AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #141 Del Skrevet 27. august 2022 herzeleid skrev (18 minutter siden): ‘Problemet’ er begges og konsekvensen kan bli at hun velges vekk. Det er godt mulig du tror på dette, men jeg mistenker at jeg har forklart deg dette før. At noen kan ønske en partner med annen adferd enn en selv har hatt medfører ikke nødvendigvis dobbeltmoral. Både fordi moral i seg selv ikke trenger å være et moment over hode, og fordi handlingene og omstendighetene ikke alltid er like. Spør gjerne hvis du fortsatt synes dette er så vanskelig at det for deg fremstår absurd. Jeg har kanskje forklart også dette for deg før, men ‘den mannlige logikken’ virker å være enda en av disse ‘vindmøllene’ en gjerne sloss mot. Som forklart før er det nok få som mener et større antall samleier med en partner i seg selv er problematisk. Du beviser jo bare poenget mitt. Kan bare takke og bukke. Og hva usikre mannfolk med dårlig kvinnesyn og en hyklersk dobbeltmoral måtte mene om meg, kunne virkelig ikke brydd meg mindre. Jeg finner meg menn med andre verdier i livet. Anonymkode: a6d35...676 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 27. august 2022 #142 Del Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du beviser jo bare poenget mitt. Kan bare takke og bukke. Og hva usikre mannfolk med dårlig kvinnesyn og en hyklersk dobbeltmoral måtte mene om meg, kunne virkelig ikke brydd meg mindre. Jeg finner meg menn med andre verdier i livet. Anonymkode: a6d35...676 Igjen tror jeg på at du tror dette, men all den tid innlegget ditt er blottet for argumenter blir det vanskelig å hjelpe deg. Påpek heller hva du er uenig i eller lurer på, hvis du ønsker å bidra med mer enn bare negative karakteristikker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #143 Del Skrevet 27. august 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Ikke helt sant. En inkassosak for femten år siden vi ikke hindre deg i å få banklån. Ingen arbeidsgivere ser på dine karakterer fra videregående skole når du er 40 og har 20 års relevant erfaring. Foreldede forbrytelser vises ikke på rullebladet. De fleste endrer seg i løpet av livet. Mange fester, har tilfeldig sex og leker med rus når de er unge. Selv om en mann gamer døgnet rundt når han er 20, betyr det ingenting for hans evner som far når han er 35. En tenåring som fester hver helg blir som regel til en ansvarlig voksen med moderat alkoholforbruk. Så hvorfor skal seksuell fortid for 20 år siden ha noen betydning for hvordan man er NÅ? Anonymkode: fdb03...f3a Fordi dårlige livsvalg ikke er noe jeg personlig setter så stor pris på. Anonymkode: dfa4c...2ed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 27. august 2022 #144 Del Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selvfølgelig har jeg gjort alt jeg kan for å finne ut av hvem personen er før jeg har gått inn i forhold, men avhør angående seksuell fortid har jeg ikke foretatt nei, rett og slett fordi det er respektløst, ødeleggende og fordi det er ingenting som tilsier at folk forteller sannheten om slikt før man allerede er etablert i et nært tillitsforhold. Ved innledende dating kan man rett og slett ikke kreve eller forvente at folk frivillig og åpent deler alt de har gjort og opplevd. Generelt. Jeg var faktisk gift med min mann i flere år før han våget å fortelle meg om en spesielt sår opplevelse i livet. Det har jeg full forståelse for. Både da vi møttes, da vi datet og i starten av vårt forhold var ikke tillitsnivået så etablert at absolutt alt var ok å dele. Åpenhet og tillit lå bygges opp over tid, så nei jeg forventer ikke at det er greit at jeg skal avhøre folk om deres mest intime opplevelser allerede under dating, og at de skal fortelle meg sannheten da. Da hadde bare jeg vært sosialt inkompetent. Anonymkode: df6ad...33d Poenget er at for min del så er det normalt å bli kjent med en potensiell partner, før man blir partnere. Da bryr noen seg om inntekt, andre om høyde, den tredje om ambisjoner osv. Mens jeg syns det er viktig at man er ærlig, har like verdier og er tålig like i synet på sex og følelser. Folk som da automatisk bruker ord som avhør og tillegger den andre et helt ukorrekt detalj-behov/ at man skal vite ALT, og tror at det er temaer man snakker om på 1.date får bare leve i den villfarelsen. Klarer man ikke å ha en helt vanlig jævla samtale om det - uten å gå i forsvar- så har man misforstått noe vesentlig når det gjelder hvordan man finner en mann /dame som kan være en match, og man har misforstått noe vesentlig på hvor lukket man skal være overfor den som skal være/ bli ens nærmeste. Ikke rart majoriteten av forhold ikke varer hvis den strutse-medtoden i valg av partner er utbredt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #145 Del Skrevet 27. august 2022 Jr.Garcon skrev (3 timer siden): Poenget er at for min del så er det normalt å bli kjent med en potensiell partner, før man blir partnere. Da bryr noen seg om inntekt, andre om høyde, den tredje om ambisjoner osv. Mens jeg syns det er viktig at man er ærlig, har like verdier og er tålig like i synet på sex og følelser. Folk som da automatisk bruker ord som avhør og tillegger den andre et helt ukorrekt detalj-behov/ at man skal vite ALT, og tror at det er temaer man snakker om på 1.date får bare leve i den villfarelsen. Klarer man ikke å ha en helt vanlig jævla samtale om det - uten å gå i forsvar- så har man misforstått noe vesentlig når det gjelder hvordan man finner en mann /dame som kan være en match, og man har misforstått noe vesentlig på hvor lukket man skal være overfor den som skal være/ bli ens nærmeste. Ikke rart majoriteten av forhold ikke varer hvis den strutse-medtoden i valg av partner er utbredt. Dette minner om arrangerte ekteskap i Asia. Der sitter man også å vurderer partnere på denne måten før man kommer med et ekteskapstilbud. Følelsene kommer etterhvert. Jeg har familie i Asia og har ingenting i mot denne fremgangsmåten, men det er mange i Norge som... legger vekt på en forelskelse som overstyrer fornuften. Det er ikke alltid så lurt det heller, og er sikkert årsaken til at veldig mange forhold ryker ja. Anonymkode: 32ae6...a9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #146 Del Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Dette minner om arrangerte ekteskap i Asia. Der sitter man også å vurderer partnere på denne måten før man kommer med et ekteskapstilbud. Følelsene kommer etterhvert. Jeg har familie i Asia og har ingenting i mot denne fremgangsmåten, men det er mange i Norge som... legger vekt på en forelskelse som overstyrer fornuften. Det er ikke alltid så lurt det heller, og er sikkert årsaken til at veldig mange forhold ryker ja. Anonymkode: 32ae6...a9e Du, det er jeg helt enig med deg i, og jeg er så norsk som man kan bli. Ikke så lurt å tro "følelser"/"forelskelse" er det mest fornuftige å styre etter. Like holdninger, mål og verdier er faktisk viktigere. Anonymkode: 8ab04...9a9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #147 Del Skrevet 27. august 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Menn som stiller spørsmål de ikke egentlig ønsker svar på, bør la være å spørre. Hvis du ikke takler svaret, så er det ditt problem. Det absurde i hele denne debatten, er den gigantiske dobbeltmoralen og hykleriet menn bedriver. De kan selv ha hatt sex med både to - og tresifret antall damer, men krever at den de slår seg til ro med, er mer eller mindre jomfru. Og det festligste av alt - de forstår ikke at det er dobbeltmoralsk - og kvinnefiendtlig. Jeg har ikke hatt mange sexpartnere, men jeg har hatt fryktelig mye sex. Ut fra den mannlige logikken, burde jeg jo være fullstendig utpult, uaktuell, og burde sikkert fått vaginaen renset av Durek Veret. Anonymkode: a6d35...676 Enig med deg. Har faktisk blitt fysisk kvalm av de mennene som har satt meg opp på en pidestall som uskyldig og forholdsmateriale fordi de har trodd jeg har hatt 1-3 partnere mens de har hatt 80+ sexpartnere, og sagt de aldri kunne hatt en dame med mer enn 10 partnere. Er gjennomgående med de alle at noe har virket kontrollerende og slitt med sjalusi og usikkerhet. Min eks som ble maks tent av at han følte jeg var litt vill og aldri spurte om sexpartnere fordi han uansett likte meg for meg er en av få menn jeg ikke mistet interessen for. Anonymkode: ff324...072 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 27. august 2022 #148 Del Skrevet 27. august 2022 Tror jeg skulle vært glad for at hun i det hele tatt ville blitt sammen med meg så det spiller ingen rolle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #149 Del Skrevet 27. august 2022 Dobbeltmoral er bare så grusomt usexy. Vært borti menn som jeg tenker virkelig hat plukka opp ALT de har hatt sjans på (og der snakker vi mye rart på alle måter), og som mener det gjelder andre regler for kvinner..