AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Min samboer har gjort det slutt med meg (eller rettere sagt sier han trenger en pause) men bor fortsatt i samme hus til han har fått seg ny bolig. Fikk vite i dag at han skal på film og middag til kvinnelig kollega alene. Jeg ble som sagt fly forbanna og sa at han ikke kan gjøre slike ting så lenge vi bor sammen, og på papiret er samboere fortsatt. Han sa før jeg fant ut det at det kan være vi finner tilbake til hverandre hvis vi får litt space. Jeg sa til han at å ta en pause og få litt space er ikke det samme som å date og ligge rundt, for å så komme tilbake hvis det passer seg. Overreagerer jeg? 😞 Anonymkode: 079f3...b3c 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 Er det slutt kan han vel besøke hvem han vil. Men å tro dere skal finne tilbake til hverandre på denne måten virker jo litt naivt fra hans side. Anonymkode: 4ad67...141 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 Når ble det slutt? Han står i sin fulle rett til og gjøre hva han vil, så lenge han ikke tar med seg damer hjem tenker jeg, dessverre Anonymkode: d5ac2...645 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 Han ønsker ikke å finne tilbake til hverandre, han sier det bare fordi han tror det blir lettere for deg, eller for å lette sin egen samvittighet. og han har selvfølgelig rett til å gjøre hva han vil, selv om dere på papiret er samboere. Anonymkode: 7c169...43f 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 Nei det er ikke greit. Det er respektløst. Når dere flytter fra hverandre er det noe annet. Anonymkode: 32467...301 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 Men å si at man vil ha en pause betyr ikke at det er slutt? Pause betyr vel at man trenger litt tid for seg selv for å finne ut av ting. Det er ikke i mine øyner ett frikort for å date og ha sex, også skal han komme tilbake etter noen uker eller måneder og si at det er deg jeg vil ha likevel. Anonymkode: 079f3...b3c 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 Det er slutt. «Pause» er bare en skånsom måte å si: «Jeg vil treffe andre» på. Finn deg et nytt sted å bo, og gå videre. Anonymkode: 1f304...3e4 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #8 Skrevet 24. august 2022 Så lenge han bor under mitt tak må han respektere mine grenser tenker jeg. Hvis ikke får han pakke tingene sine og dra for godt. Jeg gidder ikke å sitte å vente på han fordi han skal se hvordan følelsene hans er for meg, også driver han å ligger rundt. Når vi snakker sammen fikk jeg forståelse for at vi ikke skulle date eller treffe noen andre mens vi hadde pause. Han mente kollega ikke teller fordi de bare er venner. Anonymkode: 079f3...b3c 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #9 Skrevet 24. august 2022 Just now, AnonymBruker said: Så lenge han bor under mitt tak må han respektere mine grenser tenker jeg. Hvis ikke får han pakke tingene sine og dra for godt. Jeg gidder ikke å sitte å vente på han fordi han skal se hvordan følelsene hans er for meg, også driver han å ligger rundt. Når vi snakker sammen fikk jeg forståelse for at vi ikke skulle date eller treffe noen andre mens vi hadde pause. Han mente kollega ikke teller fordi de bare er venner. Anonymkode: 079f3...b3c Hvorfor venter du på ham? Bare be ham flytte snarest (hvis det er ditt hus). Anonymkode: 4ad67...141 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #10 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor venter du på ham? Bare be ham flytte snarest (hvis det er ditt hus). Anonymkode: 4ad67...141 Jeg elsker han og har vært sammen med han lenge. Jeg vil jo helst at vi skal finne sammen. Når han sier at ha trenger en pause til å tenke. At han ikke skal date eller ligge med andre mens vi har pause gjør det meg motivert til å gi det en sjanse. Når han likevel går bak ryggen min og skal på middag til kvinnelig kollega som har siklet på han lenge uten å si noe til meg så blir jeg forbannet. Jeg aksepterer ikke det. Han bor i mitt hus og har ikke andre steder å bo. Så lenge han bor her skal han respektere mine ønsker. Anonymkode: 079f3...b3c 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #11 Skrevet 24. august 2022 Hvis det er slutt så kan du ikke bestemme hvem han dater eller ligger med. Selv om han er din leieboer. Om han så bor der gratis, så kan du ikke bestemme slike ting over han. Han er ikke din kjæreste lenger. Eneste du kan kreve er at han ikke drar med seg dater hjem til ditt hus. Om han senere ønsker å få deg tilbake, så er det ikke akkurat noe sjakktrekk å holde på med andre. Men det kan du jo si. «Date hvem du vil. Men jeg tar ikke tilbake "brukt vare".» Anonymkode: 8acb5...978 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #12 Skrevet 24. august 2022 Ditt hus, dine regler. Om du lar han bli boende når han vil ha pause (=frikort), kan du sette betingelser. Anonymkode: 6b942...a20
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #13 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ditt hus, dine regler. Om du lar han bli boende når han vil ha pause (=frikort), kan du sette betingelser. Anonymkode: 6b942...a20 Det er akkurat det jeg tenker. Han ønsker å bo i mitt hus og sier at vi ikke skal date eller møte andre mens vi har pause, da må jeg få lov til å stille krav til han. Det hjelper ikke å si at vi ikke skal date eller ligge med andre, men så skal han gjøre det likevel. Unskylde med at det er bare en kollega. Jeg har vært trofast mot det han sa til meg. Hvorfor skal jeg la vær å date eller ligge med andre når han tydeligvis ikke er interessert i å følge det selv. Jeg har for å si det ikke lyst til å date eller ligge med noen andre. Jeg håper jo at alt skal ordne seg. Når han ikke har noe annet sted å bo er det jeg som bestemmer reglene. Hvis ikke får han flytte. Han kan heller ikke kreve at jeg skal vente på han når han ikke følger det han selv sier. Anonymkode: 079f3...b3c 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #14 Skrevet 24. august 2022 Så lenge dere bor sammen syns jeg han bør respektere deg såpass at han ikke gjør slikt, selv om han i utgangspunktet er "fri". Det er ganske respektløst ovenfor den andre part som ikke ønsker et brudd. Hvis man vil holde på slik får man også finne et midlertidig sted å bo. Jeg bor også med eksen, og hadde han gjort noe slikt hadde jeg bedt han flytte ut asap. Men jeg ønsker ikke bruddet. Anonymkode: 7ec36...32e 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #15 Skrevet 24. august 2022 Dersom han drar tenker jeg du bruker kvelden på å sette tingene hans utenfor huset. Anonymkode: aade3...f6d 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #16 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Så lenge dere bor sammen syns jeg han bør respektere deg såpass at han ikke gjør slikt, selv om han i utgangspunktet er "fri". Det er ganske respektløst ovenfor den andre part som ikke ønsker et brudd. Hvis man vil holde på slik får man også finne et midlertidig sted å bo. Jeg bor også med eksen, og hadde han gjort noe slikt hadde jeg bedt han flytte ut asap. Men jeg ønsker ikke bruddet. Anonymkode: 7ec36...32e Det ønsket ikke jeg heller. Han vil ha friheten, men samtidig bo hos meg. Han kan ikke få i pose og sekk. Anonymkode: 079f3...b3c
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #17 Skrevet 25. august 2022 On 8/24/2022 at 5:06 PM, AnonymBruker said: Jeg elsker han og har vært sammen med han lenge. Jeg vil jo helst at vi skal finne sammen. Når han sier at ha trenger en pause til å tenke. At han ikke skal date eller ligge med andre mens vi har pause gjør det meg motivert til å gi det en sjanse. Når han likevel går bak ryggen min og skal på middag til kvinnelig kollega som har siklet på han lenge uten å si noe til meg så blir jeg forbannet. Jeg aksepterer ikke det. Han bor i mitt hus og har ikke andre steder å bo. Så lenge han bor her skal han respektere mine ønsker. Anonymkode: 079f3...b3c Jeg hadde sendt han en mld og sagt tingene hans straks står klar i esker utenfor inngangen. Anonymkode: 9f884...bc0
PM75 Skrevet 25. august 2022 #19 Skrevet 25. august 2022 Jeg blir lei meg på dine vegne, ts! Den parten som ønsker et brudd (eller pause, som han kaller det), bør faktisk ha såpass omsorg og respekt for sin eks at man tar hensyn til at den som blir forlatt har det vondt. Han kan argumentere så mye han vil. Men det er ingen omsorg å spore i denne handlingen, kun egoisme. 1
MizzVic Skrevet 25. august 2022 #20 Skrevet 25. august 2022 Han vil se om det kan bli noe med denne kollegaen, og satt deres forhold på "pause", slik at om det ikke går med kollegaen, står han ikke uten dame. Kan han bare si "nei det er deg jeg vil ha" Han vet jo tydeligvis at du ikke har tenkt deg noe sted. Han har ikke tid til dating, han må finne seg bolig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå