Gå til innhold

Hva trenger man i bhg.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungen har første dag i bhg i midten av neste mnd. Men vi klarte selvsagt å spore av under inntakssamtalen, og fikk egentlig ikke svar på hva vi trenger å ha med til ungene i bhg. 
noen som har en fin utstyrsliste? 
Og slik som regntøy og dresser, kjøper dere dobbelt, eller tar med hjem hver dag?

Anonymkode: e62fc...e7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du bruker søkefunksjonen så finner du en flust av tråder med råd og tips😊

Anonymkode: 09d12...a98

• Liker 1
Skrevet

- Regntøy, gjerne to sett. F.eks du tar med deg det settet som er sikkelig vått og skittent. Eg rullerer på to sett, men det er mange som berre spyle og snur regntøyet før dei drar heim og lar det tørka i barnehagen. Ein del barnehagar har også tørkeskap. Eg har eit regnsett som er dyrt og eit som er billig. Bur du på østlandet trenger du sikkert berre eit sett med regnkle.
- Støvlar.
- Vintersko.
- Solkrem (enkelte barnehagar spanderer solkrem).
- Vogn, vognpose, myggnetting, kos, smokk o.s.v (om barnet sover).
- Bleier eller truser
- Skift vanlige kle
- Skift ullkle
- Ein varm genser, f.eks ullgenser strikka av bestemor.
- Fleecesett eller fleecedress
- Vinterdress (om vinteren)
- Parkdress/overtrekksdress (om våren) Anna alternativ er softshelldress eller overtrekksbuske og vindtett jakke.
- Tøflar for bruk inne i barnehagen (ikkje alle barnehagar trenger detta)
- Kanskje drikkeflaske
- Ullhue
- Vanlighue
- For sommarsessong caps eller solhatt.
- Sydvest kan man vurdera, greitt på vestlandet.
- Barnehagesekk, personalet stapper gjerne oppi skjema som skal bli signert, våte kle. Det er liksom "postkassa" som er mellom barnehagen og heim.

Du må og tilpassa klesboksen til ditt barn, enkelte skitner ut 3 sett til dagen mens andre nesten ikkje trenger skiftekle.

Barn som ikkje kan gå bør ha fotposer.

Var det eg kom på i farta.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville ringt el sendt mail til bhg/avdelingen

Anonymkode: d9576...ee3

Skrevet
mammahjarte skrev (1 time siden):

- Regntøy, gjerne to sett. F.eks du tar med deg det settet som er sikkelig vått og skittent. Eg rullerer på to sett, men det er mange som berre spyle og snur regntøyet før dei drar heim og lar det tørka i barnehagen. Ein del barnehagar har også tørkeskap. Eg har eit regnsett som er dyrt og eit som er billig. Bur du på østlandet trenger du sikkert berre eit sett med regnkle.
- Støvlar.
- Vintersko.
- Bleier eller truser
- Skift vanlige kle
- Skift ullkle
- Parkdress/overtrekksdress (om våren) Anna alternativ er softshelldress eller overtrekksbuske og vindtett jakke.
- Kanskje drikkeflaske
- Ullhue
- Vanlighue
- Barnehagesekk, personalet stapper gjerne oppi skjema som skal bli signert, våte kle. Det er liksom "postkassa" som er mellom barnehagen og heim.

Du må og tilpassa klesboksen til ditt barn, enkelte skitner ut 3 sett til dagen mens andre nesten ikkje trenger skiftekle.

Föret eller ikke föra retntøy? Eller jatakk begge deler? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Bhg vår sier ufora. Det tørker raskere da, og det er lettere å justere med mellomlag. Mellomlag er tykkull eller fleece, og du bør ha minst to sett i ulike tykkelser, gjerne todelt.

Vi har to sett regntøy, siden barnehagen er mye ute. I andre barnehager kan et sett være nok. Derimot har vi bare en vinterdress og en parkdress (/vårdress/skalldress/hellyhansen-dress), i tillegg til en skalljakke. Hvis vinterdressen blir våt er det varmt nok til parkdress med tykkull. Hvis parkdressen blir våt kan barnet ha jakke og regnbukse. 

Jeg handlet mye etter oppstart. Det gikk helt fint, og da fikk jeg bedre tid til å se og få vite hva som fungerte. 

Anonymkode: 15a1a...2af

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Eg liker best utan eigentlig fordi dei med for blir veldig tunge å gå med når vannet suger seg opp foret. Det finnest ok regntøy med for altså. Eg har prøvd litt forskjellig.

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ville gått for vanlig regntøy og vinterregndress fra Kattnakken :)

• Liker 1
Skrevet
mammahjarte skrev (På 24.8.2022 den 17.25):

- Støvlar.
- Vintersko.
- Bleier eller truser
- Skift vanlige kle
- Skift ullkle
- Kanskje drikkeflaske
- Ullhue
- Vanlighue

I barnehagen her får ingen lov å ha sekk hengende pga kvelningsfare. Barna har egne nett de kan legge klær i. 

Anonymkode: 00f2c...c73

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

I barnehagen her får ingen lov å ha sekk hengende pga kvelningsfare. Barna har egne nett de kan legge klær i. 

Anonymkode: 00f2c...c73

Her får ingen barn leike i grovgarderoben der sekkane er. Den er kun til påkledning, avkledning og handvask. 

• Liker 1
Skrevet

minst mulig, det blir så fullt i garderoben. 

Anonymkode: e888b...a45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...