Æsj, bare kvalmt og skikkelig taperaktig. Anonymkode: 8ab04...9a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #150 Del Skrevet 27. august 2022 Ehm det er vel ingen som spør partneren sin om hvor mange de har ligget med? Er ikke det noe man er opptatt av når man er sånn typ ungdom? Hadde jeg fått spørsmålet hadde jeg sagt jeg ikke svarer på det. For tidligere sexpartnere skal ikke være noe tema for fremtiden. Har dog aldri fått et slikt spørsmål, og heller aldri spurt. Anonymkode: e66bb...d4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 27. august 2022 #151 Del Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dobbeltmoral er bare så grusomt usexy. Vært borti menn som jeg tenker virkelig hat plukka opp ALT de har hatt sjans på (og der snakker vi mye rart på alle måter), og som mener det gjelder andre regler for kvinner..Æsj, bare kvalmt og skikkelig taperaktig. Anonymkode: 8ab04...9a9 Det er jeg selvfølgelig helt enig i. Men så lenge man ikke krever mer enn man selv tilbyr og matcher de verdier/holdninger man selv krever av andre, så er det noe helt annet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #152 Del Skrevet 27. august 2022 Jr.Garcon skrev (5 timer siden): Poenget er at for min del så er det normalt å bli kjent med en potensiell partner, før man blir partnere. Da bryr noen seg om inntekt, andre om høyde, den tredje om ambisjoner osv. Mens jeg syns det er viktig at man er ærlig, har like verdier og er tålig like i synet på sex og følelser. Folk som da automatisk bruker ord som avhør og tillegger den andre et helt ukorrekt detalj-behov/ at man skal vite ALT, og tror at det er temaer man snakker om på 1.date får bare leve i den villfarelsen. Klarer man ikke å ha en helt vanlig jævla samtale om det - uten å gå i forsvar- så har man misforstått noe vesentlig når det gjelder hvordan man finner en mann /dame som kan være en match, og man har misforstått noe vesentlig på hvor lukket man skal være overfor den som skal være/ bli ens nærmeste. Ikke rart majoriteten av forhold ikke varer hvis den strutse-medtoden i valg av partner er utbredt. Kanskje greit for deg som mann å si. For oss kvinner er menn som avslører å være veldig opptatt av slikt ofte at de er FOR opptatt av slikt. Det kan bli ufint om man har hatt bare 1-3 partnere også. Jeg er nok innafor angående krav de fleste menn har, siden jeg har vært i forhold, men en mann som er veldig opptatt av min seksuelle fortid vil jeg likevel ikke ha. Det siste jeg ønsker å ha som tema i et forhold er antagelig mine tidligere seksuelle erfaringer. Jeg er ikke sammen med mine tidligere menn lenger, men det betyr ikke at jeg vil utlevere sexlivet jeg har hatt med dem. Jeg var trossalt glad i dem en gang, og har fremdeles en lojalitet angående å ikke avsløre intime detaljer. Dessuten vil jeg bare ikke, av rent prinsipp, stå skolerett for hva jeg har gjort tildelt i livet og ikke. Mange tråder her inne bekrefter det som rett også. For eksempel hadde jeg analsex med en eks, fant ut at det ikke er noe bra for meg, og jeg har lest iallefall tre tråder hvor menn er forbanna for hva kvinner gjorde med tidligere menn, men ikke vil med dem. Fordi de fant ut at det ikke var noe bra for dem, men mennene vinklet det da som "Hun gjorde det med ham, så hvorfor ikke meg? Det er urettferdig! Da elsket hun ham høyere." og lignende. Nei, man har faktisk lov til å prøve ut ting og erfare at man ikke ønsker det. Anonymkode: df6ad...33d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #153 Del Skrevet 28. august 2022 Hvorfor er det så viktig med flere seksual partnere? Holder det ikke med en eller ingen? Anonymkode: 6d34b...111 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 28. august 2022 #154 Del Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kanskje greit for deg som mann å si. For oss kvinner er menn som avslører å være veldig opptatt av slikt ofte at de er FOR opptatt av slikt. Det kan bli ufint om man har hatt bare 1-3 partnere også. Jeg er nok innafor angående krav de fleste menn har, siden jeg har vært i forhold, men en mann som er veldig opptatt av min seksuelle fortid vil jeg