Gå til innhold

Lasselom/Lasse Matberg

Gjest Sunfl0wer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er så klart motstander av at mennesker ikke oppfører seg bra med personer de er ilag med. Men jeg er også stor motstander av at folk blir hengt ut på denne måten 😳 dette får folk ordne oppi på en annen måte.. 

Minner meg om før i tiden da folk ble hengt på torget til spott og spe foran andre mennesker. Blir kvalm av ett slikt opplegg

Endret av elskersommer
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullrulle skrev (25 minutter siden):

Jeg blir ganske overrasket over at enkelte her inne ikke tror henne?

Det tror jeg vi generelt sett skal være glade for. Jeg vil påstå at det er et sunnhetstegn at ikke alt som blir postet på nett blir slukt uten en eneste kritisk tanke. For meg er denne damen totalt ukjent. Lasse har jeg sett i farmen og der fremsto han generelt sett som en sympatisk fyr. Hvordan han eller denne dama er privat har jeg ingen forutsetning for å vite, så jeg akter heller ikke sluke det som blir postet på en IG-konto rått.

Men skal jeg gjøre en overfladisk vurdering av folk basert på hva de selv poster på nett, så kan jeg si så mye som at IG-kontoen til denne eksdamen er noe av det mest overfladiske, innholdsløse og selvsentrerte jeg har snublet over på en stund. Så LITT paradoksalt er det når man peprer løs med ord som "narsissist" og andre mindre flatterende adjektiver som beskriver Lasse som en selvtilfreds jålebukk. Da har han iallfall funnet seg en passende match.

• Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullrulle skrev (2 timer siden):

Jeg blir ganske overrasket over at enkelte her inne ikke tror henne? Hun har tagget eksen hans og har flere «vitner» på oppførselen hans. Noen spør også hvorfor hun deler offentlig? Dere vet tydeligvis ikke hvordan det er å være offeret til en narsissist. Man får et ekstremt behov for å skrike ut til verden at de lyver om deg! Det sier seg jo nesten selv. Hva viss noen spredde, ikke halvsannheter, men rene LØGNER om deg som person og om din helse? Vil du da bare sitte stille i kroken å se på mens media bretter ut at du psykisk syk?
Det står enormt respekt av det denne kvinnen nå gjør. Hennes innlegg var saklig, punktlig og ryddig. Hun har et behov for å komme litt i forkant, ta kontrollen og fortelle hvordan hun har opplevd forholdet. Det syns jeg faktisk vi skal applaudere! Alle vet narsisser er sjarmerende og manipulerende, ingen vil noensinne tro noe anner enn at de er snille, nettopp derfor er det så vanskelig å stå frem. Frykten for å ikke bli trodd. Husk hun forteller om hele Norges kjæledegge her! 

Når en har levd med en narsissist kan det også noen ganger være vanskelig å beskrive konkret hva de gjør med deg, men det handler om hvordan du blir snakket til, nedverdiget og krenker. Psykisk vold er like skadelig som fysisk, men sååå mye mer vanskelig å bevise. Jeg heier på henne. Hun har absolutt ingenting å vinne på å lyve. 

Bra innlegg!! Du er saklig og argumenterer godt! Veldig enig i det du skriver! 👍 😚

Endret av Henikka
  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (37 minutter siden):

Det tror jeg vi generelt sett skal være glade for. Jeg vil påstå at det er et sunnhetstegn at ikke alt som blir postet på nett blir slukt uten en eneste kritisk tanke. For meg er denne damen totalt ukjent. Lasse har jeg sett i farmen og der fremsto han generelt sett som en sympatisk fyr. Hvordan han eller denne dama er privat har jeg ingen forutsetning for å vite, så jeg akter heller ikke sluke det som blir postet på en IG-konto rått.

Men skal jeg gjøre en overfladisk vurdering av folk basert på hva de selv poster på nett, så kan jeg si så mye som at IG-kontoen til denne eksdamen er noe av det mest overfladiske, innholdsløse og selvsentrerte jeg har snublet over på en stund. Så LITT paradoksalt er det når man peprer løs med ord som "narsissist" og andre mindre flatterende adjektiver som beskriver Lasse som en selvtilfreds jålebukk. Da har han iallfall funnet seg en passende match.

Jeg kan være enog i dette. En skal være kritisk til hva som postes på nett. Samtidig er det en slags kultur i samfunnet at en kvinne med sine fortellinger og opplevelser fort blir tatt som dramatiske og overdrevne. En tror gjerne heller den karismatiske mannen med sjarmen! Dette viser historien om og om igjen. Mannen blir unnskyldt mens kvinnen blir lynsjet, gjerne av andre kvinner. I dette tilfellet mener jeg det er farligere å ikke tro på henne nettopp fordi mørketallene er så vanvittig store og vi må beskytte de som faktisk står frem! Det som også taler for hennes  troverdighet er at det er andre som kan fortelle lignende historier. Hun står ikke alene om dette, noe som nok også er med på å gjøre at hun tør stå frem.

Når det gjelder hennes instagram er jeg enig med deg. Samtidig har hun ikke brukt hans instagram som argument her og vi bør kanskje ikke gjøre det heller?

Endret av Fullrulle
  • Liker 29
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullrulle skrev (1 time siden):

Jeg blir ganske overrasket over at enkelte her inne ikke tror henne? Hun har tagget eksen hans og har flere «vitner» på oppførselen hans. Noen spør også hvorfor hun deler offentlig? Dere vet tydeligvis ikke hvordan det er å være offeret til en narsissist. Man får et ekstremt behov for å skrike ut til verden at de lyver om deg! Det sier seg jo nesten selv. Hva viss noen spredde, ikke halvsannheter, men rene LØGNER om deg som person og om din helse? Vil du da bare sitte stille i kroken å se på mens media bretter ut at du psykisk syk?
Det står enormt respekt av det denne kvinnen nå gjør. Hennes innlegg var saklig, punktlig og ryddig. Hun har et behov for å komme litt i forkant, ta kontrollen og fortelle hvordan hun har opplevd forholdet. Det syns jeg faktisk vi skal applaudere! Alle vet narsisser er sjarmerende og manipulerende, ingen vil noensinne tro noe anner enn at de er snille, nettopp derfor er det så vanskelig å stå frem. Frykten for å ikke bli trodd. Husk hun forteller om hele Norges kjæledegge her! 

Når en har levd med en narsissist kan det også noen ganger være vanskelig å beskrive konkret hva de gjør med deg, men det handler om hvordan du blir snakket til, nedverdiget og krenker. Psykisk vold er like skadelig som fysisk, men sååå mye mer vanskelig å bevise. Jeg heier på henne. Hun har absolutt ingenting å vinne på å lyve. 

Det handler jo ikke om å ikke tro på henne. Dette er jo hennes sannhet, men Lasse kan ha en annen sannhet. En sak mellom mennesker har minst to sider, og vi kun hørt hennes opplevelse. Og ikke minst er det masse følelser innblandet her.  

Ut fra hva jeg leser i denne tråden, har de fleste ingen problem med å tro på deler av opplevelsene hennes heller. Som at han har narsissistiske trekk og har vært utro. Men man skal også være kritisk til ting man leser og hører om andre mennesker. Man skal ikke tro blindt på alt en person sier om en annen person. Det er så ekstremt viktig å huske på ellers i livet når du hører ting om andre personer også, uavhengig hvem som forteller det om dem. Vær litt kritisk. 

Og nå sier jeg ikke at hun lyver, for jeg tror hun forteller sin sannhet. Men generelt er det greit å ha i minnet at folk kan fint lyve om andre mennesker for å sverte dem, når det er sterke følelser og bitterhet inne i bildet. 

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri hatt sansen for Lasse. Ikke skjønner jeg hvorfor mange syns han er kjekk, men i denne saken her, er det dessverre hun eksen som setter seg selv i dårlig lys. 

Timingen er vel ikke tilfeldig. Og det gjør saken enda verre for henne å henge han ut på den måten. Per nå virker hun som en forsmådd eks som ikke har kommet over Lasse og hevner seg på han fordi han ikke vil ha henne tilbake. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert en kjempe usaklig kommentar opp i det hele, men jeg synes ikke han er litt kjekk engang😝 skjønner virkelig ikke hypen rundt at han er så kjekkas

• Liker 46
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi kan enes om at han i alle fall er litt uvanlig som manneutgave, om ikke annet. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mio-lio skrev (19 timer siden):

Tror nok tv2 driter glatt i dette. De er vant til utroskap i skal vi danse for å si det sånn.  Er ikke akkurat få danseparr oppigjennom årene som har drivi å hatt seg i kulissene der.

Nå skal det jo faktisk være en dansekonkurranse - jeg tror vel ikke folk flest får med seg dette heller - så jeg er usikker på hvor mye dette spiller inn.  For tror ikke noen aviser vil slå dette opp. 

Men  man får jo ikke noe godt inntrykk av han gjennom dette - en ting å være utro men div. annet som sier noe om hans personlighet. 

Jeg håper vel ikke noen legger ut et slikt innlegg bare på pur f og med hevntanker - så jeg tror absolutt det er noe i det - MEN man kan altså ikke utestenge noen bare basert på det. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentekvinne
Fullrulle skrev (4 timer siden):

Er ikke sånn at folk ikke tror henne. Det handler mer om folk synes det er nødvendig med gapestokk av han i sosiale medier og drive en svertekampanje mot han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagbladet omtaler bruddet i dag, og da forteller hu om noen tøffe uker men ser lyst på fremtiden, hvis han var så ille som hu sa på insta så hadde vel dette vært en gylden mulighet for å bringe dette frem i lyset 😅🙃

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså ja han virker ut som en drittsekk, men er det virkelig slik at hele Norge trenger vite det? Jeg støtter ikke hans handlinger, men tenker at det er lov å tenke før man deler alt på nett og.  

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (På 24.8.2022 den 16.29):

Han er visst en skikkelig drittsekk! Tro om dette får noen konsekvenser for hans deltakelse i Skal vi danse? 🤷‍♀️

Unnskyld for at bildene kom i litt feil rekkefølge. 

Screenshot_20220824-161711_Instagram.jpg

Screenshot_20220824-161713_Instagram.jpg

Screenshot_20220824-161708_Instagram.jpg

Screenshot_20220824-161706_Instagram.jpg

Screenshot_20220824-161725_Instagram.jpg

Wow om det stemmer er jo han en meget sterk kandidat til årets rævhol prisen

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull vaffel skrev (1 time siden):

Dagbladet omtaler bruddet i dag, og da forteller hu om noen tøffe uker men ser lyst på fremtiden, hvis han var så ille som hu sa på insta så hadde vel dette vært en gylden mulighet for å bringe dette frem i lyset 😅🙃

Kanskje hun selv ville ha kontrollen noe jeg godt kan forstå

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gull vaffel skrev (1 time siden):

Hun har jo fortalt det, på sin egen insta… Dagbladet har også en vær varsom plakat og forholde seg til.  Har man erfaring med slike personligheter så forstår man hvorfor man ønsker å ha kontroll over det selv…

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Fullrulle said:

Jeg kan være enog i dette. En skal være kritisk til hva som postes på nett. Samtidig er det en slags kultur i samfunnet at en kvinne med sine fortellinger og opplevelser fort blir tatt som dramatiske og overdrevne. En tror gjerne heller den karismatiske mannen med sjarmen! Dette viser historien om og om igjen. Mannen blir unnskyldt mens kvinnen blir lynsjet, gjerne av andre kvinner. I dette tilfellet mener jeg det er farligere å ikke tro på henne nettopp fordi mørketallene er så vanvittig store og vi må beskytte de som faktisk står frem! Det som også taler for hennes  troverdighet er at det er andre som kan fortelle lignende historier. Hun står ikke alene om dette, noe som nok også er med på å gjøre at hun tør stå frem.

Når det gjelder hennes instagram er jeg enig med deg. Samtidig har hun ikke brukt hans instagram som argument her og vi bør kanskje ikke gjøre det heller?

Jeg opplever at det er helt omvendt. Kvinner blir veldig fort trodd, mens menn blir stemplet som drittsekker, Men, jeg opplever at det har skjedd en endring her etter Amber Heard vs Johnny Depp. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Gull vaffel said:

Dagbladet kan ikke trykke noen av de detaljene, uansett om hun hadde sagt dette direkte til dem. Det er private opplysninger og de skal ha veldig god dokumentasjon for å sette det på trykk, hvis ikke kan motparten stevne dem for brudd på privatlivets fred. 

• Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...