Gå til innhold

Barnehage ansatt visste ikke hvor barnet mitt var når jeg skulle hente idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det ann? Er jo de som har ansvar for å vite hvor dem er til enhver tid. Vurderer å gå til sak mot barnehagen. Tenk hvis noen hadde fått ham med seg. Kommet seg over gjerde eller verre.. 

Dette er 3 gangen det skjer i år.. Barnet er 5 år og kan ikke være for seg selv.

Da jeg ankommer barnehagen finner jeg ham i sandkassen. Jeg ber han gjøre seg ferdig og rydde lekene mens jeg henter tingene hans. Er borte maks 5 min. Da jeg skal hente ham er han forsvunnet, mens lekene er igjen. Han hadde altså ikke lagt dem på plass, jeg får litt panikk og spør den ansatte om hvor han er. Hun visste ikke var det eneste svaret jeg fikk. Jeg står litt paff og roper navnet hans, han svarer ikke og jeg begynner å lete. Det går altså flere minutter føre jeg får øye på han på den andre siden av lekeplassen..

Fy flate altså.. De ansatte skal jo vite hvor barnet mitt er..!!  Det er så slurvete! 

Anonymkode: 11e1b...599

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er et troll. 

Anonymkode: 71ebd...daa

• Liker 33
  • Nyttig 2
Skrevet

Herregud. De har sykt mange barn å ha ansvar for. Så lenge de er sikre på at han er på området kan de ikke ha 100% kontroll på HVOR de er?! Du høres ekstremt hysterisk ut. 

Jeg må som regel lete etter barnet mitt ved henting. Han gjemmer seg alle slags veier. Jeg har full tillit til at de ansatte vet han er på området. De kan da ikke stirre på 5-6 ulike barn til en hver tid, det sier jo seg selv, 

Anonymkode: eb0dc...2f4

• Liker 30
Skrevet

Ehh… hysteri. Alle de ansatte trenger da ikke se en 5 åring hele tiden, holder at en av de har oversikt over enkeltnummer. At man må lete gjennom lekeplassen som er inngjerdet ser jeg ingen problem med. De ansatte er spredt, ungene er spredt og totalt sett vet noen hvor noen er. Helt vanlig.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

At det går an! Jeg ville sendt en mail til styrer og bedt om et møte!

Anonymkode: 3c6d5...dfb

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du har kommet inn i barnehagen for å hente, og har vært i kontakt med barnet ditt, er det du som forelder som har ansvar for barnet ditt. Om du må inn og hente ting før du tar med barnet hjem har du fremdeles ansvar. 

Anonymkode: 977db...64e

• Liker 30
  • Nyttig 4
Skrevet

Du driter deg ut ved å lage en sak om dette.

Du var jo til stedet selv å.

Anonymkode: 4a5a1...3d7

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvordan går det ann? Er jo de som har ansvar for å vite hvor dem er til enhver tid. Vurderer å gå til sak mot barnehagen. Tenk hvis noen hadde fått ham med seg. Kommet seg over gjerde eller verre.. 

Dette er 3 gangen det skjer i år.. Barnet er 5 år og kan ikke være for seg selv.

Da jeg ankommer barnehagen finner jeg ham i sandkassen. Jeg ber han gjøre seg ferdig og rydde lekene mens jeg henter tingene hans. Er borte maks 5 min. Da jeg skal hente ham er han forsvunnet, mens lekene er igjen. Han hadde altså ikke lagt dem på plass, jeg får litt panikk og spør den ansatte om hvor han er. Hun visste ikke var det eneste svaret jeg fikk. Jeg står litt paff og roper navnet hans, han svarer ikke og jeg begynner å lete. Det går altså flere minutter føre jeg får øye på han på den andre siden av lekeplassen..

Fy flate altså.. De ansatte skal jo vite hvor barnet mitt er..!!  Det er så slurvete! 

Når du har hilst på så tok du over ansvaret... hent tingene først, så barnet....

Anonymkode: c718a...26d

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Prøv å jobb noen uker i barnehagen.. du har 17 barn du skal holde styr på, mange med ekstra behov for hjelp. 
17 foreldre som leverer/ henter.. mye info som skal gis. Foreldre som ikke kan norsk. Du skal ha planlegging, møter, følge opp barna og ha et pedagogisk innhold.. i tillegg skal du være så tett på at du skal vite alt som skjer mellom de. Så skal du lage måltider, skifte bleier, trøste og løse konflikter. 
Vi har ikke bare ditt barn å passe på, men alle. 
Når en mor kommer, er han hentet. Da er det ditt ansvar. Du burde tatt han med inn i garderoben når du hentet han. Hvorfor få panikk når han er innenfor porten? 
Slike foreldre som deg gjør jobben ekstra slitsom 

Anonymkode: 79c6c...310

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er ikke nok folk på jobb til å vite helt nøyaktig hvor ditt barn er til enhver tid. Det er da derfor de har gjerder? Alt innenfor gjerde skal være trygt slik at ungene kan "slippes fri". Er også enig med de andre over, når du har hilst regner de ansatte med at du har kontroll selv. 

Anonymkode: c9234...2ef

• Liker 8
Skrevet

Vet ikke hvor mange ganger jeg har henta og de ikke har visst hvor barna mine er. De sier gjerne de akkurat har sett barnet der og der. At det var der for ikke så lenge siden osv. Tenker det er naturlig. 

Anonymkode: b7a7e...51c

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg tenker at hvis han ikke klarer å forholde seg til en beskjed om å gjøre seg ferdig og rydde lekene, bør du endre henterutinen til noe som er innenfor det han mestrer. Når du har kommet, har du overtatt ansvaret. 

Endret av Hactar
  • Liker 10
Skrevet

Du mener ikke de skal vite nøyaktig hvor han er, som i "nå skal jeg hente Per, han er tre meter bortenfor huska".

Anonymkode: 45994...12d

• Liker 4
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Her er du ekstremt hysterisk. 

Skrevet

Haha, dette MÅ være tull! 

Anonymkode: 06510...a35

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Haha hæ? Dette må være tull? Det kan umulig finnes sånne her mødre? 

Jeg har tre barn, det er ikke alltid jeg finner dem hjemme engang, så for all del, at de smetter vekk i barnehagen forstår jeg at kan skje. 

Anonymkode: dbb29...2b6

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Ansett heller en privat barnepike som hele tiden fotfølger ditt barn 💙

• Liker 5
Skrevet

Flere minutter før du så han på andre siden av lekeplassen…… hvor stort uteområde har den barnehagen??

Anonymkode: d6628...b60

• Liker 2
Skrevet

Tror du må lære sønnen din å høre på deg når du roper - og ikke ignorerer.  Oppdragelse vet du.  

Anonymkode: d769f...d15

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...