likevel ikke ha. Det siste jeg ønsker å ha som tema i et forhold er antagelig mine tidligere seksuelle erfaringer. Jeg er ikke sammen med mine tidligere menn lenger, men det betyr ikke at jeg vil utlevere sexlivet jeg har hatt med dem. Jeg var trossalt glad i dem en gang, og har fremdeles en lojalitet angående å ikke avsløre intime detaljer. Dessuten vil jeg bare ikke, av rent prinsipp, stå skolerett for hva jeg har gjort tildelt i livet og ikke. Mange tråder her inne bekrefter det som rett også. For eksempel hadde jeg analsex med en eks, fant ut at det ikke er noe bra for meg, og jeg har lest iallefall tre tråder hvor menn er forbanna for hva kvinner gjorde med tidligere menn, men ikke vil med dem. Fordi de fant ut at det ikke var noe bra for dem, men mennene vinklet det da som "Hun gjorde det med ham, så hvorfor ikke meg? Det er urettferdig! Da elsket hun ham høyere." og lignende. Nei, man har faktisk lov til å prøve ut ting og erfare at man ikke ønsker det. Anonymkode: df6ad...33d Det tror jeg på, men jeg syns ikke det er riktig at man automatisk skal straffe nye menn man møter ved å gå ut fra at de er like tilbakestående opptatt av tidligere partnere, detaljer, og ulike regler på hva som er ok for damer og menn som en eks de har hatt. For min del handler det kun om at jeg ønsker en dame med relativt like verdier og holdninger som meg selv, og at hun er ærlig. Jeg opplever jo også at det er det mange damer som vil ha - de ønsker ikke en relasjon til Thailand-horebukken med 43 kortvarige forhold bak seg. I utgangspunktet enig og detaljer osv. Er selvfølgelig helt unaturlig. Men igjen så skjønner jeg ikke hvorfor det er er så vanskelig å bare være ærlig. Du får en ny partner, han spør om du vil ha analsex, det vil du ikke - en ærlig sak. Han spør men har du prøvd det da, kan jo hende blabla du liker det? Nei, aldri prøvd (løgn). Løgnen serveres på grunn av noe du har lest på KG/erfart fra tidligere menn og igjen antar du at den nye mannen er like tilbakestående. Det vil garantert ikke bli siste gang du juger den andre rett i fjeset. Relasjoner med så mye løgn varer aldri i lengden - jeg skjønner ikke at folk gidder å bygge noe på sandgrunn. Det at man er ærlig er jo også en måte å sile ut patetiske menn som mener at gjorde du det og det med A og B , så må du gjøre det med meg C !! At man da heller velger å juge seg til et forhold med C i stedet for å avvise han er for meg helt uforståelig. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #155 Del Skrevet 28. august 2022 herzeleid skrev (20 timer siden): ‘Problemet’ er begges og konsekvensen kan bli at hun velges vekk. Det er godt mulig du tror på dette, men jeg mistenker at jeg har forklart deg dette før. At noen kan ønske en partner med annen adferd enn en selv har hatt medfører ikke nødvendigvis dobbeltmoral. Både fordi moral i seg selv ikke trenger å være et moment over hode, og fordi handlingene og omstendighetene ikke alltid er like. Spør gjerne hvis du fortsatt synes dette er så vanskelig at det for deg fremstår absurd. Jeg har kanskje forklart også dette for deg før, men ‘den mannlige logikken’ virker å være enda en av disse ‘vindmøllene’ en gjerne sloss mot. Som forklart før er det nok få som mener et større antall samleier med en partner i seg selv er problematisk. Og "konsekvensen" ved å være enda mer kresne og henge seg opp i kvinnenes fortid for lenge siden vil være at enda flere menn blir single og ensomme (jf. tråd og artikler om det, der dette defineres som et samfunnsproblem). En kvinne som er attraktiv nok, men blir valgt bort av disse "dydighetsjegere" får nok null problemer med å finne seg en annen uten slike nykker. Når det gjelder dobbeltmoral, så er det nettopp det. De fleste edruelige mennesker vil velge vekk alkoholikere, de fleste lovlydige mennesker vil la være å bli sammen med notorisk kriminelle, de fleste topptrente vil unngå overvektige mennesker som partnere. Like barn leker best. Derfor har veldig dydige damer som regel null interesse i å bli sammen med horebukker. Hvis jeg hadde vært jomfru eller veldig dydig, ville jeg aldri ha valgt meg en mann med mange partnere, som attpåtil syntes at det var helt greit for ham, men ikke for meg. Jeg hadde tenkt at han da ikke ville være trofast i forholdet med meg heller, når han har så løssluppent syn på eget seksualliv. Og noen utro drittsekk hadde jeg ikke ønsket å bli sammen med. Anonymkode: fdb03...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #156 Del Skrevet 28. august 2022 Jr.Garcon skrev (16 minutter siden): Det tror jeg på, men jeg syns ikke det er riktig at man automatisk skal straffe nye menn man møter ved å gå ut fra at de er like tilbakestående opptatt av tidligere partnere, detaljer, og ulike regler på hva som er ok for damer og menn som en eks de har hatt. For min del handler det kun om at jeg ønsker en dame med relativt like verdier og holdninger som meg selv, og at hun er ærlig. Jeg opplever jo også at det er det mange damer som vil ha - de ønsker ikke en relasjon til Thailand-horebukken med 43 kortvarige forhold bak seg. I utgangspunktet enig og detaljer osv. Er selvfølgelig helt unaturlig. Men igjen så skjønner jeg ikke hvorfor det er er så vanskelig å bare være ærlig. Du får en ny partner, han spør om du vil ha analsex, det vil du ikke - en ærlig sak. Han spør men har du prøvd det da, kan jo hende blabla du liker det? Nei, aldri prøvd (løgn). Løgnen serveres på grunn av noe du har lest på KG/erfart fra tidligere menn og igjen antar du at den nye mannen er like tilbakestående. Det vil garantert ikke bli siste gang du juger den andre rett i fjeset. Relasjoner med så mye løgn varer aldri i lengden - jeg skjønner ikke at folk gidder å bygge noe på sandgrunn. Det at man er ærlig er jo også en måte å sile ut patetiske menn som mener at gjorde du det og det med A og B , så må du gjøre det med meg C !! At man da heller velger å juge seg til et forhold med C i stedet for å avvise han er for meg helt uforståelig. Men da har du jo samme standard for henne som for deg - du vil ha ei med de samme verdiene som deg! Og det er ikke problematisk! Hvis jeg for eksempel ønsket meg en veldig kristen mann, ville jeg ha unngått å ha sex før ekteskapet. Og jeg er helt enig med deg at man bør sile ut slike menn som du beskriver i siste avsnitt. Anonymkode: fdb03...f3a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #157 Del Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor er det så viktig med flere seksual partnere? Holder det ikke med en eller ingen? Anonymkode: 6d34b...111 Og det samme spørsmålet kan stilles til menn - hvorfor holdet ikke med en eller ingen? Hvorfor må de pule fra seg før de etablerer seg? Og hva skjer med denne pulingen hvis alle damer blir dydige over natten med et krav om ekteskap før sex? Da tror jeg pipa vil få en annen lyd, når mennene vil måtte velge mellom ekteskap eller sølibat. Anonymkode: fdb03...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #158 Del Skrevet 28. august 2022 Jr.Garcon skrev (13 timer siden): Det er jeg selvfølgelig helt enig i. Men så lenge man ikke krever mer enn man selv tilbyr og matcher de verdier/holdninger man selv krever av andre, så er det noe helt annet. Der er jeg helt enig. Som sagt, det er ikke et problem at en mann har forventninger om verdier. Men når han selv praktiserer noe helt annet, blir det feil. Det blir det samme som at en mann på 150 kilo som aldri har tatt i en vekt krever at dama trener fem ganger i uka og har BMI på 18. Det blir fullstendig kræsj gjennom hele forholdet, for en slik mann vil fortsette å sitte på sofaen med potetgullposen, og dama vil fortsette å trene og spise sunt. På samme måte vil en horebukk som alltid trenger noe nytt og spennende ikke kunne være en trofast partner for sin dydige, jomfruelige kona. Anonymkode: fdb03...f3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #159 Del Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Fordi dårlige livsvalg ikke er noe jeg personlig setter så stor pris på. Anonymkode: dfa4c...2ed Så du har ikke gjort noen som helst dårlige livsvalg? Du har bare hatt en eller to partnere? Aldri gjort noe dumt i fylla? Aldri såret noen? Anonymkode: fdb03...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JegMotStrømmen Skrevet 28. august 2022 #160 Del Skrevet 28. august 2022 Er dette et vanlig spørsmål i et forhold? Jeg er i 50årene og har hatt noen forhold bak meg, og noen kortvarige greier i ungdommen. Men aldri fått spørsmålet, har heller aldri stilt spørsmålet. Alltid tenkt at alle har en fortid, og så lenge den fortiden forblir i fortiden så er det helt greit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå