelligens har du egentlig 🤣 Anonymkode: dfa4c...2ed 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 28. august 2022 #170 Del Skrevet 28. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Så kvinner skal ikke få lov å kreve at menn er handy og har høy selvtillit feks med mindre de innehar de samme egenskapene selv? Anonymkode: 57590...d63 Det er Ikke helt sammenlignbare ting da. Det er jo lov å kreve/håpe at en dame kan få barn, selv om man ikke selv kan føde. Men det å selv ikke eie selvtillit og kreve at en mann skal ha høy selvtillit kan du gjerne slenge i kurven for "jeg krever mer positive egenskaper hos en partner enn jeg selv kan tilby han/henne". AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvor lav intelligens har du egentlig 🤣 Anonymkode: dfa4c...2ed Endret 28. august 2022 av Jr.Garcon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 28. august 2022 #171 Del Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og "konsekvensen" ved å være enda mer kresne og henge seg opp i kvinnenes fortid for lenge siden vil være at enda flere menn blir single og ensomme (jf. tråd og artikler om det, der dette defineres som et samfunnsproblem). En kvinne som er attraktiv nok, men blir valgt bort av disse "dydighetsjegere" får nok null problemer med å finne seg en annen uten slike nykker. Kanskje, men det virker mer sannsynlig at de som står på disse kravene gjør det fordi de har muligheten til det. Sitat Når det gjelder dobbeltmoral, så er det nettopp det. De fleste edruelige mennesker vil velge vekk alkoholikere, de fleste lovlydige mennesker vil la være å bli sammen med notorisk kriminelle, de fleste topptrente vil unngå overvektige mennesker som partnere. Like barn leker best. Derfor har veldig dydige damer som regel null interesse i å bli sammen med horebukker. Igjen, moral trenger ikke være en del av vurderingen. Sånn sett er eksemplene dine gode, for en lovlydig kan tross alt velge en kriminell uten at det er dobbeltmoral. Sitat Hvis jeg hadde vært jomfru eller veldig dydig, ville jeg aldri ha valgt meg en mann med mange partnere, som attpåtil syntes at det var helt greit for ham, men ikke for meg. Jeg hadde tenkt at han da ikke ville være trofast i forholdet med meg heller, når han har så løssluppent syn på eget seksualliv. Og noen utro drittsekk hadde jeg ikke ønsket å bli sammen med. Anonymkode: fdb03...f3a Ok, men jeg er usikker på hvordan dette er relevant. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke et problem å bli valgt vekk hvis en selv synes kriteriet for å bli valgt vekk er latterlig. Det setter som regel en stopper for de fleste gode følelser. Det er antagelig det. En kan være uenig i andres preferanser, men om det gjør at en ikke når opp hos de en selv ønsker vil det være et problem. Sitat Å bli valgt vekk eller avvist er for øvrig en menneskelig erfaring og ikke noe man alltid trenger å fikse så man ikke blir avvist. Så det er ikke et stort problem. Størrelsen på problemet kan en så klart diskutere, men jeg tror det fort blir en diskusjon der "alt er relativt". Sitat Ellers så er det uansett dobbeltstandard dersom man har andre krav til andre enn en selv. Ønsker og behov er annerledes, men generelt er mennesker som er veldig opptatt av at mennesker skal være på denne og denne måten og at alt annet er galt, men selv ikke lever opp til kravene man setter til andre, ikke noe særlig. Det er for eksempel ikke en slik mann jeg vil ha, en som før rundt med dobbeltstandarder. Jeg datet en gang en overvektig fyr i en kort periode, som plutselig sa: Jeg skjønner ikke hvordan noen kvinner klarer å bli så feite. De aller fleste har doble standarder. Veldig mange kvinner har høydekrav/preferanser de ikke kan leve opp til selv, og få menn med skjegg vil ha en skjeggete kvinne. Sitat Om det så er helt greit å ønske noe annet og ha dobbeltstandarder, så ser det uansett utrolig rart ut for folk som ser deg utenfra, og det må folk med tydelige dobbeltstandarder bare lære seg å leve med. Anonymkode: 1edad...d1c Har noen sagt noe annet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #172 Del Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og det samme spørsmålet kan stilles til menn - hvorfor holdet ikke med en eller ingen? Hvorfor må de pule fra seg før de etablerer seg? Og hva skjer med denne pulingen hvis alle damer blir dydige over natten med et krav om ekteskap før sex? Da tror jeg pipa vil få en annen lyd, når mennene vil måtte velge mellom ekteskap eller sølibat. Anonymkode: fdb03...f3a Det er mange menn som aldri har pult, det må vi få med. Noen synes sex er heslig og vil ikke ha kontakt med kvinner. Vi må respektere at mange aldri vil ha sex, tror kvinner er mer opptatt av det. Sex er jo ikke så viktig. Anonymkode: 6d34b...