Gå til innhold

Hjelp til å tolke eggløsning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger litt hjelp med å tolke om jeg har/har hatt eggløsning eller ikke.

Kvinne, 29 år. PP1. Tok min siste p-pille (Yasmin) 5.august. Fikk bortfallsblødning 11.august som varte i 3 dager. 

Har tatt totalt 4 eggløsningstester fra Eveline.

Søndag 21.aug (CD11) kl 15: Lav

Tirsdag 23.aug (CD13) kl 18: Høy (med beskjed i appen om å ta en ny test 4 timer senere)

Tirsdag 23.aug (CD13) kl. 22: Lav

Onsdag 24.aug (CD14) kl 15: Lav

Har også målt BBT om morgenen før jeg står opp, men har kun målt siden lørdag 21.august (CD10). Ser at kurven har begynt å gå litt opp. Men skjønte at det kanskje ikke kan bevise noe før det har vært flere høye målinger enn det jeg har nå?

CD10: 36.33

CD11: 36.42

CD12: 36.3

CD13: 36.58

CD14: 36.6

Har i dag mye eggløsningsslim (eggehvite). Har også fått kviser og ømme bryster siden i går, som jo er mulige eggløsningssymptomer. Kjente litt murringer i går, men ikke i dag. 

Kan dette være hormonene mine som tuller litt med meg, siden jeg nettopp sluttet på p-pillene?

Eller kan dette faktisk være eggløsning? Er det i så fall temperaturendringen som viser det tydeligst? Og at det betyr at den allerede har vært? 

Har endometriose, så merker jeg er litt stressa for denne prosessen. Gruer meg allerede til første mens. Spurte fastlegen min i går om hvordan det foregår ift om man må prøve i et helt år for å få hjelp, selv om man vet at man har endometriose. Han innrømte at han har null interesse for gynekologi og at jeg heller fikk ta kontakt med en gynekolog... :) Så det er vel neste steg for meg. 

Anonymkode: f35f3...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ut som kroppen prøver på eggløsning men enda ikke har fått det til. Fortsett å ta eggløsningstestene er mitt beste tips, de er nok de som vil gi deg mest riktig svar.

Anonymkode: c1201...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...