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #173 Del Skrevet 28. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er mange menn som aldri har pult, det må vi få med. Noen synes sex er heslig og vil ikke ha kontakt med kvinner. Vi må respektere at mange aldri vil ha sex, tror kvinner er mer opptatt av det. Sex er jo ikke så viktig. Anonymkode: 6d34b...111 Uten sex har de null makt her i verden. Ikke rart de pusher det så mye som de gjør, samtidig som de holder igjen for å få menn til å gjøre seg fortjent til det. Uten seksualdriften til menn hadde kvinnfolk dødd ut som gruppe. Anonymkode: dfa4c...2ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #174 Del Skrevet 28. august 2022 herzeleid skrev (1 time siden): Kanskje, men det virker mer sannsynlig at de som står på disse kravene gjør det fordi de har muligheten til det. Igjen, moral trenger ikke være en del av vurderingen. Sånn sett er eksemplene dine gode, for en lovlydig kan tross alt velge en kriminell uten at det er dobbeltmoral. Ok, men jeg er usikker på hvordan dette er relevant. Det er antagelig det. En kan være uenig i andres preferanser, men om det gjør at en ikke når opp hos de en selv ønsker vil det være et problem. Størrelsen på problemet kan en så klart diskutere, men jeg tror det fort blir en diskusjon der "alt er relativt". De aller fleste har doble standarder. Veldig mange kvinner har høydekrav/preferanser de ikke kan leve opp til selv, og få menn med skjegg vil ha en skjeggete kvinne. Har noen sagt noe annet? sammenligningene er jo ikke veldig gode all den tid kvinner ikke har skjegg (med få unntak). En preferanse som derimot er mindre kjønnet er annerledes, som antall sexpartnere eller overvekt. Høydekravet er heller ikke noe som motsier det jeg skriver, ettersom jeg synes høydekravet er ganske idiotisk. Og også der er det en naturlighet som kravet bunner i, dersom man skal forsøke å forstå det. Menn er som oftest høyere enn kvinner fra naturens side. Og nei, folk har ikke sagt noe annet, men det kommer helt tiden: det må være lov til det må være lov til. Så diskusjonen er jo idiotisk all den tid folk later som de ikke får lov til. Hele poenget til folk er jo at det ofte gir et latterlig inntrykk med disse dobbeltstandarder Anonymkode: 1edad...d1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #175 Del Skrevet 28. august 2022 Jr.Garcon skrev (4 timer siden): Det tror jeg på, men jeg syns ikke det er riktig at man automatisk skal straffe nye menn man møter ved å gå ut fra at de er like tilbakestående opptatt av tidligere partnere, detaljer, og ulike regler på hva som er ok for damer og menn som en eks de har hatt. For min del handler det kun om at jeg ønsker en dame med relativt like verdier og holdninger som meg selv, og at hun er ærlig. Jeg opplever jo også at det er det mange damer som vil ha - de ønsker ikke en relasjon til Thailand-horebukken med 43 kortvarige forhold bak seg. I utgangspunktet enig og detaljer osv. Er selvfølgelig helt unaturlig. Men igjen så skjønner jeg ikke hvorfor det er er så vanskelig å bare være ærlig. Du får en ny partner, han spør om du vil ha analsex, det vil du ikke - en ærlig sak. Han spør men har du prøvd det da, kan jo hende blabla du liker det? Nei, aldri prøvd (løgn). Løgnen serveres på grunn av noe du har lest på KG/erfart fra tidligere menn og igjen antar du at den nye mannen er like tilbakestående. Det vil garantert ikke bli siste gang du juger den andre rett i fjeset. Relasjoner med så mye løgn varer aldri i lengden - jeg skjønner ikke at folk gidder å bygge noe på sandgrunn. Det at man er ærlig er jo også en måte å sile ut patetiske menn som mener at gjorde du det og det med A og B , så må du gjøre det med meg C !! At man da heller velger å juge seg til et forhold med C i stedet for å avvise han er for meg helt uforståelig. Jeg velger å ikke lyve, men jeg forbeholder meg også retten til å svare at jeg ikke ønsker å snakke om sexliv med tidligere menn. Nå har det ikke vært et problem i nåværende forhold, for han respekterer det, og ønsker heller ikke å snakke om mitt sexliv med tidligere menn. Dessuten respekterer han hva jeg ønsker og ikke ønsker av sex, uten å bedrive ufint press på "Det kan jo hende at du vil like det.". Samme andre veien. Han, som jeg, mener sex skal være noe begge ønsker og nyter, og et nei til noe respekteres uten mas og argumenter. At jeg ikke ønsker analsex er mye mer vesentlig enn om jeg har prøvd det tidligere eller ikke. Det er er ikke ønsket, og det er hva som skal respekteres. Enkelt og greit. Anonymkode: df6ad...33d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 28. august 2022 #176 Del Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): sammenligningene er jo ikke veldig gode all den tid kvinner ikke har skjegg (med få unntak). En preferanse som derimot er mindre kjønnet er annerledes, som antall sexpartnere eller overvekt. Høydekravet er heller ikke noe som motsier det jeg skriver, ettersom jeg synes høydekravet er ganske idiotisk. Og også der er det en naturlighet som kravet bunner i, dersom man skal forsøke å forstå det. Menn er som oftest høyere enn kvinner fra naturens side. Interessant nok illustrerer du kanskje at sammenligningen egentlig er ganske god. Preferansene våre for lettvint sex er tross alt temmelig ulike og kjønnede, slik høyde og behåring også er. Kvinner er gjerne mer tilbakeholdende med å ha sex med fremmede fra naturens side. Det er uansett en avsporing fra poenget; Nesten alle har preferanser for en partner som en selv ikke oppfyller uten at "dobbeltmoral" er inne i bildet. Sitat Og nei, folk har ikke sagt noe annet, men det kommer helt tiden: det må være lov til det må være lov til. Så diskusjonen er jo idiotisk all den tid folk later som de ikke får lov til. Hele poenget til folk er jo at det ofte gir et latterlig inntrykk med disse dobbeltstandarder Anonymkode: 1edad...d1c Ok. Jeg er fortsatt usikker på hvilken diskusjon det refereres til men mulig dette er noe du har diskutert med andre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #177 Del Skrevet 28. august 2022 Skal ikke kvinner få lov å ha preferanser for erfarne menn med mindre de selv er erfarne? Hvem er det som sitter og dikter opp disse reglene egentlig? Anonymkode: 57590...d63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #178 Del Skrevet 28. august 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Skal ikke kvinner få lov å ha preferanser for erfarne menn med mindre de selv er erfarne? Hvem er det som sitter og dikter opp disse reglene egentlig? Anonymkode: 57590...d63 Nei det gir jo ingen mening for deg at kvinnen skal fungere som dødvekt, og hele tiden ha nytte av menn som er bedre enn henne. Men for menn som faktisk har lyst på en likestilt partner så gir det mening at dama også kan noe og bidrar. Anonymkode: dfa4c...2ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #179 Del Skrevet 28. august 2022 herzeleid skrev (50 minutter siden): Interessant nok illustrerer du kanskje at sammenligningen egentlig er ganske god. Preferansene våre for lettvint sex er tross alt temmelig ulike og kjønnede, slik høyde og behåring også er. Kvinner er gjerne mer tilbakeholdende med å ha sex med fremmede fra naturens side. Det er uansett en avsporing fra poenget; Nesten alle har preferanser for en partner som en selv ikke oppfyller uten at "dobbeltmoral" er inne i bildet. Ok. Jeg er fortsatt usikker på hvilken diskusjon det refereres til men mulig dette er noe du har diskutert med andre. Hvordan i all verden bekreftet jeg sin sammenligning, mener du? Poenget er ennå likt. Mennesker som krever noe de ikke selv kan tilby (som de kunne ha tilbudt) har dobbeltstandarder og dobbeltstandard er ofte usexy når man bevitner mennesker som har dem. Ditt poeng er at dobbeltstandard er vanlig (sant) men mitt poeng er at mange synes personer som fremmer sine dobbeltstandarder som det mest naturlige i verden, ikke er veldig sexy. Ofte har de også en forakt for mennesker som ikke når opp til deres krav (en forakt de ikke har for seg selv, selv om de ville falt gjennom det samme kravet) Mange, inkludert meg, tolker det som mangel på selvinnsikt. Anonymkode: 1edad...d1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #180 Del Skrevet 28. august 2022 On 8/24/2022 at 5:24 PM, AnonymBruker said: Ble nysgjerrig på hva som er godtatt i dagens samfunn, i realiteten. Så premisset er at du møter en kvinne du vil ha et seriøst forhold, eventuelt dele resten av livet med. Hvor går din personlige grense for hvor mange partnere hun kan ha hatt før? Hva er helt ok, og hvor begynner det å gå en grense? Anonymkode: e24a8...945 jeg er mann og slik jeg tenker og vet alle i min krets tenker så er det ikke et magisk nummer som liksom wow der gikk grensen 40 ? nei 39 så hadde det vært ok men 40 ? nei æsj kvinner som ligger rundt stadig vekk er vell et stort rødt flagg og tilsier at de neten har borderline, daddy issues, psykiske eller mentale problemer eller lav selvtilit og dårlige avgjørelser. en som er 35 og har ligget med 40 er ikke mye. men en som er 19 or har ligget med 40 er søppel Anonymkode: 01672...827 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå